سایت خبری تحلیلی کلمهhidden pichidden pichidden pichidden pichidden pic
  • صفحه اصلی
  • » نظر امام درباره خودسری و خودسرها...

نظر امام درباره خودسری و خودسرها

چکیده : امنیت یک طرفه شده است! هرجا کسی که غیر اصولگرا باشد به جایی برای سخنرانی رفته یا می‌رود نیروهای قانون شکن و خود سر -که متاسفانه غالبا از جوانهای کم اطلاع و مظلوم! دانشجو هستند- در اجرای دستوری که از مرکزیت به آن‌ها داده شده! احساس تکلیف نموده و در مراسم حضور می‌یابند، صف می‌کشند، شعار می‌دهند و مجلس برهم می‌زنند و در این میان آنچه بر زمین افتاده و می‌افتد جسدی بنام قانون است! ...


غلامعلی رجایی:

«آنهایی که به اسم اسلام مشغول شده‌اند به اعمال «خود سری»، این‌ها کرم‌هایی هستند که باطن این نهضت را به فساد خواهند کشید.» (صحیفه امام، ج ۱۱ص ۳۱۳)

آنهایی که با ادبیات امام آشنا هستند و صحیفه امام را خوانده و می‌خوانند، می‌دانند امام به ندرت با چنین ادبیاتی صحبت نموده و به این تلخی از عمل شخص یا اشخاصی انتقاد کرده است.

امام در ابتدای این فرمایش با عکس العمل شدید در برابر عمل بعضی حزب اللهی‌هایی که در ماههای آغازین انقلاب در کمیته‌ها و.. در اقتدا به روش ناپسند مارکسیست‌ها با ادعای دفاع از ارزش‌ها به حقوق و املاک و سرمایه قانونی بازاری‌ها و مردم ثروتنمد دست درازی می‌کردند و بساط مصادره انبارهای پر از کالا و منازل وسیع و املاک.. راه می‌انداختند و گمان می‌کردند دارند به اسلام و انقلاب خدمت می‌کنند، ضمن زدن مثال جالبی می‌فرمایند: “کارهای کمونیست‌ها را می‌کنند به اسم اسلام. کارهای مارکسیست‌ها را می‌کنند به اسم اسلام. حرف‌های آن‌ها را می‌زنند به اسم اسلام و این نهضت از داخل دارد می‌پوسد. مثل یک خربزه‌ای که از بیرون شما آب به آن می‌دهید، به آن توجه می‌کنید، یک وقت که می‌خواهید بچینید می‌بینید از باطن خراب شده. شما در ظاهر هی خدمت کنید. هی چی بکنید. یک وقت ببینید که نهضت شما کرم زده است. از باطن خراب شده است.”

این بیان تند و غیر متعارف عمق نگرانی ایشان را ازخودسریهای سال ۵۸ نشان می‌دهد. من نمی‌خواهم مثل بعضی دوستان اصولگرا با نقل گزینشی بیانات امام درگذشته در زمان حال برای آن‌ها مصداق سازی و مشابهت سازی نموده و همانند آنان نظر مبارک امام را مصادره به مطلوب کنم.

اما حداقل نتیجه‌ای که از بیان این فرمایش می‌شود گرفت این اصل مهم و استراتژیک و حیاتی است که: با نادیده گرفتن قانون و ضابطه و به تعبیر ایشان» خودسری «و ایستادگی در برابر قانون، – که اکنون در این دولت به مذاق بعضی دلواپس‌ها خوش آمده است – به شدت باید برخورد شود.

امنیت یک طرفه شده است! هرجا کسی که غیر اصولگرا باشد به جایی برای سخنرانی رفته یا می‌رود نیروهای قانون شکن و خود سر -که متاسفانه غالبا از جوانهای کم اطلاع و مظلوم! دانشجو هستند- در اجرای دستوری که از مرکزیت به آن‌ها داده شده! احساس تکلیف نموده و در مراسم حضور می‌یابند، صف می‌کشند، شعار می‌دهند و مجلس برهم می‌زنند و در این میان آنچه بر زمین افتاده و می‌افتد جسدی بنام قانون است! حکایت جالبی است!

بخشی از یک تفکر و جناح دولت از دست داده! به مدد برخی حمایت‌ها از یک سو و تسامحهای بیجای مقامات سیاسی، امنیتی و انتظامی در دولت کنونی از سوی دیگر، آنقدر میدان را وسیع دیده و می‌بیند که برای تفکر رقیب که از قضا با رای مردم حاکم شده است، هیچ جا و منزلتی حتی در حد حرف زدن قائل نیست و مهم اینکه با ضعف برخورد مسولین ذی ربط، عملا در برابر این قانون ستیزی‌ها ی مکرر که حتی صدای رهبری را هم درآورده پاداش هم می‌بیند!

 



Deprecated: File پوسته بدون comments.php is deprecated since version 3.0.0 with no alternative available. لطفاً یک قالب comments.php در پوسته‌ی خود قرار دهید. in /var/www/html/kaleme.com/wp-includes/functions.php on line 6085

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.