سایت خبری تحلیلی کلمهhidden pichidden pichidden pichidden pichidden pic
  • صفحه اصلی
  • » در نقد بی توجهی به جان دانش آموزان در کاروان های راهیان نور...

در نقد بی توجهی به جان دانش آموزان در کاروان های راهیان نور

چکیده :در نگاهی گذرا به تعدد تصادفات کاروان های راهیان نور که تاکنون منجر به مرگ و زخمی شدن تعداد زیادی از دانش آموزان، معلمان و دانشجویان شده است، به اهمیت دقت و نظارت بیشتر برای پیشگیری از حوادثی از این دست پی خواهیم برد. فقط در طی ۷ سال گذشته تعداد ۹۴ کشته و ۱۳۸ زخمی، نتیجه عدم برنامه ریزی صحیح در حرکت کاروان های راهیان نور بوده است. ...


نبی الله باستان فارسانی:

در خبر ها آمده است که یک دستگاه اتوبوس حامل دانش آموزان دختر که در قالب کاروان راهیان نور از کرمان عازم مناطق عملیاتی جنوب بود در جاده کمربندی شیراز واژگون شد که متاسفانه هشت نفر دچار جراحت شدند.

گویا طرح امدادیاور ستاد مرکزی راهیان نور کشور که به منظور پیشگیری از وقوع چنین حوادثی راه اندازی شده است هنوز نتوانسته نظارت دقیق و گسترده ای روی این کاروان ها داشته باشد.

در طرح مذکور مواردی چون: جلوگیری از حرکت اتوبوس‌های حامل زائران مناطق عملیاتی در شب، فراهم کردن امکان شب‌مانی زائران در مسیرهای منتهی به خوزستان و استراحت رانندگان اتوبوس‌ها و زائران و همچنین تاکید بر استفاده از اتوبوس‌های دارای وضعیت فنی مطلوب در نظر گرفته شده است؛ ولی می بینیم، همین حادثه اخیر در ساعت یک و بیست و هفت دقیقه بامداد رخ داده است. زمانی که طبق قوانین طرح امدادیاور این اتوبوس نمی بایست در حرکت باشد.

اگر این گونه طرح ها برای حفظ جان مسافران برنامه ریزی شده است، پس ارزش آن را دارد که در اجرا نیز کنترل و نظارت دقیق به عمل آید.

در نگاهی گذرا به تعدد تصادفات کاروان های راهیان نور که تاکنون منجر به مرگ و زخمی شدن تعداد زیادی از دانش آموزان، معلمان و دانشجویان شده است، به اهمیت دقت و نظارت بیشتر برای پیشگیری از حوادثی از این دست پی خواهیم برد.

فقط در طی ۷ سال گذشته تعداد ۹۴ کشته و ۱۳۸ زخمی، نتیجه عدم برنامه ریزی صحیح در حرکت کاروان های راهیان نور بوده است. آمار زیر که در خبرگزاری های مختلف منتشر شده است موید این مدعاست:

۲۵ اسفند ۸۶
دانشجویان دانشگاه علمی کاربردی مشهد
۲۲ نفر کشته و ۷ نفر مجروح

۶ فروردین ۸۷
معلمان چهارمحال و بختیاری
۲۷ نفر کشته و ۱۳ نفر زخمی

۸ فروردین ۸۷
حمله و تیراندازی افراد ناشناس
جاده اهواز – سوسنگرد
دو نفر زخمی

۲۰ اسفند ۸۹
دانش آموزان شفت گیلان
محور ملایر- بروجرد
۲ نفر کشته و ۱۵ نفر مجروح

۱۵ بهمن ۹۰
دانش آموزان دختر اردبیلی
۴ نفر مجروح

۲۸ مهر ۹۱
دانش آموزان دختر چهارمحال و بختیاری
۲۶ کشته و ۱۸ نفر زخمی

۱ آذر ۹۱

دانش آموزان دختر نیکشهر سیستان و بلوچستان
۱۴ نفر زخمی

۲۴ آذر ۹۲
دانش آموزان دختر اردبیلی
محور بروجرد – خرم آباد
یک کشته و ۶ مجروح

به راستی آیا جان دانش آموزان در کاروان های راهیان نور ارزش کنترل و نظارت بیشتر را ندارد؟ امید است از این به بعد با درایت و دقت نظر برنامه ریزان و کنترل و نظارت بیشتر، شاهد این حوادث نباشیم.

منبع: حقوق معلم و کارگر



Deprecated: File پوسته بدون comments.php is deprecated since version 3.0.0 with no alternative available. لطفاً یک قالب comments.php در پوسته‌ی خود قرار دهید. in /var/www/html/kaleme.com/wp-includes/functions.php on line 6085

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.