سایت خبری تحلیلی کلمهhidden pichidden pichidden pichidden pichidden pic

سالگرد دروغ، تهمت و تخریب

چکیده :امروز۳/۱۳سالگرد اولین مناظره انتخاباتی ریاست جمهوری در سال ۱۳۸۸ است که آقای مهندس موسوی با رئیس‌جمهور وقت به بحث پرداخت و بسیار اخلاقی و در عین حال مظلومانه در برابر سیل تهمت و دروغ او به دفاع پرداخت. حمله تهمت، دروغ و تخریب به شخص مهندس موسوی محدود نماند و دامن شخصیت‌های دیگری چون آقایان هاشمی رفسنجانی، خاتمی و چندتن دیگر از جمله این بنده سراپا تقصیر را نیز در بر گرفت. ...


مصطفی معین

امروز۳/۱۳سالگرد اولین مناظره انتخاباتی ریاست جمهوری در سال ۱۳۸۸ است که آقای مهندس موسوی با رئیس‌جمهور وقت به بحث پرداخت و بسیار اخلاقی و در عین حال مظلومانه در برابر سیل تهمت و دروغ او به دفاع پرداخت. حمله تهمت، دروغ و تخریب به شخص مهندس موسوی محدود نماند و دامن شخصیت‌های دیگری چون آقایان هاشمی رفسنجانی، خاتمی و چندتن دیگر از جمله این بنده سراپا تقصیر را نیز در بر گرفت.

در ادامه توجه شما را به آن بخش از صحبت‌های وی جلب می‌کنم:

احمدی ن‍ژاد: “…آقای موسوی من بعضی وقت‌ها دلم می‌سوزد یک اطلاعاتی را شما مطرح می‌کنید که می‌دانم از روی بی‌اطلاعی است. من یک موردش را باز می‌کنم برای اینکه معلوم بشود که اطلاعات شما از کجاست. دانشجویان ستاره دار، این ستاره‌دار از کجا در آمد که آقای موسوی امروز می‌کوبد در کله این دولت و استنادش هم به حرف یک عده‌ای است که من نمی‌دانم این عده کی هستند. موضوع ستاره‌دار در زمان آقای معین درست شد سال ۸۰، یعنی زمان دوست جناب آقای موسوی که امروز هم حمایت می‌کند از آقای موسوی… آن وقت جالب است آقای موسوی به‌جای اینکه به دوستانش انتقاد بکند به ما انتقاد می‌کند”!

و همانگونه که می‌دانید متاسفانه در مدیریت سردار ضرغامی در سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی؛ نه اعتراض آقای هاشمی و نه تکذیبیه و توضیحات مکتوب بنده و یا پاسخ های دیگرانی که متهم شده و حقوقشان ضایع شده بود هیچ انعکاسی در رسانه به اصطلاح ملی نیافت!

در کتابی که سال گذشته از شادروان آقای مهندس بازرگان که به راستی و صداقت و صراحت حسن شهرت دارند، با عنوان”دروغ و نقش آن در دین و دنیای ما” منتشر شده به زمینه ها و آثار شوم این آفت اخلاقی و اجتماعی پرداخته است (انتشارات کویر). در مقدمه این کتاب می‌خوانیم منظور ما از دروغ نمایش نادرست از واقعیات و مکنونات است و شامل چهره‌های گوناگون می‌شود. مانند دروغ‌گویی و دورویی، تظاهر و تملق، فریب و کلاه‌گذاری، ریا و تزویر، خلف عهد و خیانت، نفاق و ناروایی و امثال آن.

به طوری که می‌دانیم این خصلت یا نیت یک مسأله اخلاقی ساده فردی که اختصاص به ما ایرانیان داشته باشد، نیست و توسعه در همه فرهنگ‌ها و تأثیر در کلیه شئول زندگی فردی و اجتماعی ملت‌ها دارد؛ ولی شاید بتوانیم بگوییم که کشور عزیزمان ایران، بیش از سایر جاها و مردم دیگر دنیا درگیر با آن می‌باشد”. شاید آنچه در این اثر مهم‌تر به نظر می‌رسد بخش پایانی کتاب است که به موضوع «چرا چنین شدیم و چه باید بکنیم» پرداخته و راهکارهایی ارایه داده‌ است که می‌تواند مفید و آموزنده باشد.

منبع: فیس بوک نویسنده



Deprecated: File پوسته بدون comments.php is deprecated since version 3.0.0 with no alternative available. لطفاً یک قالب comments.php در پوسته‌ی خود قرار دهید. in /var/www/html/kaleme.com/wp-includes/functions.php on line 6085

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.