سایت خبری تحلیلی کلمهhidden pichidden pichidden pichidden pichidden pic
  • صفحه اصلی
  • » بهترین واکنش به ردصلاحیت نامزدهای اصلاح طلب چیست...

بهترین واکنش به ردصلاحیت نامزدهای اصلاح طلب چیست

چکیده :یکی از هدفهای مهندسان رقیب، بین زمین و هوا نگاه داشتن عناصر و تشکل های طیف اصلاح طلبی است، تا موجب کند شدن برنامه ریزی و تصمیم گیری صحیح اصلاح طلبان شوند... فراموش نشود، همانطور که جناب شکوری راد گفت: کف خواسته های ما، ممانعت از بازگشت عناصر متصل به ایت الله مصباح به مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری است....


حاج محسن رشید، مسئول ستاد ایثارگران مهندس موسوی در انتخابات ۸۸، در وبلاگ خود نوشت:

۱- مگر قرار نبود پیش بینی کنیم که جناح حاکم چه هندسه ای را برای مهندسی ترسیم کرده، تا برای خنثی کردنش راهکاری داشته باشیم؟

۲ – مگر قرار نبود که کف و سقف خواسته هایمان را در انتخابات مشخص کنیم؟

۳ – مگر غیر از این بود که حلقه اول مهندسی انتخابات با معلق گذاشتن دعوت از۱۳۰ نفر از نامزهای انتخابات خبرگان رهبری رقم خورد؟

۴ – حال شایعه ی قریب به یقین رد صلاحیت ۹۹% اصلاح طلبان حلقه دوم از مهندسی مزبور نیست؟

۵ – حلقه بعدی هندسه ی جناح حاکم چه خواهد بود؟

۶ – ایا جناح حاکم منتظر بازخورد اقدامات مهندسانه اش نمی ماند؟ عاقلانه اش این است که منتظر باز خوردهای اقداماتش باشد. اعم ازبازخوردهای جناح رقیب، جناح خویش و واکنش های آنسوی مرز

۷ – اما در حوزه بازخورد جناح های آنسوی مرز، هرگونه اعتراضی ازسوی دولتمردان سایر کشورها، آتوی بدست جناح حاکم می دهد تا اصلاح طلبان را جاسوس و نفوذی قلمداد کرده و تغذیه مطلوب صدا و سیما را تامین خواهد کرد.

۸ – بازخورد درون جناحی جریان حاکم نیز، حتی اگر منفی باشد، براحتی توسط جناح حاکم مدیریت می شود.

۹ – اما بازخوردهای رفتار اصلاح طلبان چه می تواند باشد؟

الف – به نظر حقیر ابتدا باید پیش فرضی را ضمیمه کلامم کنم و آن نکته این است که، اگرچه اصولگرایان معتدل، اصلاح طلب نیستند. اما در وضعیت فعلی مشترکاتی با اصلاح طلبان دارند که نماد آن استقبال آنان از خط سیاست خارجی اصلاح طلبان است.

لذا ازاین اشتراک دیدگاه باید حداکثر بهره را برد تا جایی که ما را به اشتراک مساعی برساند.

ب – چنین می پندارم که یکی از هدفهای مهندسان رقیب، بین زمین و هوا نگاه داشتن عناصر و تشکل های طیف اصلاح طلبی است، تا موجب کند شدن برنامه ریزی و تصمیم گیری صحیح اصلاح طلبان شوند.

پ – همچنین به نظر می رسد که جناح حاکم با رفتار خویش هدف سه گانه ای را دنبال می کند

پ/۱ – قصدش عصبانی کردن رقیب است، تا رقیب ناچار به واکنشی شود که دستمایه ی تبلیغاتی برای حذف رقیب و حتی دستگیری و سرکوب اصلاح طلبان به دست آید.

