سایت خبری تحلیلی کلمهhidden pichidden pichidden pichidden pichidden pic
  • صفحه اصلی
  • » آیت‌الله شاهرودی! خناسان کجایند؟...

آیت‌الله شاهرودی! خناسان کجایند؟

چکیده :متاسفانه آیت‌الله شاهرودی به گونه‌ای سخن گفته که گویا خناسانی موسوی را از این تصمیم منصرف کرده‌اند در حالی که ریاست سابق صدا و سیما همان زمان و هم دو سال بعد به صراحت گفته که او بوده که این اجازه را به صلاح ندیده و شرط‌هایی قرار داده و … و خلاصه مانع حضور موسوی شده است. بعید است که آقای شاهرودی از این مطلب آگاه نبوده و نمی‌دانیم چگونه انصراف را به موسوی و نتیجه وسوسه خناسان شمرده است!...


حجت‌الاسلام احمد حیدری

در پایگاه خبری انتخاب به نقل از آیت الله شاهرودی در مورد دیدار ایشان با میرحسین موسوی پس از انتخابات ۸۸ آمده است: «در ماه‌‌های آخر مسولیتم بود. در مرداد ۸۸ دوره من تمام می‌شد… یک جلسه آقای موسوی و آقای هاشمی را به قوه قضائیه دعوت کردیم. آقای موسوی برای تظاهرات اعلامیه داده بود. گفتم آقا! اینکار را نکنید و از این کار دست بکشید. گفتم اگر به نتایج انتخابات اعتراضی دارید، آقا قبول دارند و هیئتی را برای بررسی معین می‌کنند. گفت شرط لغو بیانیه این است که به من اجازه بدهند در صدا و سیما صحبت کنم. گفتم می‌شود این کار را کرد… به دفتر آقا زنگ زدم. آقای جلیلی تازه دبیر شورای امنیت شده بود. به ایشان هم زنگ زدم و گفتم ایشان چنین شرطی دارد. گفتند ما ترتیب کار را می‌دهیم. گفتم باید به صدا و سیما بگویید که زمان بگذارند که ایشان صحبت کند. بعد گفتم آقایان با شرط شما موافقند، شما هم تظاهرات را لغو کنید… آنجا پیش ما قول داد این کار را بکند و آنها هم واقعاً حاضر بودند که به ایشان برای صحبت در تلویزیون وقت بدهند، اما از پیش ما که رفت، نمی‌دانم کدام خنّاسان ذهنش را عوض کردند و کار خودشان را کردند.»

برای این‌که روشن شود این خناسان کیانند؟ مراجعه به سخنان ریاست سابق صداوسیما کافی است. دو فایل از صحبت ایشان در سال ۸۸ و ۹۰ را توجه کنید:

چهارشنبه ۲۰ آبان ۱۳۸۸

بعد از انتخابات شرایطی پیش آمد و از آن‌جایی که رسانه ملی به دنبال ایجاد ثبات اجتماعی و از بین بردن فضای ناپایدار بود نتوانستیم به این شخصیت‌ها اجازه بدهیم تا در صداوسیما حضور پیدا کنند. این افراد قصد داشتند تا به صورت مستقیم با مردم صحبت کنند و پیام بدهند که در خانه نمانید و انتخابات را دروغ به حساب بیاورند و این امر غیر معمولی است. زیرا در انتخابات قبلی مانند زمانی که آقای خاتمی به عنوان رئیس‌جمهور انتخاب شد ناطق نوری هرگز چنین کاری نکرد. ما به آقایان موسوی و کروبی اعلام کردیم که حاضریم در برنامه‌های گفت‌وگو محور درباره مسائل پیش آمده گفت‌وگو کنیم. اما ایشان نپذیرفتند.

سه شنبه ۸ شهریور ۱۳۹۰

به آقای موسوی گفتم شما هیچ مشکلی برای حضور در صداوسیما ندارید، با اینکه در این دو روز وقایع زیادی اتفاق افتاده، شما می‌توانید بیایید حرف‌های‌تان را بزنید. به شرطی که یک‌نفر در کنار شما بنشیند؛ آقای دکتر حدادعادل و بعضی از شخصیت‌های سیاسی اعلام کردند که حاضرند با ایشان مناظره کنند، این فضا را به ایشان پیشنهاد کردیم، ولی ایشان درخواستش از من (که مستقیما هم با خود من مطرح کرد)، به شکل دیگری بود.

ایشان پیشنهاد دادند و گفتند که من فقط این‌طور قبول می‌کنم که یک‌نفره بیایم و مستقیم با ملت صحبت کنم، اما در کجای دنیا وقتی انتخابات تمام می‌شود، کاندیدای شکست خورده می‌آید و مستقیم با مردم صحبت می‌کند آن‌هم در شرایطی که یک عده فرصت‌طلب در خیابان‌ها هستند و فضا را به‌ هم زده‌اند و ایشان می‌خواهد به آن‌ها پیام بدهد!

این مثل این می‌ماند که در انتخابات دوم خرداد وقتی که آقای خاتمی پیروز شده، به آقای ناطق نوری که رأی نیاورده، این فرصت داده شود که از تلویزیون با مردم صحبت کرده و انتقادات خودش را مطرح کند. ببینید این پیشنهاد چقدر خنده‌دار بود!

***

متاسفانه آیت‌الله شاهرودی به گونه‌ای سخن گفته که گویا خناسانی موسوی را از این تصمیم منصرف کرده‌اند در حالی که ریاست سابق صدا و سیما همان زمان و هم دو سال بعد به صراحت گفته که او بوده که این اجازه را به صلاح ندیده و شرط‌هایی قرار داده و … و خلاصه مانع حضور موسوی شده است.

بعید است که آقای شاهرودی از این مطلب آگاه نبوده و نمی‌دانیم چگونه انصراف را به موسوی و نتیجه وسوسه خناسان شمرده است!!!

***

آیت‌الله مرتضوی: سخنان آقای ضرغامی خلاف واقعیت است؛ پیشنهاد میرحسین صادقانه و خیرخواهانه بود

پاسخ امیرارجمند به آیت‌الله شاهرودی: ضرغامی خودش تصمیم گرفت یا به او دستور دادند؟

منبع: سایت سحام نیوز



Deprecated: File پوسته بدون comments.php is deprecated since version 3.0.0 with no alternative available. لطفاً یک قالب comments.php در پوسته‌ی خود قرار دهید. in /var/www/html/kaleme.com/wp-includes/functions.php on line 6085

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.