سایت خبری تحلیلی کلمهhidden pichidden pichidden pichidden pichidden pic
  • صفحه اصلی
  • » پس از حل مساله هسته‌ای، نوبت رفع حصر است...
» نرمش قهرمانانه در خارج، نسیم تعادل در داخل

پس از حل مساله هسته‌ای، نوبت رفع حصر است

چکیده : بسیار امیدوارم همزمان با عمل به سیاست درست واصولی نرمش قهرمانانه درخارج درداخل نیز این سیاست که مورد تاکیدات مکررمشفقان به سرنوشت نظام اسلامی ماست در داخل هم مورد توجه قرارگیرد ونسیم تعادلی بوزد وحصرتلخ وتاسف باروغیرقابل توجیه دوشخصیت انقلابی و خدوم برای کشور دردوره امام یعنی جناب مهندس موسوی عزیزوکروبی نازنین که روند5 سال گذشته اثبات نموده جز برای نظام در داخل وخارج هزینه ای دربرنداشته وندارد پایان یابد و زندانیان سیاسی انتخابات 88 همگی آزاد گردند تا کشوربتواند همچون گذشته ازخدمات آنان درجهت رشد وتوسعه وپیشرفتهای همه جانبه بهره مند شوند...


غلامعلی رجایی

سرانجام پس از ۱۷ ماه مذاکره تکلیف پرونده هسته ای ایران وتحریم های تبع آن که بعضی به جهالت آنها را کاغذ پاره نامیدند – جهالتی که وقتی تبعات ویرانگرتحریمها برای ملت مظلوم ما آشکارشد بویی غیرازجهالت ازآن به مشام رسید- روشن گردید و قدرت های جهانی پذیرفتند تحریم هارا بردارند و ایران می تواند ۵۰۰۰ سانتریفیوژداشته باشد.

بعداز اعلام استراتژی نرمش قهرمانانه توسط رهبری که امر درستی بود و درتاریخ اسلام هم نمونه های خوبی نظیرصلح حدیبیه وتعامل علی بادستگاه خلافت به رغم آن همه تاکید رسول خدا مبنی برشایستگیهای وی درامرجانشینی پس ازخود وصلح امام حسن و..دیده می شود گروهی ورزیده ازوزارت امورخارجه ماههای متمادی کار کرد تا اشتباهات دولت گذشته وتیم  مذاکره کننده قبلی را دراین زمینه اصلاح کند.

ازجهات مختلف میشود به این مساله نگریست :

اول. درخارج آشتی مجامع جهانی با ایران انقلابی است که حتی اندکی ازشعارهای انقلابی خود درحمایت ازملتهای مظلوم وتحت ستم وآزادی خواه دست نکشیده ونخواهد کشید ونمونه آن حضورپر رنگ و سرنوشت سازی است که درمنطقه درگیری با تروریستهای بین المللی دریمن وعراق وسوریه ولبنان و..دارد .

دوم. درداخل آزمودن این حقیقت که لازم نیست همیشه برای رسیدن به اهداف با خارج درتقابل بود. می شود درتعامل بود وبازی برد- برد داشت.

سوم. همصدایی برخی منتقدین داخلی با کنگره امریکا ورییس دولت صهیونیستی درقالب دلواپسی نسبت به روند مذاکرات ونتیجه آن بود.این دلواپسی درحالی است که آنهامی دانند رهبری از نزدیک برروند امورمذاکره نظارت دارد و روش اقدام تیم مذاکره کننده را تایید کرده است.

چهارم. حل مساله هسته ای باخارج ظرفیت اقدام دولت را درداخل آزادتر خواهد نمود  وفرصت خوبی را برای درمان دردهای کمرشکن اقتصادی موجود فرا روری او خواهد نهاد. امری که دولت دراین مدت می توانست قویترازروند فعلی به آن بپردازد.

پنجم. با آزاد شدن مابقی داراییهای بلوکه شده ایران درامریکا و برداشته شدن سریع تحریمها ی جهانی علیه ما، ایران به بازارهای جهانی راه خواهد یافت واین ورود درشکوفایی اقتصاد آن نقش چشمگیری ایفا خواهدنمود.

ششم. پس ازحل مساله هسته ای ایران که در روند آن تابو وطلسم مذاکره با امریکا شکست.- امری که حتی امام هم به رغم شیطان بزرگ خواندن امریکا آن را محال ندانسته بود- پیش بینی می شود بتدریج رابطه ایران وامریکا بهترازقبل شود واین بهبود حتما درنگرش کشورهای منطقه و غیرمنطقه به تعامل با ایران وتجدید نطردرسیاستهای آنان نسبت به ایران تاثیرچشمگیری خواهد داشت.

بسیار امیدوارم همزمان با عمل به سیاست درست واصولی نرمش قهرمانانه درخارج درداخل نیز این سیاست که مورد تاکیدات مکررمشفقان به سرنوشت نظام اسلامی ماست در داخل هم مورد توجه قرارگیرد ونسیم تعادلی بوزد وحصرتلخ وتاسف باروغیرقابل توجیه دوشخصیت انقلابی و خدوم برای کشور دردوره امام یعنی جناب مهندس موسوی عزیزوکروبی نازنین که روند۵ سال گذشته اثبات نموده جز برای نظام در داخل وخارج هزینه ای دربرنداشته وندارد پایان یابد و زندانیان سیاسی انتخابات ۸۸ همگی آزاد  گردند تا کشوربتواند همچون گذشته ازخدمات آنان درجهت رشد وتوسعه وپیشرفتهای همه جانبه بهره مند شوند.

ازخدای بزرگ عاجزانه می خواهیم سال جدید طلیعه سال بازگشت هرچه بیشتر ما به گفتمان اعتدال که مبنایی فرآنی داشته ودارد ودست یابی به پیروزیهای شگرف برای ملت عزیز وشریف ایران باشد.ملتی که شایستگی بهترین پیشرفتها وبرخورداری از بهترین سطح رفاه در زندگی را دارد.

 

منبع: وبلاگ نویسنده



Deprecated: File پوسته بدون comments.php is deprecated since version 3.0.0 with no alternative available. لطفاً یک قالب comments.php در پوسته‌ی خود قرار دهید. in /var/www/html/kaleme.com/wp-includes/functions.php on line 6085

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.