سایت خبری تحلیلی کلمهhidden pichidden pichidden pichidden pichidden pic

فضای مجازی و مسئله امنیت ملی

چکیده :و چگونه امروز مسئولین امنیتی و قضایی کشور در مقابل چنین عملی تا این اندازه منفعلانه برخورد می کنند و تمام این داستان را با یک معذرت خواهی خشک و خالی آن هم از فرماندهان رده بالای ارتش تمام شده می دانند، حال باید گفت در این میان مردم چه میشوند، آیا امنیت ملی را نباید از منظر عموم نیز بررسی نمود....


کلمه – سیدعباس احمدی:

صحبت‌های حسن عباسی به عنوان یکی از تئوریسین‌های اصولگرای نظام و سپاه در تخریب وجهه‌ی ارتش و سپس احظار ایشان به دادگاه نظام و معذرت‌خواهی ایشان از ارتش، فارغ از این که برای بدنه ارتش و جامعه بسیار دردناک بود یک مساله را روشن نمود. این که جناب آقای عباسی در اصل نه از بدنه پایین ارتش و جامعه، بلکه از فرماندهان رده بالای ارتش و نیروهای امنیتی معذرت‌خواهی کرده است.

آنچه که از اتفاقات چند روز اخیر به دست می‌آید این است که فیلم منتشر شده از جناب حسن عباسی در اصل یک فیلم قدیمی و مربوط به چند سال قبل می‌باشد که امروز متتشر شده و جالب‌تر این که ایشان انتشار این فیلم را یک توطئه بر شمرده‌اند. اما یک نکته ظریف در مورد این اتفاقات وجود دارد. این که این صحبت‌ها با وجودی که سال‌ها پیش و در یک مکان عمومی بیان شده، اما تازه امروز و پس از این که این فیلم به برکت وجود رسانه‌های مجازی در بین عموم منتشر شده، شخص آقای عباسی به دادگاه احضار و مجبور به معذرت‌خواهی گردیده است.

و سوالی که پیش می‌آید این است که اگر چنین صحبت‌هایی زشت و علیه امنیت ملی می‌باشند پس چرا همان زمان محکوم نشده‌اند و همین فرماندهان رده بالای ارتش چگونه با وجود سیستم اطلاعاتی قدرتمند خود در آن زمان از چنین صحبت‌هایی بی‌اطلاع بوده‌اند. و از طرفی فرماندهان سپاه و مسئولین امنیتی کشور چگونه در آن زمان به چنین صحبت‌هایی واکنش نشان نداده‌اند، حال بماند که پس از انتشار این فیلم در فضای مجازی هم حتی خود فرماندهان سپاه و مسئولین امنیتی کشور یا اصلا واکنشی نشان نداده اند و یا به سادگی از کنار چنین عمل زشت و زد امنیت ملی عبور کرده اند. و سوال آخری که پیش می آید این است. آیا مساله امنیت ملی از حفظ آبروی یک به اصطلاح تئوریسین سپاه کم اهمیت تر است که همان زمان با چنین عملی برخورد قضایی و امنیتی نشده است؟

اگر با وجود شرایط حساس منطقه، کشور امروز در وضعیتی متفاوت قرار داشت و این فیلم در آن شرایط منتشر میشد چه افتضاحی به بار می آمد.

و چگونه امروز مسئولین امنیتی و قضایی کشور در مقابل چنین عملی تا این اندازه منفعلانه برخورد می کنند و تمام این داستان را با یک معذرت خواهی خشک و خالی آن هم از فرماندهان رده بالای ارتش تمام شده می دانند، حال باید گفت در این میان مردم چه میشوند، آیا امنیت ملی را نباید از منظر عموم نیز بررسی نمود. آیا مسئولین امنیتی کشور نباید این وضعیت را در شرایط مختلف بررسی می کردند، آن هم همانطور که بیان شد با وجود وضعیت خاص و خطرناکی که منطقه امروز با آن درگیر می باشد.



Deprecated: File پوسته بدون comments.php is deprecated since version 3.0.0 with no alternative available. لطفاً یک قالب comments.php در پوسته‌ی خود قرار دهید. in /var/www/html/kaleme.com/wp-includes/functions.php on line 6085

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.