سایت خبری تحلیلی کلمهhidden pichidden pichidden pichidden pichidden pic

این روزها انگار روز حساب است

چکیده :این روزا انگار روز حسابه؛ کلی اخبار به گوش میرسه از اینکه واقعا آنچه که مردم در ۵ سال پیش میگفتن و بابتش هزینه دادن درست بوده؛ مردمی که بعضیاشون از بین ما رفتن، بعضی هاشون ناجوانمردانه حبس کشیدن بابتش و آزاد شدن، بعضی ها هم بالاخره به دانشگاه برگشتن و بعضی ها هم هنوز ........


عاطفه خلفی*

این روزا انگار روز حسابه؛ کلی اخبار به گوش میرسه از اینکه واقعا آنچه که مردم در ۵ سال پیش میگفتن و بابتش هزینه دادن درست بوده؛ مردمی که بعضیاشون از بین ما رفتن، بعضی هاشون ناجوانمردانه حبس کشیدن بابتش و آزاد شدن، بعضی ها هم بالاخره به دانشگاه برگشتن و بعضی ها هم هنوز …..

در کنار همه این اخبار، ماجرای بورسیه های غیرقانونی و خصوصا آنچه رییس جدید دانشگاه علامه طباطبایی از آن رونمایی کرد خیلی جالب بود؛ پاییز ۸۷ وقتی رشید اسماعیلی عزیز که در دانشگاه علامه طباطبایی هم دوره حسن بود را اخراج کرده و روند اخراج ها و ستاره دار کردن ها شدت گرفته بود، حسن در یکی از مقاله هاش از این تبعیض ها و بورسیه های غیرقانونی خبر و هشدار داد و نوشت:

“… مسئولان محترم طی این سالها آموخته اند که با تغییر سرفصل های مصوب کاری پیش نمی رود و به قول معروف “کارخانه آدم سازی” آن طور که باید عمل نمی کند، بلکه ساختن آدم های مورد نظر بدون در اختیار داشتن “اساتید در اختیار” (بر وزن اتومبیل در اختیار که هرجا می خواهند می برندش) امکان پذیر نیست.

این قولی مشهور است “شخصی که به خواب رفته با صدا کردن بیدار می شود اما کسی که خود را به خواب زده نه” این ضرب المثل الحق شایسته توصیف وضعیت این اساتید است. آگاهی و حقیقت سرانجام از هر راهی خود را به انسان می نماید پس حتی اگر سرفصل ها و کتب درسی را جاعلانه هم تنظیم کنند، جوینده حقیقت، سرانجام یابنده خواهد بود. اما “مزدورانی” که از قضای “ماموریت” و احیانا به جای ایفای نقش مفتش و بازجو اینک حکم به استادی شان شده است، حتی اگر حقیقت را همچون خورشید عالم تاب در برابرشان قرار دهند، ایشان خوابند.

وقتی سال گذشته ده ها دانشجو را از تحصیل محروم می کردند، همزمان فرزند یکی از علما را بر مبنای توانایی اش در “قرائت قرآن” یکسره بر کرسی تحصیل دکتری “حقوق بین الملل” نشاندند و سال بعد وقتی رشید اسماعیلی و سایر دانشجویان ممنوع الورود به دانشگاه را عوامل حراست مورد ضرب و شتم قرار می دادند، به یکباره دانشجویی را از میانه راه برای تحصیل “حقوق بشر” آوردند و هنوز کار تکمیل پایان نامه را به انجام نرسانده با دستور آیت الله رئیس دانشگاه، هم دکتری قبول شد و هم به احراز پستی در خور نایل آمد. و اینان همان اساتید آینده اند…”.

بعد خطاب به رشید ادامه داد: “… “فردا” تو نشان دانش آموختگی را با افتخار به گواهی تاریخ خواهی گرفت و اینان نیز گواهی فراغت از هر آنچه رنگی از معرفت و انسانیت داراست را با شرمساری در پستوخانه ها نهان خواهند کرد”.

و حالا تاریخ دارد کار خودش را می کند، چون این روزها انگار روز حساب است.

*همسر حسن اسدی زیدآبادی، زندانی سیاسی محبوس در بند ۳۵۰ زندان اوین

منبع: فیس بوک



Deprecated: File پوسته بدون comments.php is deprecated since version 3.0.0 with no alternative available. لطفاً یک قالب comments.php در پوسته‌ی خود قرار دهید. in /var/www/html/kaleme.com/wp-includes/functions.php on line 6085

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.