سایت خبری تحلیلی کلمهhidden pichidden pichidden pichidden pichidden pic
  • صفحه اصلی
  • » آقای مرآتی نان حلال به دست آوردن سخت است/ واکنشها به دروغگویی های خبرنگار صداوسیما ...

آقای مرآتی نان حلال به دست آوردن سخت است/ واکنشها به دروغگویی های خبرنگار صداوسیما در دورهمی

چکیده :نه در سال ۸۸ که پیش از آن نیز زندانیان سیاسی مجبور شدند در سیما حضور پیدا کرده و اعترافاتی را علیه خود مطرح کنند. چندی پیش رئیس اسبق صدا و سیما عزت الله ضرغامی در گفت و گویی اعتراف کرده بود که پخش این قبیل گفت و گوها، خصوصا پخش اعترافات سال ۸۸ با هماهنگی و حتی دستور نهادهای امنیتی بوده است. بیشتر این مصاحبه ها و اعترافات دیکته شده تحت فشارهای شدید امنیتی و اجبار بازجویان بوده، مصاحبه هایی که پس از آزادی از زندان و خصوصا خروج از کشور تکذیب و حقایق پشت پرده آن افشا شده...


کلمه – گروه خبر: ایمان مرآتی خبرنگار شکبه خبر چهارشنبه شب میهمان برنامه دورهمی بود. او در این برنامه در خصوص پخش اعترافات بازداشت شدگان سال ۸۸ مدعی شد: “دونفر از آقایان زندان بودن خودشون خواهش کردن ما بریم مصاحبه تلوزیونی بگیریم ازشون.” او در ادامه فراموش میکند که گفته بود زندانیان ۸۸ خود خواهان پخش مصاحبه بودند و اعتراف کرد که ” رئیس واحد مرکزی خبر گفت این دو تا راضی شدند مصاحبه کنند. حرفهایی دارند. کشورمان در خطر است.”

کمی بعد مرآتی اعتراف می کند که پخش این مصاحبه باعث شد تا او تبدیل به چهره منفوری شود و البته در سال ۸۸ از مردم کتک هم خورده است.

نه در سال ۸۸ که پیش از آن نیز زندانیان سیاسی مجبور شدند در سیما حضور پیدا کرده و اعترافاتی را علیه خود مطرح کنند. چندی پیش رئیس اسبق صدا و سیما عزت الله ضرغامی در گفت و گویی اعتراف کرده بود که پخش این قبیل گفت و گوها، خصوصا پخش اعترافات سال ۸۸ با هماهنگی و حتی دستور نهادهای امنیتی بوده است. بیشتر این مصاحبه ها و اعترافات دیکته شده تحت فشارهای شدید امنیتی و اجبار بازجویان بوده، مصاحبه هایی که پس از آزادی از زندان و خصوصا خروج از کشور تکذیب و حقایق پشت پرده آن افشا شده است.

در همین رابطه محمد علی ابطحی یکی از زندانیان سیاسی سال ۸۸ که مرآتی در گفت و گوی خود به او اشاره داشته در توییتر نوشت: “در برنامه دورهمی آقای مرآتی گفته ما از توی زندان از ایشان یا صدا وسیما درخواست کرده بودیم قدم رنجه کنند و بیایند زندان باما مصاحبه کنند. والا کل حرفهایی که در مورد آن مصاحبه و‌درخواست ما گفت، دروغ بود.یعنی اون موقع ما سلول انفرادی بودیم وراهی برای دعوت از ایشان نداشتیم!”

ادعاهای مرآتی در برنامه دورهمی مبنی بر اینکه بازداشت شدگان خود درخواست مصاحبه داده بودند بیشتر خنده دار و به طنز شبیه است و با واکنشهای متفاوتی در فضای مجازی مواجه شد که بعضی از آنها را باهم میخوانیم:

مهدیه گلرو: ایمان مراتی اومده برنامه دورهمی میگه سال ٨٨ کتک خوردم بعد هم میگه دونفر از آقایان زندان بودن خودشون خواهش کردن ما بریم مصاحبه تلوزیونی بگیریم ازشون دروغگو وقیح.

سرمه: میگن خیلی سختی کشیده و سال ۸۸ کتک هم خورده و همه رو میبخشه اما از اون آقایی که عکس رو ازم گرفت نگذشتم که اونم امشب میگذرم. دست و سوت و هورا. الان داره از زندانیان ۸۸ که خودشون خواستند مصاحبه کنند صحبت میکنن. متاسفانه آقای مرآتی بخاطر دروغ هایی که گفتی خانواده های زیادی ازت نمیگذرند.

علی حکمت: ایمان مرآتی میهمان سفارشی برنامه دورهمی از دست زدن مردم تعجب کرد! پرسید اینا من رو دوست دارند؟؟ مدیری پرسید تعجب کردی؟ گفت من خبرنگارم، بعضی از مراسم‌ها رو گزارش کردم که مردم از اون ها خوششون نمیاد!! بعد هم از ٨٨ و نظام و مملکت اراجیف سر هم کرد! چقدر نون حلال خوردن سخت است؟

سارا ریاضی: مرآتی در برنامه دورهمی سی ثانیه قبل: دو تن از متهمین ۸۸ (اشاره به مصاحبه با عطریانفر و ابطحی) از صدا و سیما خواهش کردن با اونها مصاحبه کنن مرآتی در برنامه دورهمی سی ثانیه بعد: مدیر شبکه به من گفت مرآتی اینا حاضر شدن مصاحبه کنن.

