سایت خبری تحلیلی کلمهhidden pichidden pichidden pichidden pichidden pic

دفاع رسالت از دزد اموال ملت

چکیده :دفاع محمدکاظم انبارلویی از بابک زنجانی در سرمقاله روزنامه رسالت هجدهم آبان، شاید صریح‌ترین نوشتار و صحیح‌ترین کاری بود که در آن، این عضو مؤتلفه و این روزنامه مدعی اصولگرایی می‌توانستند حمایت خود را از بزرگ‌ترین بدهکار بیت‌المال نشان دهند. اعمالی از این قبیل می‌تواند موجب شفافیت هرچه بیشتر صحنه سیاست داخلی و خارجی کشور باشد....


کلمه – سیدموسی کاظمی:

محمدکاظم انبارلویی از اعضای حزب مؤتلفه در سرمقاله جریده رسالت در هجدهم آبان دفاع جانانه‌ای از بابک زنجانی کرده و حملات زیادی را به بیژن زنگنه (ب-ز)، وزارت نفت و وکلای آن‌ها در دادگاه و … کرده است.

شاید این صریح‌ترین نوشتار و صحیح‌ترین کاری بود که در آن، این عضو شورای مرکزی مؤتلفه و این روزنامه مدعی اصولگرایی و عواملش می‌توانستند حمایت خود را از بزرگ‌ترین بدهکار بیت المال نشان دهند. اعمالی از این قبیل می‌تواند موجب شفافیت هرچه بیشتر صحنه سیاست داخلی و خارجی کشور و فاش شدن حقیقت در میانه موافقت‌ها و مخالفت‌های سیاسیون باشد.

بالاخره مردم باید به طور روشن بدانند که مواضع روزنامه رسالت و دست اندرکارانش چیست. اگر فقط در چند ماه اخیر نوشته‌های رسالت و سردبیر و مسئولینش را ببینیم، کاملا دستگاه تخریبی جنگی آن‌ها را در زمینه آزادی بیان، مساله برجام، هجمه به رییس‌جمهور، حمله به دولت و وزرا خصوصا در زمینه نفت و محیط زیست و اقتصاد، دمیدن در آتش فتنه، ایجاد سناریوی نفوذ برای امنیتی کردن فضای قبل از انتخابات کشور، دفاع از پایداری‌ها و حمله به رهروانی‌ها، دروغ‌پردازی در مورد واقعیت‌های اقتصادی به‌جامانده از دولت قبل و حمایت از آن‌ها و بالاخره دفاع تمام و کمال از بابک زنجانی می‌توان مشاهده کرد.

این‌ها تعداد معدودی از نکات بسیاری است که هرروزه در رسالت تبلیغ و ترویج می‌دهند. از جمله در حمایت از فردی که چند سالی است آنطور که خود می‌گوید پول بیت المال کشور را در جایی در خارج پنهان کرده که هیچ‌کس از آن اطلاعی ندارد و متاسفانه ظاهرا دستگاه قضایی هم پس از دوسال بازداشت وی، نسبت به آن اعلام بی‌خبری می‌کند.

شخصی که دادگاه به وی اجازه می‌دهد که با هر لحن و ادبیاتی هر چه می‌خواهد به وزیر و مسئولین کشور بگوید و این بدهی را پول خردش می‌نامد، در حالی که این پول خرد با بهره‌ها و جرایم دیرکردش شاید تکافؤ چندین ماه یارانه نقدی کشور را بدهد؛ یارانه‌ای که خواب را مدت‌هاست از چشم‌‌ همان وزیر نفت برده است. یا با این پول دولت بتواند بدهی‌هایش را به پیمانکاران بخش خصوصی بدهد یا کمکی به طرح سلامت بکند. این شخص حالا نه تنها بدهی وعده کرده را نمی‌دهد، که روزنامه رسالت در دفاع از وی و علیه مسئولان کشور که خواهان بازگشت هرچه سریع‌تر معادل ارزی بدهی زنجانی هستند، می‌نویسد که بدهی وی قبلا به ریال تسعیر شده و وی‌‌ همان بدهی ریالی کار‌شناسی را بدهکار است.

شاید اصلا بهتر باشد پیشنهاد کنیم که به جای وکلا، این روزنامه و مقاله نویسش دفاع از بابک زنجانی را در دادگاه به عهده بگیرند. ولی باید بدانند که مساله بیت‌المال متعلق به همه آحاد هشتاد میلیونی کشور است و نه دولت، نه وزیر، نه قاضی و نه هیچ مقام دیگری حتی رهبری حق کوتاه آمدن از ذره‌ای از اصل و منافع این پول را ندارد.

مگر برخورد امیرالمؤمنین علی (ع) با برادرش عقیل در مورد بیت‌المال از یادمان رفته است؟



Deprecated: File پوسته بدون comments.php is deprecated since version 3.0.0 with no alternative available. لطفاً یک قالب comments.php در پوسته‌ی خود قرار دهید. in /var/www/html/kaleme.com/wp-includes/functions.php on line 6085

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.