سایت خبری تحلیلی کلمهhidden pichidden pichidden pichidden pichidden pic
  • صفحه اصلی
  • » روش جریان مصباح تهمت زدن و بددهنی کردن است...

روش جریان مصباح تهمت زدن و بددهنی کردن است

چکیده :رئیس دفتر آیت‌الله مصباح‌یزدی، بزرگانی را به ویروس ایدز و عمروعاص تشبیه کرد. یکی از شاخصه‌های مهم این جریان این است که نه ادبیات قابل قبولی به کار می‌برند و نه استدلال اقناع‌کننده‌ای ارائه می‌دهند. روش و منش این جریان آن است که از روش‌های غیراخلاقی استفاده می‌کند. این جریان توهین، تهمت زدن و بددهنی کردن نسبت به مخالفان خود را جزو لوازم کار خود می‌داند. ...


مصطفی درایتی

دو روز پیش بود که حجت‌الاسلام حسین جلالی رئیس دفتر آیت‌الله مصباح‌یزدی، بزرگانی را به ویروس ایدز و عمروعاص تشبیه کرد. از همان زمانی که این جریان تندرو مطرح شد تصور می‌شد این افراد به هیچ حد و مرزی قائل نیستند.

یکی از شاخصه‌های مهم این جریان این است که نه ادبیات قابل قبولی به کار می‌برند و نه استدلال اقناع‌کننده‌ای ارائه می‌دهند. روش و منش این جریان آن است که از روش‌های غیراخلاقی استفاده می‌کند. این جریان توهین، تهمت زدن و بددهنی کردن نسبت به مخالفان خود را جزو لوازم کار خود می‌داند.

این قبیل رفتارها، فضای سیاسی کشور را به حدی آلوده و اخلاق عمومی جامعه را به حدی خدشه‌دار می‌کند که آثار آن گاه تا مدت‌ها در جامعه باقی خواهد ماند. متاسفانه وقتی کار به جایی می‌رسد که این جریان حرفی برای گفتن ندارد از ادبیاتی استفاده می‌کند که پسروندگی شدیدی در جامعه دارد.

این جریان به خوبی می‌داند رفتار و سخنانش نه تنها طرف مقابل را در انظار عمومی خفیف نمی‌کند بلکه نشان می‌دهد گوینده چقدر از منظر اخلاقی بی‌قاعده و بدون چارچوب حرکت می‌کند. تصور نمی‌کنم چنین روشی به سرانجام برسد، بلکه معتقدم این جریان در آخر خط سیاسی خود قرار گرفته است. البته نه آنکه کسی بخواهد این جریان را حذف کند بلکه به این دلیل که جریان مزبور تا حدی در جامعه مطرود شده و رفتارهایش در بین مردم غیرقابل قبول شناخته می‌شود که تا مدت‌ها نخواهند توانست در عرصه سیاسی کشور تاثیرگذاری داشته باشد.

متاسفانه فضای سیاسی و فرهنگی و اخلاقی کشور با این رفتارها لکه‌دار شده، مخصوصا آن‌که چنین جملاتی از سوی فرد که برای خود جایگاهی قائل است، بیان می‌شود. هرچه این رفتارها ادامه پیدا کند افول این جریان سیاسی شدیدتر می‌شود. البته از سوی این جریان احتمالا به دلیل احساس «حذف شدن» رفتارهای ناهنجارتری نیز در پیش خواهد گرفت اما این رفتارها و سخنان نه‌تنها نتیجه سیاسی مطلوبی نخواهد داشت بلکه می‌تواند حقانیت سیاسی طرف‌های مقابل را بیشتر به اثبات برساند.

منبع: روزنامه آرمان



Deprecated: File پوسته بدون comments.php is deprecated since version 3.0.0 with no alternative available. لطفاً یک قالب comments.php در پوسته‌ی خود قرار دهید. in /var/www/html/kaleme.com/wp-includes/functions.php on line 6085

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.