مهدی خدایی: همین الان آقای مرآتی در برنامه‌‎ی دورهمی اعلام کرد که مصاحبه‌ی تلویزیونی آقایان ابطحی و عطریانفر در سال ۸۸ به درخواست و اصرار خود آنها بوده!!! ای کاش آقایان زندانیان سابق شفاف سازی بفرمایند.

جنبش سبز: دروغ های سال ۸۸ که از جانب صدا وسیمای میلی گفته میشد امشب توسط مرآتی بار دیگر به معرض ظهور گذاشته شد.

پیمان مقدم‏ مرآتی دقیقا عصاره‌ی اصیل تربیت نظام است: دروغگو، وقیح و طلبکار… بیهوده فحشش می‌دهید، اتفاقا اصل جنس است و نسخه دقیق مد نظر حضرات. قرار بوده همین باشد.

معینی: مرآتی میگفت به اون دو زندانی سیاسی («داخل زندان») گفته بوده اگه نمی‌خواین مصاحبه کنید، این دوربین و صداوسیما به کنار، به خودم بگید، من برمی‌گردم! ولی اونا اصرار کرده بودن؛ نه مصاحبه کن!

گیلمور: هیچ وقت من اتفاقات ۸۸ و لجن پراکنی های صداوسیما رو نمیتونم فراموش کنم.

میراقربانی فر: مردم و بینندگان که هیچ، کاش مهران مدیری وقتی باخودش خلوت میکند، فکر کند پولی که میگیرد ارزش تحمل کردن برخی از مهمانانش در دورهمی رابرای خودش دارد؟ ارزش این که روبه روی کسی بنشیند و دروغ هایش ر اتحمل کند و به او زل بزند و نتواند یا نخواهد پاسخش را بدهد با چقدر ریال پرداخت می‌شود؟

زینب صفری: صداوسیما یکی از ۹سازمان زیان‌ده دولتی است که درحسابهای جاری هزارو۸۰۰ میلیارد تومان درامد داره باسه هزار و ۳۲۱میلیارد تومان هزینه. این زیان رو من و شما ازجیب میدیم که امثال ایمان مرآتی املاک نجومی بگیرن، تو ۸۸ از اصلاح‌طلبا اعتراف بگیرن و اینارو به عنوان خاطره تعریف کنن و بخندن.

حسین: حضور ایمان مرآتی در دورهمی کلی نکته داشت ۱.اینا خودشونم میدونن بین مردم چقدر منفورن، دلیلشم به‌خوبی می‌دونن ۲.خاطره‌ای که از زم‌الیمین گفت(خبر آزادیشو اعلام کردیم و جمعیت و مساحتشم گفتیم بعد گفتن همچین شهری نداریم) نمونه ای از صحت و دقت خبررسانی رسانه میلیه.

کامران برانجی: وجدان رسانه ای، انصاف، بی طرفی، اخلاق و مردمی بودن با تو رنگ باخت. مرزهای سیاسی کاری در فعالیت خبرنگاری با تو جا به جا شد، طوری که خودت هم دیگر رویی برای بازگشت به حوزه رسانه نداشتی. امشب دوستانت تلاش کردند گریم‌ات کنند تا دوباره خبرنگار دیده شوی، اما هیچگاه گذشته‌ات پاک نمی‌شود.

علیرضا خامسیان: مهران مدیری ایمان مرآتی خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما را به برنامه دورهمی آورد.اگر مردی از خبرنگارانی دعوت کن که واقعا خبرنگار به ما هو خبرنگار باشد نه افرادی که سابقه بازجویی و بعضا رانتخواری دارند.

بارا: فقط یه آدم امنیتی مثل ایمان مرآتی می تونست از سایتهای موشکی و زندانیان سیاسی ۸۸ فیلم و خبر بگیره. مرآتی نجف زاده اذانی رضوانی ذبیح پور و… همه خبرنگارنما هستند.

فرهاد فخرآبادی: یک سوال آیا آقای ایمان مرآتی می‌تواند با حقوق یک میلیون و دویست هزار تومن بسیاری از دوستان خبرنگار ما زندگی کند؟ اصولاً با این اوضاع مطبوعات اگر فردی از کار خبر پولدار شد مطمئن باشید سلامت کاری‌اش در حد زیر صفر است.

سمانه: حرفای مرآتی توی دورهمی که در توجیه اتفاقات و حرفای پشت سرش میگفت فقط نشون داد که چقدر بلد نیست کارش رو! کاش حداقل بلد بود خوب دروغ بگه!



Deprecated: File پوسته بدون comments.php is deprecated since version 3.0.0 with no alternative available. لطفاً یک قالب comments.php در پوسته‌ی خود قرار دهید. in /var/www/html/kaleme.com/wp-includes/functions.php on line 6085

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.