سایت خبری تحلیلی کلمهhidden pichidden pichidden pichidden pichidden pic
  • صفحه اصلی
  • » آزادی تاج‌زاده؛ پیروزی بزرگ ملی...

آزادی تاج‌زاده؛ پیروزی بزرگ ملی

چکیده :ای مردم، آزادیتان مبارک باد! چرا که تاج زاده را به اندازه و به جای همه مردم آزادی خواه و عدالت طلب این مرز و بوم محاکمه و زندانی کرده بودند و او به جای همه ما درد کشید و تحمل کرد و امروز، آزادی او آزادی همه انسانهای دردمند حقیقت طلب است....


ناصر مهدوی

به نام حق

شاید در این وادی دل گرفتگی که بانگ امید بی رمق تر از هر زمانی به گوش می رسد؛ هیچ خبری مثل آزادی مصطفی تاج زاده نمی توانست چنین صبح ما را درخشان، و چهره غم دیده مردم ما را شادمان سازد. آزادی تاج زاده نوید آزادی یک ملت است که به این درجه از شعور رسیده اند، که آزادانه و متفکرانه بدون نیاز و داشتن هیچ قیم و اربابی زندگی کنند و سرنوشت خود را با خردمندی و قانونمندی سامان ببخشند.

قرن هاست یا شاهان خود را با جبر و زنجیر بر ما تحمیل کرده اند و یا به نام دیانت و دستیابی به سعادت امان اندیشه ورزی را از ما بریده اند، و نتیجه این شده که معلمان دینی فضیلت را در تبعیت بی چون و چرا از فقیهان، و مدیران سیاسی موفقیت را در اطاعت از حاکمان قلمداد کرده اند. این نوع نگاه به آدمیان مظلوم این سرزمین هیچ حاصلی جز تاراج آرامش و امنیت، و پایمال شدن حقوق انسانی به همراه نداشته. در فضایی که از رشد عقلانی و اخلاقی انسان ها جلوگیری شود دیگر کسی یافت نخواهد شد و نمی تواند یافت شود که به تنهایی سقف زندگی را بالا برده و از پس هزاران مشکل انسانی مثل فقر و فساد و عقب ماندگی و خشونت بر آید. برای همین هر چه زمان گذشت درد افزون شد و حاجت نارو گشت.

تاج زاده ولی از آن معلمان بزرگی است که خوب و روشن در یافته، که راز درماندگی ملت ما در ظلمی است که در حق انسان ها روا شده و هیچ ظلمی به اندازه محروم کردن آدمیان از به دست آوردن حقوق انسانی، و در راس آن آزادی انتخاب شیوه درست زندگی از طریق مردمان یک جامعه نیست و تسلط ناروا بر سرنوشت انسان ها و تخریب حق انتخاب و آزادی آنان با نام دیانت، مصلحت و یا سعادت، نه عملی دینی است و نه اخلاقی و نه انسانی.

آزادی انسان مقدم بر تمام این ارزشهاست و سعادت و انتخاب دیانت و کشف مصلحت فقط با چراغ آزادی و انتخاب خردمندانه ممکن خواهد بود. اگر انسان آزاد نباشد و نتواند آزادانه و متفکرانه انتخاب کند، می شود با نام همین دیانت و مصلحت و سعادت هزاران جنایت در حق آدمی روا داشت.

این معلم بزرگ حرف های خود را زد، ولی نه به اندازه سهم خود، که به اندازه سهم یک ملت دردمند و محروم؛ زندان کشید و با صبوری و جسارت حکم سر فرازی یک ملت را امضا کرد و با چهره های پیروز بستر بزرگی خواهی را برای مردمی که قرن ها رنج اسارت و استبداد تلخکامشان کرده فراهم کرد.

من می گویم ای مردم، آزادیتان مبارک باد! چرا که تاج زاده را به اندازه و به جای همه مردم آزادی خواه و عدالت طلب این مرز و بوم محاکمه و زندانی کرده بودند و او به جای همه ما درد کشید و تحمل کرد و امروز، آزادی او آزادی همه انسان‌های دردمند حقیقت طلب است.

باز هم می گویم:

مردم آزادیتان مبارک!

۱۵ خرداد ۹۵



Deprecated: File پوسته بدون comments.php is deprecated since version 3.0.0 with no alternative available. لطفاً یک قالب comments.php در پوسته‌ی خود قرار دهید. in /var/www/html/kaleme.com/wp-includes/functions.php on line 6085

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.