پ/۲ – تصور می شود که جناح حاکم با وارد کردن ضربات روانی، درپی متلاشی کردن اتحاد و یکپارچگی اصلاح طلبان و ایجاد چند دستگی آنان بر سر مسئله حضور یا عدم حضورشان در انتخابات است

پ/۳ – قدر مسلم آرا خاموش در صندوق اصلاح طلبان واریز می شود و چه بسا که جناح حاکم برای بی انگیزه ساختن بخش خاموشان جامعه و مأیوس کردن آنان از حضور پای صندوق علاقمند باشد.

ت – آیا اصلاح طلبان نماد مشترکی جز سید محمد خاتمی دارند؟

اگر اصلاح طلبان اتفاق نظری روی نقش محوری جناب خاتمی دارند، پس ضمن ارائه نظرات کارشناسی شان به بدنه اصلاحات و نیز شخص جناب خاتمی، نه تنها قبل از اتخاذ تصمیم خاتمی درباره شرکت یا عدم شرکت انتخابات اعلام مواضع نکنند و نه تنها بازی رقیب را نخورده و بر طبل قهر از حضور پای صندوق نکوبند، بلکه با تاکید به تمرکز تصمیم گیری در طیف اصلاح طلبی، پیوند مستحکمی را با محوریت جناب خاتمی به نمایش گذارند که رقیب حریفش را بهتر بشناسد.

ج – یکی از اندیشه هایی که مدتی پیش جرقه اش در اصلاح طلبان زده شد. اما به جهت نگرانی جناح حاکم، محقق نشد. راه اندازی لویی جرگه اصلاحات بود و حال انکه چنین لویی جرگه ای می تواند در فضای مجازی تشکیل شود.

با این مقدمه، اگر اصلاح طلبان طرحی را برای دست یابی به چگونگی انتخاب اعضای لویی جرگه و کمیسیون های تخصصی آن داشته باشند، در کنار هر انتخاباتی، می توانند، با توجه به نامزدهای انتخابات اصلاح طلب مجلسشورای اسلامی، انتخابات درون جناحی داشته باشند.

البته که جناح حاکم به جهت سوء ظن خود به جریان اصلاح طلبی، چنین اقدامی را ضد امنیت ملی تلقی کرده و با آن مقابله خواهد کرد.

لیکن وظیفه اصلاح طلبان می تواند به گونه ای تعریف شود که تضمین لازم را برای رأس هرم نظام تامین نماید

چ – هرچه باشد، افکار عمومی با به نتیجه رسیدن برجام، تمایلی به توسعه ای روزافزون اندیشه حاکم بر دولت جناب روحانی دارد.

و

افکار عمومی از جناب روحانی متوقع است که در تایید صلاحیت ها پادرمیانی کرده تا رفتارهای یکجانبه گرایی از کشور رخت ببندد.

اما درنظر داشته باشیم که ازروحانی متناسب با شاکله ی رفتاری واندیشه ای وی توقع داشته باشیم و توقع تحقق آرمانهای اصلاح طلبانه از وی نداشته باشیم

جمع بندی

واکنش های ما نسبت به اقدامات بی انصافانه ی جناح حاکم طبیعی و بلکه ضروری است.

اما تصمیم گیری درباره مشارکت یا عدم مشارکت در انتخابات را برعهده نماد اصلاح طلبان؛ شخص سید محمد خاتمی بگذارید. تا انسجام طیف خویش را به نمایش در آورده باشید.

از رئیس قوه مجریه باید خواست که همت خود را برای جلوگیری ازاین وضعیت بکارگیرد. ولی از وی تکلیف مالایطاق نخواهید.

خاطر مبارکتان باشد که دست به مواضعی نزنیم که هم پیمانان منطقی اصولگرا را از دست بدهیم.

فراموش نشود، همانطور که جناب شکوری راد گفت: کف خواسته های ما، ممانعت از بازگشت عناصر متصل به ایت الله مصباح به مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری است.



Deprecated: File پوسته بدون comments.php is deprecated since version 3.0.0 with no alternative available. لطفاً یک قالب comments.php در پوسته‌ی خود قرار دهید. in /var/www/html/kaleme.com/wp-includes/functions.php on line 6085

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.