سایت خبری تحلیلی کلمهhidden pichidden pichidden pichidden pichidden pic
  • صفحه اصلی
  • » آقایان، فیتیله قاضی‌پور را پایین بکشید!...

آقایان، فیتیله قاضی‌پور را پایین بکشید!

چکیده :وقتی ایشان هنوز این قدر روی مواضع هتاکانه اش ثابت قدم است، در نتیجه بهتر است جهت جلوگیری از تکرار این جنس رفتارها از جانب مسئولان جمهوری اسلامی ایران که داعیه دار اخلاق اسلامی هستند، جلوگیری شود و نباید فراموش کرد «الناس علی دین ملوکهم» یعنی این نوع الفاظ و ادبیات، ممنوع است از جانب مسئولان و اگر قاطعانه با چنین رفتارهای غلطی برخورد نشود، ممکن است این رذیله های اخلاقی مانند بددهانی، در بین مردم ترویج شود....


احسان‌ رستگار

وقتی فیلم سخنرانی آقای نادر قاضی پور، نماینده ارومیه را دیدم، اولین جمله ای که به ذهنم رسید این حدیث امام صادق(ع) بود که می‌فرمایند: لَا إِیمَانَ لِمَنْ لَا حَیَاءَ لَه‏،کسی که حیاء ندارد ایمان ندارد (کافی، جلد ۳، صفحه ۱۶۵)

حتی با زیرنویس هم نمی شد تک تک کلمات را دقیق و بی ممیزی زیر نوشت، حیاء اجازه نمی‌داد.بعد از دوستانی که بیشتر در جریان این ویدئو بودند صحبت کردم و مطمئن شدم که این سخنرانی و درفشانی ها، در مقابل چشمان و گوش های صدها نفر از ارومیه ای ها انجام شده است.

دو روز پیش وقتی جوابیه آقای قاضی پور در واکنش به نقدهای مطروحه به سخنرانی اش را در اینستاگرامش خواندم، متعجب شدم! جان کلامش این بود که «بیدی نیست که به این بادها بلرزد!»

نفهمیدم کدام بادها را می گوید، ولی من به جای ایشان از این جواب خجالت کشیدم! یکی از طیف های افراطی، از شعارهایشان همیشه این بود که «پایداری همیشه جواب می دهد» و من به شوخی از همان سه سال پیش می گفتم: «منظورشون از این شعار اینه که پر رویی همیشه جواب می ده! منظورشون اینه که احمدی نژاد هر کاری که بکنه، اینا بازم با پر رویی می گن این از مابقی رئیس جمهوربهتر بوده.» جوابیه آقای قاضی پور هم از همین جنس است.

پایین‌کشیدن فیتیله قاضی پور

یاد موضع ایشان در واکنش به اشتباه سهوی عمو فیتیله ای ها افتادم. همان موضعی که در مجلس فریاد زد «آقای سرافراز! فیتیله تو می‌کشم پایین!»نگارنده به دلایل ذیل، بر این باور است که نه به خاطر لج و لج بازی، بلکه به دلیل مصلحتی لازم الاجرا، باید نمایندگان مردم در همین مجلس نهم و پیش از اتمام عمرش، فیتیله آقای قاضی پور را پایین بکشند و یا دست‌کم نمایندگان مجلس دهم، اعتبارنامه وی را تأیید نکنند:

١- پس از پخش شدن این ویدئوی موهن، بسیاری گفتند:«قاضی پور کار بدی کرده! حرفای ناجوری زده! ولی نامردی کرده هر کی فیلم گرفته و منتشر کرده! خیلیا حرف ناجور می‌زنن!»با نگاهی واقع بینانه و به دور از احساسات، بر کسی پوشیده نیست که متاسفانه کم نیستند نمایندگانی که در جلسات شخصی و خصوصی، با ادبیاتی در خور شأن و مودبانه صحبت نمی‌کنند؛ ادبیاتی که غیرقابل پخش است و در صورت پخش آن صحبت ها، آبرو و حیثیت آن افراد مشهور، در افکار عمومی مخدوش می شود. اما این مصداق، عملا شباهتی به آن مصادیق ندارد، چون آقای قاضی پور، در مقابل چشمان صدها نفر و در یک جمع عمومی سخنرانی کرده که هر کسی می‌توانسته با گوشی همراه خود، آن سخنرانی را ضبط و ثبت کند. پس عملا حرجی بر ضبط و انتشارش نیست.

یک نماینده چطور توقع دارد که در ستاد خود و مقابل صدها نفر سخنرانی کند و با آن مانند مکالمات یک جلسه خصوصی برخورد شود!؟به طور حتم انتشار و اطلاع‌رسانی این اظهارات اقدامی بجا و مناسب بود.

تکیه بر اشتباه

٢- «من از حرف‌هایم که باعث آزرده خاطر شدن بانوان ارومیه شد عذرخواهی می‌کنم؛ چرا که اصلا روی سخنم با بانوان ارومیه نبود. هستند خانم‌هایی که در مجلس شرایط به نفع‌شان نبوده است، ما مذهبی هستیم و با سه چهار تا پیام تلگرام تکان نمی‌خوریم. عده‌ای می‌خواهند مرا تخریب کنند.

«مردم از دورویی‌، نفاق و نامردی خسته شده‌اند. صد و هفتاد هزار شیر مردان آذربایجان، شیعه و سنی به حقیر رای دادند. شما مردم به بنده رای ندادید بلکه به نظام مقدس جمهوری اسلامی رای دادید.»

«من منافق نیستم و مواضع خود را عوض نمی‌کنم. برخی من را به خاطر حرف‌ها و موضع‌های ثابتم تخریب می‌کنند.»

ضرورت برخورد

وقتی ایشان هنوز این قدر روی مواضع هتاکانه اش ثابت قدم است، در نتیجه بهتر است جهت جلوگیری از تکرار این جنس رفتارها از جانب مسئولان جمهوری اسلامی ایران که داعیه دار اخلاق اسلامی هستند، جلوگیری شود و نباید فراموش کرد «الناس علی دین ملوکهم» یعنی این نوع الفاظ و ادبیات، ممنوع است از جانب مسئولان و اگر قاطعانه با چنین رفتارهای غلطی برخورد نشود، ممکن است این رذیله های اخلاقی مانند بددهانی، در بین مردم ترویج شود.

منبع: روزنامه قانون



Deprecated: File پوسته بدون comments.php is deprecated since version 3.0.0 with no alternative available. لطفاً یک قالب comments.php در پوسته‌ی خود قرار دهید. in /var/www/html/kaleme.com/wp-includes/functions.php on line 6085

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.