سایت خبری تحلیلی کلمهhidden pichidden pichidden pichidden pichidden pic
  • صفحه اصلی
  • » از مردان بی‌ادعای جنگ تا قارچ‌های سمی فاسد...

از مردان بی‌ادعای جنگ تا قارچ‌های سمی فاسد

چکیده : وقتی خبر ان بی سی را شنیدم ناخودآگاه به مرور چهره بسیاری از مدعیان جنگ و شهدا که در آن روزگار فرق جبهه جنوب از غرب را نمی دادند پرداختم، آخر این سالها آنان تا دلتان بخواهد از عملیات های مختلف خاطره تعریف کرده بودند. اجازه دهید یک نمونه بگویم، فردی بود که تا چندی پیش تفاوت توپ بسکتبال از فوتبال را نمی داد اما به برکت چکمه پوشی اش مدیرعامل یکی از بزرگترین باشگاه های کشور شد. مدیریت اش در یک بخش اقتصادی و باشگاه همراه شد با تخلف های میلیاردی. افشای پرونده فساد و تخلف میلیاردی اش او را به محاکم قضایی کشاند، وقتی از فساد هایش پرسیدند، با اعتماد به نفس خاصی گفته بود آن روز که ما کشور را حفظ کردیم شما کجا بودید!!!...


محمدتقی کروبی

برایان ویلیامز خبرنگار معروف اخبار شامگاهی شبکه ان بی سی آمریکا، خالی ایی بسته بود که سال ها توسط این شبکه معروف خبری تکرار شده بود. هنگام اشغال عراق در سال ۲۰۰۳ او ادعا کرده بود هلکوپترشان بعد از اصابت آرپی جی مجبور به فرود اضطراری شد، در حالیکه او اصلا در آن هلکوپتر نبوده و تصویر نشان داده شده مربوط به هلکوپتر دیگری بوده. وقتی صدای خلبان و دیگر اعضای گروه درآمد، ویلیامز بعد از سال ها مجبور به عذرخواهی شد.

خاطره او چیزی شبیه خاطراتی است که بیش از دو دهه از رسانه ملی توسط بخشی از جنگ ندیده های خودمان تکرار می شود، اما اینجا کسی نیست که خالی بندان را خفت و رسوای شان کند. شاید بر من اشکال کنید که میان اینهمه گیر و گور کشور چیکار به توهمات جمعی داری که با بیان آن از مزایای مادی ایی بهرمند می گردند. مگر بخیلی؟ نه نیستم، مشکلی با خالی بندی شان ندارم زیرا حکایت فردی میدانم که کار میکرد و دیگری هن هن اش را می گفت، معضل اینجاست که بیان خاطره های خیالی از عملیات ها مانع رسیدگی به پروند های فساد آنان و فرزندانشان می گردد.

راستش وقتی خبر ان بی سی را شنیدم ناخودآگاه به مرور چهره بسیاری از مدعیان جنگ و شهدا که در آن روزگار فرق جبهه جنوب از غرب را نمی دادند پرداختم، آخر این سالها آنان تا دلتان بخواهد از عملیات های مختلف خاطره تعریف کرده بودند. اجازه دهید یک نمونه بگویم، فردی بود که تا چندی پیش تفاوت توپ بسکتبال از فوتبال را نمی داد اما به برکت چکمه پوشی اش مدیرعامل یکی از بزرگترین باشگاه های کشور شد. مدیریت اش در یک بخش اقتصادی و باشگاه همراه شد با تخلف های میلیاردی. افشای پرونده فساد و تخلف میلیاردی اش او را به محاکم قضایی کشاند، وقتی از فساد هایش پرسیدند، با اعتماد به نفس خاصی گفته بود آن روز که ما کشور را حفظ کردیم شما کجا بودید!!!

حکایت این مرد حکایت جماعتی است که سال ها ست همچون قارچ های سمی در کشورمان رشد و نمو کرده اند. به ضرس قاطع می گویم که ۹۸ درصد بچه های جبهه و جنگ افراد بی ادعایی بوده و هستند که همچون دیگر مردم سرزمین مان این روزها گرفتار رتق فتق زندگی شان هستند. ۲ درصد از آن نسل و دیگرانی که اصلا نبودند سرمایه یک ملت را بنام هایی به اسارت گرفته اند.

منبع: صفحه فیس بوک نویسنده



Deprecated: File پوسته بدون comments.php is deprecated since version 3.0.0 with no alternative available. لطفاً یک قالب comments.php در پوسته‌ی خود قرار دهید. in /var/www/html/kaleme.com/wp-includes/functions.php on line 6085

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.