سایت خبری تحلیلی کلمهhidden pichidden pichidden pichidden pichidden pic
  • صفحه اصلی
  • » امتداد واقع گرایی، از برجام تا رفع حصر...

امتداد واقع گرایی، از برجام تا رفع حصر

چکیده :واقع‌گرایی در سیاست داخلی در برخورد با منتقدین نظام که معتقدم در انتقادهای خود جز به اعتلای نظام نمی‌اندیشند مدنظر قرار گیرد و سیاست‌های انقباضی صد در صد اشتباه رو به تزاید که نمونه‌اش را اخیرا در رد صلاحیت‌های نامزدهای مجلس و این بار در عدم احراز صلاحیت‌ها پایان یابد. به حصر بی نتیجه پایان داده شود. اگر چنین شود شاهد حضور بس باشکوهی از مردم در پای صندوق‌های رای خواهیم...


غلامعلی رجایی

سرانجام دیشب به دستور اوباما رئیس‌جمهور آمریکا تحریم‌‌های جامعه جهانی علیه ایران اسلامی لغو شد روسیه و اروپا از این توافق استقبال کردند و متاسفانه جهان اسلام ساکت و بی تفاوت و مخالف نظاره‌گر این توافق نامه ماند. توافق نامه‌ای که اگر انجام نمی‌شد معلوم نبود با پایمردی ایران بر مواضع خویش و سرسختی امریکا و کشورهای متحد غربی برخواسته خویش سرنوشت جامعه بشری به کجا می‌کشید.

ایران و آمریکا در یک واقع‌گرایی استثنایی زندانیان محکوم خود را آزاد کردند.

این موفقیت مهم دیپلماسی قطعا نتیجه روی کار آمدن دولتی برآمده ازحمایت معتدلین و اصلاح‌گران بنام دولت تدبیر و امید است که امید می‌رود در ادامه نیز با همین عقلانیت و واقع‌گرایی به پیش برود. به گمان من، برجام با توجه به سوابق امر هم برای هم ما و هم برای جامعه بشری یک پیروزی بود.

امیدوارم همین واقع‌گرایی در سیاست داخلی در برخورد با منتقدین نظام که معتقدم در انتقادهای خود جز به اعتلای نظام نمی‌اندیشند نیز مدنظر قرار گیرد و سیاست‌های انقباضی صد در صد اشتباه رو به تزاید که نمونه‌اش را اخیرا در رد صلاحیت‌های نامزدهای مجلس و این بار- آن‌گونه که دیشب سخنگوی مستعفی شورای نگهبان در بیانی عجیب اعلام نمود که بدلیل وقت کم صلاحیت بعضی نامزدها احراز نشد!- در عدم احراز صلاحیت‌ها پایان یابد. به حصر بی نتیجه پایان داده شود.

اگر چنین شود شاهد حضور بس باشکوهی از مردم در پای صندوق‌های رای خواهیم داشت. چنین بادا!

منبع: وبلاگ نویسنده



Deprecated: File پوسته بدون comments.php is deprecated since version 3.0.0 with no alternative available. لطفاً یک قالب comments.php در پوسته‌ی خود قرار دهید. in /var/www/html/kaleme.com/wp-includes/functions.php on line 6085

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.