سایت خبری تحلیلی کلمهhidden pichidden pichidden pichidden pichidden pic
  • صفحه اصلی
  • » مافیایی که رئیس پلیس را هم تهدید می‌کند...

مافیایی که رئیس پلیس را هم تهدید می‌کند

چکیده :اين كدام كانون‌هاي مافيايي‌ هستند كه حتي حاضر نشدند اموال را پس داده و از پيگرد در امان بمانند؟ تكليف دارايي‌هاي از بين رفته و سرمايه اعتمادي كه مردم از دست دادند چه مي‌شود؟ دلسوزان نظام نبايد براي اين موضوع فرياد بزنند؟ اين قدرت از كجا ناشي مي‌شود كه هم درباره خانواده رئيس قوه‌مجريه شايعه درست مي‌كنند، هم رئيس‌پليس كشور را تهديد به افشاي فيلم مي‌كنند و هم به گفته احمدي‌مقدم با پول «معجزه كرده» و «قاضي» را «جابه‌جا» مي‌كند؟ ...


داوود حشمتی:

سردار احمدی‌مقدم درمصاحبه سه‌شنبه، حرف‌هایی زد که انسان را به حیرت وا می‌دارد. مصاحبه سردار یک خطای فاحش هم داشت. سه روز قبل سردار منتظرالمهدی (سخنگوی نیروی انتظامی) گفته بود که نزدیک به دوسال پیش این پرونده کشف شد، اما سردار می‌گوید در چهار ماه پایانی به پرونده فساد در بنیاد تعاون برخورد کرده است. صرف نظر از این خطا به ابعاد این فاجعه نگاه کنید. جایی که رئیس پلیس کشور به آنها که پول مردم را «بردند» می‌گوید: «اگر اموال رابازپس بدهید پیگیری حقوقی انجام نمی‌دهیم» بدبختانه اینکه آنها حتی این موضوع را نمی‌پذیرند و«سرانجام پرونده به دستگاه قضایی ارجاع می‌شود.»

اول: رئیس پلیس به چه مجوزی به خودش این اجازه را داده است که پرونده را در صورت بازپس گیری اموال از دایره پیگیری حقوقی خارج کند؟سال گذشته روزنامه ارگان دولت گوشه‌هایی از تهدید و «شبکه چند لایه رانت‌‌خوار»‌ را برملا کرده بود اما کسی به آن توجه نکرد. پرونده‌ای که در آن تخلفی ۱۲ هزار میلیاردی وجود دارد.

این بخش از گزارش ایران را دوباره مرور کنید: «شبکه چندلایه رانت خواری بسیارتلاش کرد با روش لابی گری،ستادضدفساد دولت رابه چشم پوشی ازپیگیری پرونده وادارسازد اماپس ازناامیدی ازبه اصطلاح «مصالحه»،راه انتقام راپیش گرفت. به این ترتیب است که جدالی تازه روی پرده سیاست ایران جریان دارد که لایه زیرین آن «جنگ منافع مالی»است.» (روزنامه ایران،شماره ۵۸۳۸ ۲۱/۱۰/۹۳)

آن‌طور که روزنامه ایران نوشته بود،این شبکه با استفاده از بازو‌های رسانه‌ای، که چند سایت و سایت رسانه و تریبون را شامل می‌شدند، شروع به تخریب علیه دولت کردند. دایره این تخریب را نیز به خانواده رئیس‌جمهور هم رساندند. سوال اینجاست که این سایت‌ها و تریبون‌ها چه کسانی هستند؟ وقتی نوشته روزنامه ایران را دوباره مرور می‌کنیم که این اختلاس «در کمال خونسردی انجام شده» و آن را در کنار گفته‌های سردار احمدی‌مقدم قرار می‌دهیم، بر حیرت انسان افزوده می‌شود. چند روز قبل سعید لیلاز فعال اقتصادی ادعای تازه‌ای مطرح کرد. او گفت موسسه‌ای که ۱۲ هزارمیلیاردتومان سپرده جذب کرده بود،از ۵ هزارمیلیارد تومان آن خبری نیست. (صدای اقتصاد، ۱۷/۳/۹۴)

پیش از آن نیز برخی از منابع دولتی گفته بودند که نباید جزییات این پرونده و نام موسسه افشا شود، چون ممکن است سرمایه‌گذاران را به وحشت وادار کند. هنوز به طور قطع مشخص نیست و نام این موسسه افشا نشده است. اما با این حال تهدید رئیس پلیس به اینکه با انتشار فیلمی که درست کرده‌اند مردم را به در بانک‌ قوامین می‌ریزند، تداعی کننده همان هشدارهایی است که مسئولان می‌دادند.

