سایت خبری تحلیلی کلمهhidden pichidden pichidden pichidden pichidden pic

این رسانه باید ملی شود

چکیده : در روزهای اخیر بخش برنامه طنزی با عنوان فتیله‌ها برای بخش کودکان و نوجوانان، موجب تحریک احساسات و اعتراض مردم برخی از مناطق ترک زبان ایران شده است. شاید در مخیله هیچ یک از گردانندگان برنامه و یا مسئولین صدا و سیما خطور نمی‌کرد که طنزهای بی‌مایه برنامه‌ای تا این حد موجب تحریک احساسات ترک زبانان ایران شود. چه بسا اگر این دقت و نکته سنجی در تولید برنامه‌ها صورت می‌گرفت، اشتباهات و بی‌تدبیری‌هایی از این دست رخ نمی‌داد. فارغ از اینکه یک رسانه با هویت ملی باید دارای مختصاتی باشد که نماد وحدت و آشتی ملی باشد و متاسفانه عملکرد این رسانه فراگیر تا کنون بیانگر این مختصات نبوده است. ...


کلمه – آذر منصوری:

صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران تنها نهاد رسانه‌ای دیداری و شنیداری فراگیر در کشور است که با توجه به توسعه شبکه‌های درون مرزی و برون مرزی می‌تواند بیشترین نقش را در انسجام بخشی و تقویت وحدت ملی ایفا کند.

در روزهای اخیر بخش برنامه طنزی با عنوان فتیله‌ها برای بخش کودکان و نوجوانان، موجب تحریک احساسات و اعتراض مردم برخی از مناطق ترک زبان ایران شده است. شاید در مخیله هیچ یک از گردانندگان برنامه و یا مسئولین صدا و سیما خطور نمی‌کرد که طنزهای بی‌مایه برنامه‌ای تا این حد موجب تحریک احساسات ترک زبانان ایران شود. چه بسا اگر این دقت و نکته سنجی در تولید برنامه‌ها صورت می‌گرفت، اشتباهات و بی‌تدبیری‌هایی از این دست رخ نمی‌داد. فارغ از اینکه یک رسانه با هویت ملی باید دارای مختصاتی باشد که نماد وحدت و آشتی ملی باشد و متاسفانه عملکرد این رسانه فراگیر تا کنون بیانگر این مختصات نبوده است.

پس از پخش این برنامه و بروز واکنش‌ها و اعتراضاتی که بعضا ممکن است از نوع سیاسی هم باشد. لازم بود مسئولین صدا و سیمای جمهوری اسلامی بلافاصله مراتب عذ رخواهی خود را به خاطر این سهل انگاری به ترک زبانان کشور اعلام نمایند. بی‌توجهی به ملاحظات و حساسیت‌های قومی، در برنامه ریزان و تولید کنندگان بخش‌های از رسانه ملی که باعث می‌شود بیشتر میلی قلمداد شود، موجب بروز واکنش‌هایی شده است که در صورت ادامه و بنا بر پیشینه این اعتراضات ممکن است، بر نگرانی‌ها دامن بزند. در چنین شرایطی با توجه به عذر خواهی هر چند دیر هنگام رئیس صدا و سیما وظیفه خطیر نمایندگان، گروه‌ها و شخصیت‌های تاثیر گذار است که با اقدامی مدبرانه برای برگرداندن آرامش در این مناطق از هر تلاشی فرو گذار نکنند.

به طور قطع چنین بزنگاههایی وقت مناسبی برای موج سواران که مترصد فرصتی برای تحریک احساسات پاک مردم این مناطق هستند، نیست. این رخداد زنگ خطری برای صدا و سیما نیز هست که به اقتضای نیاز جامعه و با بهره گیری از کار‌شناسان خبره که در کشور ما کم نیستند و پرهیز از سطحی نگری در تولید برنامه‌ها، اقدام به عرضه برنامه‌هایی متناسب با نیازهای واقعی جامعه کنند و به خصوص تقویت وحدت و آشتی ملی و پرهیز از تحقیر همه ایرانیان را مبنای تولید برنامه‌های خود قرار دهند.

گرهی که با دست باز می‌شود، با دندان چرا؟



Deprecated: File پوسته بدون comments.php is deprecated since version 3.0.0 with no alternative available. لطفاً یک قالب comments.php در پوسته‌ی خود قرار دهید. in /var/www/html/kaleme.com/wp-includes/functions.php on line 6085

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.