سایت خبری تحلیلی کلمهhidden pichidden pichidden pichidden pichidden pic
  • صفحه اصلی
  • » کار ناتمام احمدی‌نژاد و نقش تاریخی میرحسین موسوی...

کار ناتمام احمدی‌نژاد و نقش تاریخی میرحسین موسوی

چکیده :آقای میرحسین موسوی یکی از صادق‌ترین و وفادارترین یاران و همراهان نظام جمهوری اسلامی ایران است. به همین دلیل در سال ۸۸ کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری شد و تا آخر از موضع خود عقب ننشست. محمود احمدی‌نژاد مسیر جالبی را پیش گرفت. اگر میرحسین موسوی بر سر راهش سبز نمی‌شد می‌توانست کاری را که شروع کرده بود به نتیجه برساند. به گمان من، نظام جمهوری اسلامی تغییر می‌یافت. ...


محمدحسین غیاثی

۱ – آقای میرحسین موسوی یکی از صادق‌ترین و وفادارترین یاران و همراهان نظام جمهوری اسلامی ایران است. به همین دلیل در سال ۸۸ کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری شد و تا آخر از موضع خود عقب ننشست.

۲ – محمود احمدی‌نژاد مسیر جالبی را پیش گرفت. اگر میرحسین موسوی بر سر راهش سبز نمی‌شد می‌توانست کاری را که شروع کرده بود به نتیجه برساند. به گمان من، نظام جمهوری اسلامی تغییر می‌یافت.

۳ – برخی از تحلیلگران زیرک، متوجه‌ی کاری که احمدی‌نژاد در حال انجامش بود، شده بودند و ازین باب به اصلاح‌طلبان انذار می‌دادند که بگذارید او کارش را انجام دهد.

۴ – اصلاح‌طلبان به هردلیل این انذار را گوش ندادند و وارد نبردی جدی با احمدی‌نژاد شدند و نگذاشتند او پروژه‌اش را کامل کند. نبردی که هم اکنون هم بابتش هزینه می‌دهند و سردمدارانی چند از ایشان در زندان هستند.

۵ – احمدی‌نژاد دوباره وعده‌ی بازگشت داده است و حسب تبلیغات طرفدارانش، عده‌ی معتنابهی از مردم در متینگ‌های او حضور پیدا می‌کنند.

۶ – فراموش نکنیم که در انتخابات هفتم اسفند ۹۴ بر اساس آمار رسمی در تهران فقط ۴۸% رأی دهندگان مشارکت کرده بودند. آنهم به مدد شگردهای هاشمی رفسنجانی و یارانش. یعنی ۵۲% ی که شرکت نکردند، می‌تواند همان زمینه‌ای باشد که محمود احمدی‌نژاد در تکمیل کار ناتمامش روی آنها سرمایه‌گذاری کند.

۷ – اختلافاتی که در بهار امسال در رأس نظام مشاهده شد، نیز می‌تواند زمینه‌ساز حضور یک قهرمان، ولو از نوع پوشالی و امتحان پس‌داده‌اش باشد.

۸ – ماهیت هرنوع بازسازی، به ویژه بازسازی اقتصاد کشور که احمدی‌نژاد آنرا عملاً بیشتر از قبل متلاشی کرد زمان‌بر است و دستکم حدود ۱۰ سال وقت می‌خواهد. این شکاف جایی است که احمدی‌نژاد می‌تواند با شگردهای پوپولیستی (که استاد تمام عیارش است،) در آنجا مانور بدهد.

۹ – باید منتظر باشیم و ببینیم آیا محمود احمدی‌نژاد فرصت لازم را به دست خواهد آورد تا پروژه‌های نیمه تمامش را تکمیل کند یا خیر!

۱۰ – اگر احمدی‌نژاد فرصت لازم را به دست بیاورد، جمهوری اسلامی تغییر خواهد کرد. به عبارت دیگر از میان اپوزوسیون های قدیمی و سرسخت تا قدرتهای بزرگ و پرهیمنه، این تنها محمود احمدی‌نژاد است که می‌تواند عملاً (خواسته یا نخواسته) ماهیت نظام جمهوری اسلامی را تغییر دهد.

منبع: شبکه های اجتماعی



Deprecated: File پوسته بدون comments.php is deprecated since version 3.0.0 with no alternative available. لطفاً یک قالب comments.php در پوسته‌ی خود قرار دهید. in /var/www/html/kaleme.com/wp-includes/functions.php on line 6085

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.