هشدار‌هایی که می‌گفت در صورت افشای نام موسسه مردم به در این بانک مراجعه می‌کنند.احمدی‌مقدم گفته بود: «وسط بررسی پرونده قاضی کناررفت وقضیه مسکوت ماندوپس ازآن شروع کردندبه جوسازی وگفتندبنیادتعاون درحال ورشکستگی است و ما را تهدیدکردند.»

این در حالی است که هفته گذشته احمد توکلی تنها به‌خاطر درج چند کامنت در سایتش به اتهام توهین به قوه‌قضاییه از سوی این قوه، مورد شکایت قرار گرفته و حکم محکومیتش صادر شد. از قضا یکی از کامنت‌ها به مسئله وارد کردن قاضی از چین باز می‌گشت. به این دلیل که نویسنده آن کامنت معتقد بود؛ در چین قضات با قاطعیت و بی‌رحمانه با فساد برخورد می‌کنند.(اگرچه بخش مقدماتی کامنت صحیح نبود) ولی، قوه‌‌قضاییه تشخیص داد که این کامنت توهین به این قوه است. اما مهم‌ترین نکته ماجرا تهدید رئیس پلیس کشور است.اینکه احمدی‌مقدم را تهدید می‌کنند که درصورت درافتادن با آنها «او را هم باخودشان به پایین می‌کشند».

این بخش از گفته‌های رئیس پلیس را با حیرت بیشتری بخوانید: «ماراتهدیدکردندکه اگربخواهی باما دربیافتی توراهم باخود پایین می‌کشیم و فیلم گرفته ایم وکاری می‌کنیم مردم بریزند به خیابان وبگویند بانک قوامین پول‌مان ‌را بدهد.»

دوم: احتمالا در آینده باید منتظر انتشار این فیلم و همچنین شایعاتی درباره خانواده رئیس‌پلیس سابق کشور باشیم. دو روز پیش این قلم از سر دلسوزی و حفظ حرمت و احترام نهادی که وظیفه خطیر امنیت کشور را برعهده دارد، ذیل عنوان «جورکردن دخل وخرج کار ناجا نیست»، در همین جریده نوشتم: «آیالازم نیست تا برای حفظ اعتباروجایگاه این نهاد و بستن راه برشایعات هم که شده،دادگاه متهمان دراین پرونده علنی برگزارشود؟» (قانون ۱۹/۳/۹۴)

حالا سوال می‌کنیم: این کدام کانون‌های مافیایی‌ هستند که حتی حاضر نشدند اموال را پس داده و از پیگرد در امان بمانند؟ تکلیف دارایی‌های از بین رفته و سرمایه اعتمادی که مردم از دست دادند چه می‌شود؟ دلسوزان نظام نباید برای این موضوع فریاد بزنند؟ این قدرت از کجا ناشی می‌شود که هم درباره خانواده رئیس قوه‌مجریه شایعه درست می‌کنند، هم رئیس‌پلیس کشور را تهدید به افشای فیلم می‌کنند و هم به گفته احمدی‌مقدم با پول «معجزه کرده» و «قاضی» را «جابه‌جا» می‌کند؟ اما روند مسئله ایجاب می‌کند؛ وقتی که یک کانون‌ تا این اندازه خود را قدرتمند حس می‌کند که می‌تواند در مقابل دو قوه و یک نهاد این گونه دست‌اندازی کند، قاطعیت و سرعت بیشتری را شاهد باشیم.

بازهم تاکید می‌کنیم که اعتماد مردم به مسئولان «انتظامی» و «قضایی نظام» از «اهم واجبات» است و برای به دست آوردن آن نباید از هیچ‌چیز واهمه داشت. لزوم علنی برگزارشدن این دادگاه روز به روز بیشتر احساس می‌شود، لطفا به آن بی‌توجه نباشیم.



Deprecated: File پوسته بدون comments.php is deprecated since version 3.0.0 with no alternative available. لطفاً یک قالب comments.php در پوسته‌ی خود قرار دهید. in /var/www/html/kaleme.com/wp-includes/functions.php on line 6085

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.