سایت خبری تحلیلی کلمهhidden pichidden pichidden pichidden pichidden pic
  • صفحه اصلی
  • » یک بام و دو هوای فرهاد رهبر با ۲ سمت و ولایتی با ۳۷مسئولیت؛ قانون تنها برای دیگر اسا...

یک بام و دو هوای فرهاد رهبر با ۲ سمت و ولایتی با ۳۷مسئولیت؛ قانون تنها برای دیگر اساتید!

چکیده :اکنون باید پرسید حال که فرهاد رهبر و علی اکبر ولایتی اساتید را به دلیل تدریس همزمان در دانشگاه آزاد و یک دانشگاه دولتی دوشغله می‌دانند و کنار می‌زنند، آیا خود نیز حاضرند دو بلکه چندین و چند شغله بودنشان را بپذیرند و استعفا دهند؟...


کلمه-گروه خبر: موج اخراج اساتید دانشگاه آزاد به بهانه دو شغله بوده بودن به‌راه افتاده است. صادق زیباکلام، داوری اردکانی، افتخار جهرمی سه استادی هستند که به این بهانه از دانشگاه آزاد اخراج شده‌اند.

به آنان گفته شده است که چون در دو دانشگاه تدریس می‌کنند باید یکی از دانشگاه‌ها را برای دریافت حقوق انتخاب کنند و نمی‌توانند دو شغله باقی بمانند. البته این بهانه‌ای است برای اخراج اساتیدی که مانند فرهاد رهبر و علی اکبر ولایتی فکر نمی‌کنند و منتقد سیستم مدیریتی و فکری این دو نفر و حامیانشان هستند.

اما فقط اساتید نیستند که دوشغله هستند. فرهاد رهبر و علی اکبر ولایتی هرکدام چندین شغل دارند. آیا این دو نفر که اساتید را به دلیل تدریس همزمان در دانشگاه آزاد و یک دانشگاه دولتی دوشغله می‌دانند و کنار می‌زنند، خود نیز حاضرند از دو بلکه چندین و چند شغله بودنشان استعفا دهند؟

فرهاد رهبر، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در مورد اخراج صادق زیباکلام از دانشگاه آزاد مدعی می‌شود که ما کسی را اخراج نکردیم بلکه به وی اعلام کردیم فعالیت شما غیرقانونی است چرا که از دو جا حقوق می‌گیرید. شما می‌توانید دانشگاه تهران را رها کنید و اینجا استخدام شوید و یا می‌توانید در دانشگاه تهران باشید و در دانشگاه آزاد به صورت حق التدریس فعالیت کنید.” این سخن در حالی مطرح می‌شود که خود رهبر از جای دیگر نیز حقوق می‌گیرد.

فرهاد رهبر خردادماه سال ۹۵ با حکم سیدابراهیم رئیسی، به سمت مشاور اقتصادی و دبیر کارگروه اقتصادی آستان قدس رضوی منصوب شد. او در انتخابات ۹۶، از کسانی بود که مدام در کنار رئیسی دیده می‌شد و از نزدیک‌ترین مشاورانش به شمار می‌رفت.

فرهاد رهبر در مردادماه سال ۹۶ رییس دانشگاه آزاد شد و در این مدت هیچ خبری از کناره‌گیری او از آستان قدس رضوی منتشر نشده است. به بیان ساده فرهاد رهبر که تدریس در دو دانشگاه را – حتی به صورت پاره وقت – دوشغله بودن حساب کرده، خود به صورت رسمی دو شغل دارد.

جالب است که بر اساس اطلاعات مندرج در سایت دانشگاه تهران، فرهاد رهبر خود نیز استاد و عضو هیئت علمی دانشکده اقتصاد دانشگاه تهران است؛ همان دانشگاهی که زیباکلام هم در آن تدریس می‌کند.

به جز او، علی اکبر ولایتی، رییس هیات امنا و موسس دانشگاه آزاد که علاقه‌مند است تمامی امور اجرایی، سیاست‌گذاری، آموزشی و … این دانشگاه را راسا زیر نظر داشته باشد، بر اساس گزارش‌ها، به صورت همزمان ۳۷ سمت رسمی دارد.

سمت‌های ولایتی شامل ۸ سمت سیاسی، ۶ مسئولیت فرهنگی و ۲۶ مسئولیت آموزشی و پزشکی است. این در حالی است که در فهرستی که از سمت‌های او منتشر شده، مواردی مانند عضویت در کمیته نظارت بر برجام نیز در نظر گرفته نشده است.

اکنون باید پرسید حال که فرهاد رهبر و علی اکبر ولایتی اساتید را به دلیل تدریس همزمان در دانشگاه آزاد و یک دانشگاه دولتی دوشغله می‌دانند و کنار می‌زنند، آیا خود نیز حاضرند دو بلکه چندین و چند شغله بودنشان را بپذیرند و استعفا دهند؟



Deprecated: File پوسته بدون comments.php is deprecated since version 3.0.0 with no alternative available. لطفاً یک قالب comments.php در پوسته‌ی خود قرار دهید. in /var/www/html/kaleme.com/wp-includes/functions.php on line 6085

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.