سایت خبری تحلیلی کلمهhidden pichidden pichidden pichidden pichidden pic

همراه با رمضان همراه با تو!

چکیده :ماه رمضان رسید و ما پنداشتیم که به تو رسیدیم اما به زودی از این توهم بیرون خواهیم آمد آن گاه که زکات فطر پرداخته سرخوش از سرفرازی در امتحان الهی لب بر اطعمه و اشربه می گشاییم و انبان ز نان پر می کنیم آن سان که جای برای یاد دوست تنگ می شود و ... و تو از فردای عید باز همان عبد صالح و عارف زاهدی که دنیای کوچک ما را از آسمان دنیای فراخت خرد می بینی و آدم هایش را کوچک می بینی و مشکلات را چون ذره ای در برابر عظمت معبود متعال. ...


کلمه – فخرالسادات محتشمی پور:

آتش عشقت نمی دانی چه با من می کند

برق عالم سوز را سرداده ای در خرمنم

آه ای هجران تو بی رحم چون آوار سیل

من نه سنگ خاره ام آخر نه کوه آهنم

سلام آرامِ جان

این دوبیتی را به خودت بازگرداندم. چه فرق می کند این عاشقانه ها را کداممان بیان کنیم وقتی وصف الحال مشترک است. من هر هفته را با این هدیه های جان بخش و روح افزای تو سر می کنم. آتش عشقت نمی دانی چه با من می کند؟؟؟ هم تو می دانی سوز عشق را هم من و هم شاعر دردآشنا و هم آنان که همه این بیش از پنج سال نامه ها و گفتارها و دل نوشته های ما را خواندند و با ما به سرای عشق و مستی رهنمون شدند. آوار سیل است این هجران که بیرحمانه بر سر ما فرود آمده است. عجبا! ما با این که نه سنگ خاره بوده ایم و نه کوه آهن چگونه دوام آورده ایم آن را ؟؟؟

آوار هجر را هم که بشود تحمل کرد، این زخمه های کین آلود را که بر تن نرم تو و روح لطیفت فرود می آید، چگونه می توان حتی تصور کرد؟! می دانم که انفرادی ات آنقدر که برای ما سهمگین است، برای خودت رنج آور نیست. در عبادت گاهت روز به روز اوج می گیری و از فرادست دنیای کوچک ما را کوچک تر و بالطبع مشکلات را هم خرد و حقیر می بینی و دشمنانت را نیز هم!

محرومیت از دیدار عزیزان اما شکنجه سپید دردناکی است. اثر این شکنجه هولناک بر جسم باقی نمی ماند که بتوان در دادگاه آن را اثبات کرد اما خدا که هست، شاهدی بینا و شنوا و توانا، این شکنجه، هم برای توست هم برای عزیزانت که لحظه ای دیدار رخ زیبایت آرزوی شب و روزشان شده است و من و هرکس که این واقعیت تلخ را می شنود متحیر می مانیم که چگونه ممکن است آدم این سان از آدمیت دور شود که احساسات و عواطف انسانی اش را سرکوب و دل و دین را قربانی شهوت قدرت کند!

و این شعف کودکانه و نیشخند زدن ها در برابر هجوم بیماری و درد به جان و تن زندانی سیاسی آن گاه که آگاهی مردم و شاهد و ناظر بودن و پی گیر بودنشان دست اصحاب قدرت را برای اعمال شکنجه جسمی و فیزیکی بسته است، دست کم در مورد تو که چون استخوان در گلویشان گیر کرده ای، چقدر مشمئز کننده و شنیع است!

دردت به جانم

در هر ملاقات از بیم اضطراب مضاعف من و خانواده ات، دائما تأکید بر سلامت خویش می کنی در حالی که همه پزشکان معالجت بالاتفاق روزه ای را که به اضطرار و اعتراض به آن تقید یافته ای مخلّ سلامت و آفت جانت می دانند. من خوب می فهمم که وقتی انسان هیچ سلاحی برای مبارزه با دشمنان نااهل و نامحرم ندارد به فکر استفاده از تنها سلاحش،جانش، می افتد. همان سلاحی که من در شکنجه گاه انفرادی سپاه به کار گرفتم تا به حقم برسم و تو را، که جمله دل و دینم، بودی ببینم. دیدمت نازنین و هنوز سلام نگفته وداعت کردم تا چون فریب خورده ای زبون در بیرون زندان انتظار بهبود اوضاعت را بکشم و چشمم به دست نامردمان دلباخته به منصبی حقیر خشک شود که برای اعاده حداقل حقوقت باید نوک قلم را بر کاغذ بفشارند. نفرین بر آن دهانی که به دروغ گشاده می شود و دردا بر ساده لوح دلباخته ای که در بیکران بی عدالتی به هر حشیشی چنگ می افکند!

جانِ جانانم

ماه رمضان رسید و ما پنداشتیم که به تو رسیدیم اما به زودی از این توهم بیرون خواهیم آمد آن گاه که زکات فطر پرداخته سرخوش از سرفرازی در امتحان الهی لب بر اطعمه و اشربه می گشاییم و انبان ز نان پر می کنیم آن سان که جای برای یاد دوست تنگ می شود و … و تو از فردای عید باز همان عبد صالح و عارف زاهدی که دنیای کوچک ما را از آسمان دنیای فراخت خرد می بینی و آدم هایش را کوچک می بینی و مشکلات را چون ذره ای در برابر عظمت معبود متعال. ماه رمضان رسیده عزیزدل و بگذار ما در خیال خود با تو همراهی کنیم و دلخوش داریم که ذره ای از آن چه تو بدان نائل آمده ای حس می کنیم و ادراک می کنیم. بگذار ما در خیال خود با تو هم ذات پنداری کنیم و دلخوش داریم که وقتی نمی توانیم تو را نزد خویش آوریم لااقل خود به نزد تو می آییم و با تو همراه و هم قدم می شویم. بگذار ما در خیال خود بمانیم و دل خوش داریم اما هرگز فراموش نکن میزان نیازمان را به دعاهایت از همان فراز آن گاه که سر به سجده می سایی و دل سپرده به جانان، اشک از دیده روان،

سبحان الله گویان مست از باده عشق و معرفت می شوی. ما را به یاد دار که پیوسته یادت در دل ماست!

دوم رمضان المبارک ۱۴۳۵ برابر با نهم تیرماه ۱۳۹۳



Deprecated: File پوسته بدون comments.php is deprecated since version 3.0.0 with no alternative available. لطفاً یک قالب comments.php در پوسته‌ی خود قرار دهید. in /var/www/html/kaleme.com/wp-includes/functions.php on line 6085

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.