سایت خبری تحلیلی کلمهhidden pichidden pichidden pichidden pichidden pic
  • صفحه اصلی
  • » عصبانیت «روزنامه‌ کیهان» از «روزنامه جمهوری اسلامی»؛ چرا طرفدار نخست وزیر امامید...

عصبانیت «روزنامه‌ کیهان» از «روزنامه جمهوری اسلامی»؛ چرا طرفدار نخست وزیر امامید؟

چکیده : سرمقاله روز گذشته روزنامه جمهوری اسلامی به قلم مسیح مهاجری، حسین شریعتمداری مدیر مسوول کیهان و دیگر کیهان نشینان را عصبانی کرده است. به طوریکه روزنامه کیهان خطاب به مسیح مهاجری نوشت: "شما یا طرف اسلام و جمهوری اسلامی هستید و یا طرف کسانی که گفتند اصل نظام نشانه است، زنده باد جمهوری ایرانی و «نه غزه نه لبنان»، و سرانجام در روز عاشورا هلهله کردند و حسینیه آتش زدند و در طول آن ۸ سال به مسجد و حسینیه رحم...


کلمه – گروه خبر: به نظر می‌رسد سرمقاله روز گذشته روزنامه جمهوری اسلامی به قلم مسیح مهاجری، حسین شریعتمداری مدیر مسوول کیهان و دیگر کیهان نشینان را عصبانی کرده است. به طوریکه روزنامه کیهان خطاب به مسیح مهاجری نوشت: “شما یا طرف اسلام و جمهوری اسلامی هستید و یا طرف کسانی که گفتند اصل نظام نشانه است، زنده باد جمهوری ایرانی و «نه غزه نه لبنان»، و سرانجام در روز عاشورا هلهله کردند و حسینیه آتش زدند و در طول آن ۸ سال به مسجد و حسینیه رحم نکردند.”

روز گذشته مسیح مهاجری مدیر مسوول روزنامه جمهوری اسلامی نسبت به ادامه حصر در سرمقاله این روزنامه اعتراض کرده و در ارتباط با محصورین نوشت: “کسانی که محصورین را از نزدیک می‌شناسند و همچون صاحب این قلم با آنها زندگی و کار کرده‌اند، می‌دانند که آنها عمیقاً به نظام جمهوری اسلامی علاقمند و وفادار هستند، قانون اساسی را میثاق ملی و پای بندی به آن را لازم می‌دانند و سوابق و کارنامه آنها نشان می‌دهد که مطالبه آنها عمل به تمام اصول قانون اساسی بدون استثناست. ”

وی همچنین در بخش دیگری از یادداشت خود نوشت: “درست است که تحمل هفت سال حصر بسیار سخت است ولی اکنون که به برکت صبرِ توصیه و تاکید شده در کلام الهی بسیاری از واقعیت‌های پشت پرده وقایع سال ۸۸ روشن شده و فتنه‌گران واقعی به دست خود و با زبان خود، ابهامات را برطرف کرده‌اند حتی اگر بر حصر نیز نقطه پایانی گذاشته نشود این سختی هفت ساله نتیجه شیرین خود را به همگان نشان داده و افراد محصور نیز برِ شیرین صبر را چشیده‌اند و این از آزادی بالاتر است.”

اظهارات مسیح مهاجری با واکنش تند روزنامه‌ای مواجه شد که سالها طرفدار محمود احمدی نژاد بود و حتی به با وجود آشکار شدن مدیریت غلط و پرهزینه احمدی نژاد در کشور و هزینه‌هایی که برجای گذاشت بازهم در آذرماه سال جاری نوشت: “مگر احمدی‌نژاد امروزه – و نه دیروز که شما در عمران و آبادانی و خدمت به مردم انگشت کوچک او هم نمی‌شدید- چه مواضعی دارد که شما مدعیان اصلاحات ندارید؟! و آیا در میان مواضع امروز او می‌توانید به موضعی اشاره کنید که با مواضع شما تفاوت و اختلاف اساسی داشته باشد؟! آیا نباید به خاطر مواضع دیروزتان خجالت بکشید و برای اعتراض امروزتان به اردوگاه انقلاب و حق‌جویان- و نه قبیله‌گرایان- شرمنده باشید؟!”

امروز نیز این روزنامه مدعی دفاع از ارزش‌های انقلاب و نظام با حمله روزنامه جمهوری اسلامی و مسیح مهاجری نوشت: درباره این تحلیل آمیخته با مغالطه چند نکته قابل طرح و سؤال است. پشت پرده وقایع سال ۸۸ چیست و نسبت روزنامه‌ای که نام «جمهوری اسلامی» را یدک می‌کشد با آن اتفاقات کدام است؟ همواره ادعا شده که با احمدی‌نژاد مسئله تقلب مشکل داشته‌اند. آقای مسیح مهاجری یک بار از خاتمی به عنوان یکی از سران فتنه بپرسد و پاسخ را منتشر کند که آیا او چند بار در جلسات محفلی مجمع روحانیون و اصلاح‌طلبان گفته که تقلب را آن هم در حد ۱۱ میلیون رأی باور ندارد. یا نگفته؟ شبیه همین مضمون را تاج‌زاده برای مسئله انتخابات دولت اصلاحات در ویدئوی منتشره می‌گوید که من به عنوان کسی که تجربه برگزاری چند انتخابات دارم می‌گویم، تقلب ۱۱ میلیونی امکان ندارد.

روزنامه کیهان با توسل به فیلم بی آغاز و پایانی که در یکی از اتاق های دو الف گرفته شده و مشخص نیست مصطفی تاج‌زاده دقیقا چه می‌گوید و انتهای صحبتش چیست ادامه می‌دهد: خب! با این وصف برای چه دروغ بزرگ دست بردن در رأی و امانت مردم را به نظام جمهوری اسلامی نسبت دادند و با دشمنان همراهی کردند؛ این خدمت بود یا خیانتی در خدمت دشمن؟! عنایت دارید که فراز و نشیب سیاسی احمدی‌نژاد (همانند فراز و نشیب‌های آقای خاتمی، چپ‌ها و اصلاح‌طلبان بعدی)، خدشه‌ای در میزان رأی یا اثبات ادعای تقلب وارد نمی‌کند؛ همچنان که آمانو‌، هاشمی و خاتمی و سپس روحانی نیز در همین مکانیسم انتخاب شده‌اند.
نکته بعدی این است که آیا از انحراف بعدی احمدی‌نژاد، حقانیت سران فتنه در خیانت به ملت و نظام و شورش علیه اسلامیت و جمهوریت اثبات می‌شود؟ یعنی مثلاً اگر طلحه و زبیر پیمان شکستند و مقابل علی(ع) ایستادند، به اعتبار این نقض زلال و خیانت می‌توان حق را به ابوسفیان و ابوجهل و عبدالله‌بن‌ابی (سر دسته منافقین مدینه) و… داد؟!



Deprecated: File پوسته بدون comments.php is deprecated since version 3.0.0 with no alternative available. لطفاً یک قالب comments.php در پوسته‌ی خود قرار دهید. in /var/www/html/kaleme.com/wp-includes/functions.php on line 6085

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.