سایت خبری تحلیلی کلمهhidden pichidden pichidden pichidden pichidden pic
  • صفحه اصلی
  • » رژیم اسرائیل ۴۰ نفر از رهبران حماس را دستگیر کرد/ قتل یک نوجوان فلسطینی در بیت المق...
» به دنبال کشف اجساد سه نوجوان اسرائیلی

رژیم اسرائیل ۴۰ نفر از رهبران حماس را دستگیر کرد/ قتل یک نوجوان فلسطینی در بیت المقدس

چکیده :یک روز پس از برگزاری مراسم خاکسپاری سه نوجوان اسرائیلی که چندی پیش ناپدید شده بودند، رژیم اسرائیل 40 نفر از رهبران حماس را دستگیر کرد. از زمان ناپدید شدن این سه نوجوان، نزدیک به ۴۰۰ فلسطینی بازداشت شده‌ و پنج فلسطینی نیز توسط نیروهای رژیم اسرائیل کشته شده‌اند....


کلمه- گروه بین الملل: یک روز پس از برگزاری مراسم خاکسپاری سه نوجوان اسرائیلی که چندی پیش ناپدید شده بودند، رژیم اسرائیل ۴۰ نفر از رهبران حماس را دستگیر کرد. از زمان ناپدید شدن این سه نوجوان، نزدیک به ۴۰۰ فلسطینی بازداشت شده‌ و پنج فلسطینی نیز توسط نیروهای رژیم اسرائیل کشته شده‌اند.

روز گذشته هزاران نفر در مراسم خاکسپاری سه نوجوانی که اجسادشان روز دوشنبه در کرانه غربی رود اردن پیدا شد، شرکت کرده‌اند. بیش از دو هفته پیش نفتالی فرنکل و گیلعاد شعار (هر دو ۱۶ ساله) و ایال یفراخ ۱۹ ساله در حین بازگشت به خانه ناپدید شده بودند.

روز چهارشنبه، ۱۱ تیر، شاهدان عینی اعلام کردند که ارتش رژیم اسرائیل ۴۰ نفر از رهبران و فعالان حماس را در کرانه باختری، دستگیر کرده است.

پایگاه خبری الیوم السابع به نقل از شاهدان عینی از دستگیری رزق الرجوب، احمد القیق، جمال حسین عواوه از شهرک دورا در نزدیکی شهر الخلیل و فتحی الجولانی، منذر الجعبه، رائد الکرکی و بلال المحتسب از شهر الخلیل خبر داد.

ارتش رژیم اسرائیل در نابلس نیز اقدام به بازداشت احمد دوله یکی از رهبران جنبش حماس، عبدالله العکر، عنان بوشکار، ایهاب ابوزید، عمر خاطر، عمر ابوخمیس و عمر میادمه کرد.

به گزارش ایرنا، فواد الخفش مدیر مرکز آزادگان در امور اسیران و حقوق بشر که نهادی غیر دولتی است، در این باره گفت: ارتش رژیم اسرائیل دختر ˈجمال الطویلˈ یکی از رهبران جنبش حماس را در شهر بیره دستگیر کرد.

الخفش افزود: جمال الطویل از رهبران جنبش حماس که شهردار شهر بیره بود، ماه هاست که در زندان به سر می برد، همچنین ارتش رژیم اسرائیل در استان رام الله مسلم برغوثی و ناهض برغوثی، خالد غیطان، یوسف موسی، خلیل عامرصابر شفیق اسید قدح را دستگیر کرد.

بنا به گفته شاهدان عینی، ارتش اسرائیل عزیز الفتاش و شادی شاهین دو رهبر حماس در شهر سلفیت را نیز دستگیر و به منزل ˈاحمد الحاج علیˈ نماینده جنبش حماس در مجلس قانونگذاری فلسطین حمله و ضمن تخریب لوازم، از خانواده وی خواستند خود را به ارتش رژیم اسرائیل تسلیم کند.

الحاج چندین روز است که از تسلیم شدن خودداری می کند و نیروهای نظامی رژیم اسرائیل با حمله به منزل وی قصد دستگیری او را داشتند.

