سایت خبری تحلیلی کلمهhidden pichidden pichidden pichidden pichidden pic
  • صفحه اصلی
  • » قاضی‌القضات با این دروغ خود به خود معزول است...

قاضی‌القضات با این دروغ خود به خود معزول است

چکیده :ولی نکته مهم‌تر این است که طبق اصل ۱۵۷ قانون اساسی، اجتهاد، عدالت، آگاه به امور قضایی، مدیر و مدبر بودن شرط اصلی مسؤلیت رییس قوه قضاییه است و به نظر می‌رسد با این اظهار نظر خلاف واقع حداقل چند شرط از شروط مصرح در قانون اساسی خدشه دار شده است....


کلمه – سیدموسی کاظمی:

هنوز دو روزی از اظهار نظر رییس قوه قضاییه در مورد عدم نظارت بر رهبری نگذشته است که از همه اقشار مردم اعم از عامی و عالم، دانشگاهی و حوزوی، نمایندگان مجالس مختلف به سخن ایشان تعریض زده و اصول متعدد قانون اساسی را شاهد آورده‌اند.

ولی نکته مهم‌تر این است که طبق اصل ۱۵۷ قانون اساسی، اجتهاد، عدالت، آگاه به امور قضایی، مدیر و مدبر بودن شرط اصلی مسؤلیت رییس قوه قضاییه است و به نظر می‌رسد با این اظهار نظر خلاف واقع حداقل چند شرط از شروط مصرح در قانون اساسی خدشه دار شده است.

بر این اساس سلب حتی یک شرط از شروط، هر حق یا تکلیفی در فقه به معنای عزل و انفصال از آن مسؤلیت و تکلیف می‌شود لذا ایشان از نظر شرعی خود به خود منعزل و منفصل از مسؤلیتش گردیده است.

حال باید منتظر ماند و دید آیا خود ایشان در درجه اول و همچنین مراجع محترم تقلید و دیگر علما و روحانیون راجع به این موضوع چه عکس العملی نشان می‌دهند؟



Deprecated: File پوسته بدون comments.php is deprecated since version 3.0.0 with no alternative available. لطفاً یک قالب comments.php در پوسته‌ی خود قرار دهید. in /var/www/html/kaleme.com/wp-includes/functions.php on line 6085

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.