سایت خبری تحلیلی کلمهhidden pichidden pichidden pichidden pichidden pic

دولت و وعده‌های انتخاباتی‌اش

چکیده :حقیقت این است که دولت برای ایجاد شرایط مطلوب و تحقق شعارها و برنامه‌هایش نیازمند کمک همه اقشار جامعه و نخبگان است و تنها مسیری که در این راستا پیش رویش قرار دارد این است که فضایی را فراهم کند تا همه ظرفیت‌های موجود در کشور به صحنه بیایند و گوشه‌ای از کار را به دست بگیرند و مسیر توسعه کشور را هموار سازند....


الهه کولایی:

دولت حسن روحانی بر پایه شعارهایی توانست رای مردم را در انتخابات سال ٩٢ کسب کند که ایجاد شرایط مناسب برای تحقق یافتن آن وعده‌ها و برنامه‌ها نیازمند اجرایی شدن برجام و ایجاد تعامل سازنده با جامعه جهانی بوده است.

اینک دولت توانست یکی از مهم‌ترین وعده هایش را محقق کند و با قدرت‌های غربی به تفاهم بر سر پرونده هسته‌ای برسد تا برخی از مشکلات پیش روی اقتصاد ایران را از سر راه بردارد. نکته مهم امروز اجرایی شدن برجام در کشور است. روشن است که اجرای درست برجام نیازمند زمینه‌هایی در منطقه است و اعتمادسازی منطقه‌ای و کمک به صلح و ثبات در منطقه می‌تواند اجرایی شدن این توافق مهم و تاریخی را تضمین کند. موفقیت برجام ارتباط مستقیم با ایجاد زمینه مناسب و همراهی کشورهای منطقه حساس و پرخطر خاورمیانه دارد، بنابراین تکلیفی که امروز و در راه اجرایی شدن برجام پیش روی دولت روحانی قرار دارد ایجاد فضای مناسب و تعامل سازنده با کشورهای منطقه در راستای همراه کردن آنها با توافق ایران با قدرت‌های جهان است چرا که پیشبرد آن بدون ایجاد فضای مناسب منطقه‌ای پاسخگوی نیازهای کشور نخواهد بود. نکته مهم بعدی با توجه به اینکه دو انتخابات مهم در اسفندماه پیش‌روست در عرصه سیاست داخلی است.

حقیقت امر این است که برگزاری انتخاباتی آزاد و قابل قبول که حاصلش مجالسی کارآمد، مسوول و ناظر باشد ضامن تکرار نشدن آسیب‌های شدیدی باشد که در سال‌های گذشته بر کشور رفته است. در این مسیر تامین آزادی‌های فردی و اجتماعی پررنگ دیده می‌شود و دولت برای محقق شدن این مهم در عرصه سیاسی، فرهنگی و اجتماعی می‌تواند از نهادهای مدنی و اجتماعی کمک بگیرد و آنها را تبدیل به بازوی خود برای رسیدن به برنامه‌هایش کند.

با این کار هم بدنه اجتماعی کشور قوی خواهد شد و هم جامعه و فعالان مدنی به کمک دولت خواهند آمد و بار دولت را در این حوزه سبک‌تر خواهند کرد. امروز نوبت آن رسیده است که دولت تلاش خود را برای بهبود شرایط دانشگاه‌ها، مراکز علمی و تحقیقاتی به کار گیرد و شکاف میان عرصه‌های علمی و اجرایی کشور را کم کند تا این نهادها دولت را در ایفای وظایف خود یاری کنند. با محقق شدن این امر مهم همه گروه‌های فعال و خلاق وارد عرصه خواهند شد و دولت می‌تواند از همه ظرفیت‌های موجود در کشور برای بهبود شرایط ایران بهره ببرد، به ویژه ظرفیتی که در میان گروه‌های جوان کشور و زنان جامعه وجود دارد، ولی به دلیل وجود برخی از مشکلات به خوبی مورد بهره‌برداری قرار نگرفته است.

حقیقت این است که دولت برای ایجاد شرایط مطلوب و تحقق شعارها و برنامه‌هایش نیازمند کمک همه اقشار جامعه و نخبگان است و تنها مسیری که در این راستا پیش رویش قرار دارد این است که فضایی را فراهم کند تا همه ظرفیت‌های موجود در کشور به صحنه بیایند و گوشه‌ای از کار را به دست بگیرند و مسیر توسعه کشور را هموار سازند.

منبع: روزنامه اعتماد



Deprecated: File پوسته بدون comments.php is deprecated since version 3.0.0 with no alternative available. لطفاً یک قالب comments.php در پوسته‌ی خود قرار دهید. in /var/www/html/kaleme.com/wp-includes/functions.php on line 6085

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.