از سوی دیگر شاهدان عینی با اشاره به درگیری های متفرقه در چند موضع کرانه باختری میان فلسطینی ها و نیروهای ارتش اسرائیلی گفتند: نیروهای نظامی رژیم اسرائیل اقدام به شلیک گاز اشک آور و گلوله به سوی فلسطینیان کردند.

شاهدان عینی افزودند: فلسطینی ها با پرتاب سنگ به سمت خودروهای نظامی صهیونیست ها در شهر بیره در کرانه باختری از خود دفاع می کردند و چندین فلسطینی بر اثر استنشاق گاز اشک آور دچار خفگی و راهی بیمارستان شدند.

بنا بر این گزارش، در شهر نابلس در شمال کرانه باختری هم بر اثر یورش ارتش رژیم اسرائیل به خانه های فلسطینیان درگیری میان آن ها رخ داد، هم چنین در اردوگاه شعفاط در شرق قدس اشغالی نیز درگیری میان ارتش اسرائیل و فلسطینی ها در گرفت.

به گفته شاهدان عینی، نیروهای ارتش رژیم اسرائیل به منازل فلسطینیان در شهر دورا در جنوب الخلیل، جنوبی ترین نقطه کرانه باختری حمله و درگیری شدیدی میان دو طرف رخ داد.

رژیم اسرائیل از ابتدا گروه فلسطینی حماس را در ناپدید شدن این سه نفر متهم کرده بود. اگر چه حماس بارها هرگونه دخالتی در این زمینه را تکذیب کرده بود.

جسد نوجوان ربوده شده فلسطینی در بیت‌ المقدس

این در حالی است که جسد یک نوجوان فلسطینی که ناپدید شده بود در بیت المقدس شرقی یافت شده است.

به گزارش بی بی سی، روز چهارشنبه، ۱۱ تیر (۲ ژوئیه)، رادیو ارتش رژیم اسرائیل گزارش کرد که پلیس بیت المقدس جسد یک نوجوان فلسطینی را در بخش عرب‌نشین شرق این شهر پیدا کرده است و احتمال می‌رود این نوجوان قربانی اقدامات تلافی‌جویانه افراط‌گرایان یهودی شده باشد.

منابع پلیس بیت المقدس تحقیقات پیرامون ناپدید شدن یک نوجوان فلسطینی و یافت شدن جسدی در بیت المقدس شرقی را تایید کرده اما گفته‌اند هنوز نمی‌توانند در مورد ارتباط این دو واقعه اظهار نظر قطعی کنند.

سخنگوی پلیس بیت المقدس گفته است که بامداد روز چهارشنبه، گزارشی دریافت شد حاکی از اینکه فردی در محله بیت حنینا در منطقه عرب نشین شرق بیت المقدس ربوده شده است. وی افزود که به گفته شاهدان عینی، افرادی این مرد را به زور سوار اتومبیل کردند و با خود بردند.

به گفته پلیس بیت المقدس، حدود یک ساعت بعد، گزارشی در مورد یافت شدن جسدی در بیت المقدس شرقی دریافت شد.

رادیو ارتش رژیم اسرائیل به نقل از شاهدان عینی گفته است که یک اتومبیل سیاه رنگ یک نوجوان را که منتظر ماشین بود سوار کرد و با خود برد و کوتاه مدتی پس از آن، خانواده این نوجوان شانزده ساله فلسطینی، که در نزدیکی محله بیت حنینا سکونت دارند، به پلیس اطلاع دادند که فرزندشان ناپدید شده است.

با انتشار خبر یافت شدن جسدی در بیت المقدس شرقی، جمعیت انبوهی از فلسطینیان خشمگین با تجمع در برابر پاسگاه پلیس دادن شعارهای تند علیه رژیم اسرائیل، به سوی این پاسگاه سنگ پرتاب کردند.

پلیس گفته است که جسد در محله موسوم به جیوات شائول، واقع در جنوب بخش غربی بیت المقدس یافت شده و پلیس برای انجام تحقیقات بیشتر، منطقه بزرگی از این محله را به روی رفت و آمد بسته است.



Deprecated: File پوسته بدون comments.php is deprecated since version 3.0.0 with no alternative available. لطفاً یک قالب comments.php در پوسته‌ی خود قرار دهید. in /var/www/html/kaleme.com/wp-includes/functions.php on line 6085

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.