سایت خبری تحلیلی کلمهhidden pichidden pichidden pichidden pichidden pic

نااهلان و نامحرمان

چکیده : دو سال از زمانی که مردم ایران درک کردند برای فرار از تبدیل شدن به کشوری چون کره شمالی و نجات از انزوای کامل جهانی لازم است تا تدبیر به خرج داده و امید به فردی ببندند که جایگاه ایران را بسیار بالاتر از آنچه در آن زمان قرار داشت، می‌خواست گذشته است...


رضا سلیمان نوری*

دو سال از زمانی که مردم ایران درک کردند برای فرار از تبدیل شدن به کشوری چون کره شمالی و نجات از انزوای کامل جهانی لازم است تا تدبیر به خرج داده و امید به فردی ببندند که جایگاه ایران را بسیار بالاتر از آنچه در آن زمان قرار داشت، می‌خواست گذشته است.

مردی که امید خود او، حاصل حمایت و همراهی مردان مردی بود که در راس آنها دو رئیس جمهور ادوار اصلاحات و سازندگی و در کنار ایشان نوه بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی امام خمینی(ره) و صد البته اخلاقی مردی چون دکتر عارف قرار داشتند.

شاید به دلیل همین همراهی‌ها نیز بود که در این دو سال جفاهای بسیار به اهل تدبیر و امید واقع شده بود زیرا که در قاموس مخالفان روحانی، او در اصل فردی بود که سال‌ها پس از قدم زدن در کنار ایشان در جاده اصول، به ناگاه بر اثر همراهی با اهل اعتدال به ورطه اصلاح غلطیده بود.

جفاهایی که نه تنهاخود روحانی بل تمام آنان که دل در گرو اصلاح وضع جامعه با تدبیر وی بسته بودند را هدف قرار داد زیرا که اهل اصول دیروز که در دوران ریاست جمهوری قبلی لباس عدالت خواهی بر تن کرده و پس از شکست در انتخابات خرداد۱۳۹۲ جامه دلواپسی بر تن کرده بودند، تنها راه حفظ نظام و انقلاب را حضور خود در راس قوه مجریه دانسته و می‌دانند و برای رسیدن به این مهم از هیچ تلاشی حتی تخریب رقیب در حساس‌ترین زمان ممکن خودداری نمی‌کنند.

اقدامی که در این دوسال گذشته بارها و بارها خاصه در زمان‌هایی که مذاکرات هسته‌ای به نقطه‌ای حساس و تعیین کننده رسیده و یا کشور در آستانه جهشی نو در اقتصاد و فرهنگ قرار گرفته رخ داده و کاروان‌های «اجازه نمی دهیم»و «ما دلواپس هستیم» به صورت خود جوش البته با هدایت مخالفان دولت تدبیر و امید به حرکت در آمده‌اند. شاید برهمین اساس باشد که برخی اهل سیاست موی در آسیاب سختی های زمان سفید کرده از واژه کاسبان تحریم به جای دلواپس برای این گروه از مخالفان دولت استفاده می‌کنند زیرا که ناامید کردن عامه مردم از تدابیر دولت تدبیر و امید برای بهبود وضعیت زندگی ایشان یکی از وظایف ذاتی دو سال گذشته این طیف شکست خورده در انتخاب ۲۴ خرداد سال ۹۲ بوده و هست و چه فرصتی بهتر از مذاکرات هسته‌ای که اگر به نتیجه نرسد،آینده آنان تامین است.

حال که مشکل اصلی دولت تدبیر و امید مشخص شد که همانا تلاش دلواپسان برای بازگشت به قدرت به هر قیمت حتی نابودی ملت است ،بد نیست که راهکاری هم برای خروج از این بن بست ارائه شود و چه راهکاری بهتر از جمله معروف معمار کبیر انقلاب اسلامی امام خمینی(ره) آنگاه که می‌فرماید: «نگذارید انقلاب به دست نااهلان و نامحرمان بیفتد» .

و چه نااهل و نامحرمی شناخته شده‌تر از افرادی که منافع باندی و جناحی خود را به منافع ملت و اسلام و ایران ترجیح می‌دهند. پس بهتر است تا شخص روحانی به عنوان رئیس جمهور ایران اسلامی و شخصی که باید دستورات رهبر کبیر انقلاب را اجرایی کند و تک تک اعضای کابینه دولت تدبیر و امید، دیگر تامل نکرده و از هم اکنون دست به کار شده و نااهلان و نامحرمانی که هنوز در سمت‌های اجرایی کشور حضور داشته و با هم‌فکران خارج از مجموعه خود برای زمین زدن دولت تدبیر وامید تلاش می‌کنند را از سمت های اجرایی و تاثیر گذار حذف کنند.

باشد که به این روش تدابیر دولت به نحو بهتری اجرایی شود و امید در دل مردم بیشتر ریشه دواند. پس به امید افزایش امید در دل مردم پاک نهاد ایران اسلامی با اجرای دستور صریح بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی در حذف نااهلان و نامحرمان رخنه کرده در مناسب اجرایی کشور. یاحق

*عضو مجمع نیروهای خط امام (ره) خراسان رضوی



Deprecated: File پوسته بدون comments.php is deprecated since version 3.0.0 with no alternative available. لطفاً یک قالب comments.php در پوسته‌ی خود قرار دهید. in /var/www/html/kaleme.com/wp-includes/functions.php on line 6085

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.