سایت خبری تحلیلی کلمهhidden pichidden pichidden pichidden pichidden pic
  • صفحه اصلی
  • » تکرار صحنه‌آرایی‌های ۸۸ برای انتخابات...

تکرار صحنه‌آرایی‌های ۸۸ برای انتخابات

چکیده :کیهان که این روز‌ها نیز یکی ارگان‌های اصلی افراطیون به حساب می‌آید و همچنان طیف وسیعی از رسانه‌های افراطیون را راهبری می‌کند، بلافاصله به حضور سیدحسن خمینی واکنش نشان داد. دلیل نیز روشن است، با آمدن سیدحسن خمینی، رمز فتنه و نفوذ دیگر کاربرد ندارد....


کلمه – سیدمسیحا موسوی:

پس از اعلام کاندیداتوری سیدحسن خمینی برای مجلس خبرگان رهبری واکنش‌های افراطیون آغاز شد. پیش‌بینی‌هایی که حاکی از حضور او به صحنه انتخابات بود، با آمدن او خاتمه یافت و صحنه آرایی تندرو‌ها برای انتخابات آینده بر هم خورد. حالا دیگر نوه و یادگار خمینی کبیر وارد میدان شده است و همه معادلات آنان بر هم خورده است.

اما کیهان که این روز‌ها نیز یکی ارگان‌های اصلی افراطیون به حساب می‌آید و همچنان طیف وسیعی از رسانه‌های افراطیون را راهبری می‌کند، بلافاصله به این حضور واکنش نشان داد. دلیل نیز روشن است، با آمدن سیدحسن خمینی، رمز فتنه و نفوذ دیگر کاربرد ندارد.

اگر تا پیش از این رقبای آنان با برچسب‌هایی مانند برانداز و عامل نفوذی و فتنه گر از حضور در ارکان قدرت در کشور منع می‌شدند با آمدن نوه بنیانگذار جمهوری اسلامی این متاع دیگر خریداری نخواهد داشت. این رقیب دیگر با این بر چسب‌های ناچسب از میدان به در نخواهد شد. نسل سوم خمینی‌ها به میدان آمده است تا راه پدران را ادامه دهد و از آرمان‌های انقلاب اسلامی صیانت کند.

اما این حملات و باز خوانی حملاتی که در سال ۸۸ به میرحسین موسوی، یار دیرین و همراه و صادق امام توسط همین طیف صورت می‌گرفت و مقایسه این حملات در کنار طرح زمزمه‌هایی مبنی بر فتنه چهارم و یا فتنه اسفند ماه، می‌تواند نشان و نمادی از فعال شدن مجدد ستاد کودتا در کشور باشد.

در کنار این هجمه‌ها فعال شدن گروه‌های موسوم به خودسر در فضای دانشگاه‌ها و بستن این فضا به روی اصلاح طلبان و هجمه به مراسم و برنامه‌های اصلاح‌طلبان و گردن‌کشی در مقابل قانون، نیز قابل تامل است. این رفتار‌ها وقتی بر نگرانی‌ها دامن می‌زند که همراهی و همکاری و حتی برخی نهادهای امنیتی موازی با گروه‌های خود سر نیز مشهود است. همین همراهی نیز موجب شده است که گروه‌های خود سر خود را مجاز بدانند، با نقض قانون از برخوردهای فیزیکی خشن نیز برای نیل به اهداف خود چشم پوشی نکند.

حال که فرصت انتخابات به گونه‌ای است که اقبال به اصلاح طلبان رو به افزایش است و خبر‌ها حاکی از ائتلاف اصلاح طلبان و حامیان دولت است و خبرگان رهبری نیز با آمدن سیدحسن خمینی و طیفی از همراهان او آرایشی دیگر به خود می‌گیرد، راهی جز بر هم زدن قاعده رقابت آزادانه، عادلانه و قانونی باقی نمی‌ماند. در چنین وضعیتی دقت و هوشیاری اصلاح‌طلبان باید معطوف به این رفتار‌ها و علائمی باشد که توسط تندرو‌ها مخابره می‌شود. به کلید واژه‌ها و اسم‌های رمز افراطیون توجه بیش از پیش داشته باشند و از همه مهم‌تر اسیر این صحنه آرایی خطرناک نشوند.

به کارگیری راهبر‌ها و تاکتیک‌های مبتنی بر حضور توام با آرامش فعال و بهره گیری از ظرفیت‌ها و اقتضائات موجود، همچنین توجه دادن دولت یازدهم که حامی اصلی آن اصلاح‌طلبان هستند، می‌تواند برنامه ریزی‌های ستاد افراطیون را برای حذف اصلاح‌طلبان خنثی کند. موفقیت اصلاح طلبان در گرو حضور ائتلافی و شکل دادن مشارکت حداکثری مردم است. راهبردی که خرداد ۹۲ را به ظرفیتی برای اصلاح و تغییر در کشور ایجاد کرد.



Deprecated: File پوسته بدون comments.php is deprecated since version 3.0.0 with no alternative available. لطفاً یک قالب comments.php در پوسته‌ی خود قرار دهید. in /var/www/html/kaleme.com/wp-includes/functions.php on line 6085

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.