سایت خبری تحلیلی کلمهhidden pichidden pichidden pichidden pichidden pic

مایکل لدین کیست

چکیده :مایکل لدین با توافق هسته ای ایران و غرب مخالف است و راه حل دیگری در نظر دارد: حمله به ایران و تغییر دادن حاکمیت. او حتی در این سالها با بمباران مراکز هسته ای ایران نیز چندان موافق نبود و معتقد بود بهترین راه حل، حمله تمام عیار به ایران است. حالا کیهان و صدا و سیما و فارس سخنان کسی را حجت خود قرار داده اند که در زمان حمله آمریکا به عراق به دولت آمریکا اینگونه مشاوره می داد که باید اول به ایران حمله کرد!...


کلمه – شهرزاد موسوی:

آنقدر با ایران در ارتباط بوده که مناسبات و مقامات جمهوری اسلامی را بشناسد. مایکل لدین، تحلیلگر آمریکایی که این روزها نامش ورد زبان برنامه سازان بیست و سی تلویزیون و نویسندگان خبرگزاری فارس و روزنامه کیهان شده، با بسیاری از محافظه کاران تندرو آمریکایی رابطه نزدیک دارد. بی جهت نیست که رسانه های محافظه کار و دلواپس ایرانی به این تحلیلگر علاقمند شده اند، دلیلشان روشن است: مایکل لدین مخالف توافق هسته ای با ایران است.

لدین در زمان رونالد ریگان، رئیس جمهور سابق آمریکا در دولت فعال بوده و در ماجرای موسوم به ایران کنترا دست داشته است. او همچنین از بنیان‌گذاران انستیتوی یهودی برای امور امنیت ملّی در آمریکا است.

او جزو تحلیلگرانی است که از ابتدای انقلاب مخالف جمهوری اسلامی بود و علیه حکومت ایران مقاله می نوشت. یکی از مشهورترین نوشته های او، مقاله ای است که سی سال پیش نوشته شده و لدین در آن استدلال کرده که جمهوری اسلامی از درون فرو می پاشد.

این تحلیلگر مورد علاقه کیهان و رسانه های سپاه، از همان ابتدای انقلاب جزو مخالفان جمهوری اسلامی و دشمنان سر سخت بنیان گذار آن امام خمینی بوده است. لدین که این روزها به شدت مورد اعتماد دلواپسان است، پش از این بارها در مقاله های خود حکومت ایران را فاشیستی نامیده است.

مایکل لدین با توافق هسته ای ایران و غرب مخالف است و راه حل دیگری در نظر دارد: حمله به ایران و تغییر دادن حاکمیت. او حتی در این سالها با بمباران مراکز هسته ای ایران نیز چندان موافق نبود. نه اینکه جنگ طلب نباشد؛ بمباران محدود را کافی نمی دانست! او معتقد بود بهترین راه حل، حمله تمام عیار به ایران است، یا هر اقدام دیگری که به تغییر نظام منجر شود.

حالا کیهان و صدا و سیما و فارس سخنان کسی را حجت خود قرار داده اند که در زمان حمله آمریکا به عراق به دولت آمریکا اینگونه مشاوره می داد که “باید اول به ایران حمله کرد” و بارها در مقالات خود در این مورد نوشت. لدین هنوز هم در مقالات خود بر این موضوع که آمریکا باید اول به ایران حمله می کرد، تاکید می کند.

عجیب نیست که نئومحافظه کاران آمریکایی همچون مایکل لدین، که مخالف توافق هسته ای با ایران هستند، هرگونه دلیلی برای توجیه موضع خود دست و پا کنند. اما اینکه رسانه هایی در ایران که ادعای اصولگرایی دارند و خود را نگران آرمان ها و ارزشهای جمهوری اسلامی نشان می دهند، به حرف های فردی مانند مایکل لدین استناد کنند، واقعا عجیب است.

کیهانیان و دلواپسان بیش از ۵ سال است که هر کاری برای ضربه زدن به جنبش سبز و میرحسین موسوی انجام می دهند. حالا سازش هسته ای که البته نتیجه طبیعی سالها رجزخوانی های بی پایه در عرصه سیاست خارجی است نیز به فهرست بهانه های آنها برای تخریب سبزها اضافه شده است.

اما آیا اندکی تقوا بهتر نیست؟

* * *

درباره موج اخیر حملات امپراتوری دروغ به سران محصور جنبش سبز، این مجموعه مطالب را بخوانید:

مایکل لدین کیست

چرا مایک لدین «حجت» دلواپسان است؟

وقتی دروغ صهیونیست‌ها برهان قاطع دلواپسان می‌شود

ترجمه نامه‌ای که دلواپسان به دروغ به سبزها نسبت می‌دهند

کدام عقل سلیمی باور می‌کند این نامه متعلق به سبزها و موسوی باشد

تناقض‌های یک نمایش‌نامه: تلاش برای برهم زدن توافق هسته‌ای به هر قیمت

تمسک به اسرائیلیات جنگ‌طلبان آمریکایی؛ استیصال اقتدارگرایان در برابر جنبش سبز



Deprecated: File پوسته بدون comments.php is deprecated since version 3.0.0 with no alternative available. لطفاً یک قالب comments.php در پوسته‌ی خود قرار دهید. in /var/www/html/kaleme.com/wp-includes/functions.php on line 6085

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.