سایت خبری تحلیلی کلمهhidden pichidden pichidden pichidden pichidden pic

عهد و میثاق خویش تازه کنیم

چکیده :براستی همه آنچه که در این روزگار سخت و تیره می رود و از این قوم دغا نمایان است لکه ننگی است که بر رخ تاریخ تا ابدالدهر برجای خواهد ماند . همان است که میر مظلوم به علم الیقین از بنیاد مکرشان در یافته بود و عقلها و دلها را به آن توجه داده بود که " نقش و خط مار می کشند ، دروغ می گویند ، دزدی و غارت می کنند ، ........ " و از همین بود که او را به حصر در کشیدند تا زبان عَذبگویش را خامش کنند ....


علیرضا کفایی

روزگار سیماب کار ، پر مخافت و هول انگیز چیرگی آوردست ، دغل کاران راه حق بربسته ، خداوندان زور ، پیران مظلوم در غل و زنجیر کرده ، بر ارابه مرگ منجنیق ستم سوار و آتش نمرود بر پا تا خدای خوانان حق گوی را در آن درافکنده و مست خون آشامی خود شوند .

هلاک شیر مردان خواهند و تسلیم اسیران ، دربندان بی پناه و دور افتاده از خان و مان را هر روز به زجری و شکنجی نوازش همی دهند ، مقبولان خلوت برگزیده و معصومان آلایش ندیده را به تیر تهمت بر بسته و چشمان ملت اشک ریزان می پسندند .

گربه های زاهد نما با غرور پر از جهل به ملامت رندان دردی کش بر خاسته و دامن آلودگان ریاکار ، آلودگی و لودگی خود را بر پاک دامنان خورشید منظر فرا می افکنند .

هر روز به بهانه ایی در ” کف خیابانند ” و هنوز هم مردم را خس و خاشاک میدانند . نه به حرمتی قائلند و نه به مشربی سالک ، نه راعی رعیتند و نه حامی شریعت ، هر لحظه باد آنان را به سویی می کشاند ، به انتقام از ملت برخاسته اند و خشونت و لاابالی گری را تکلیف شرعی پنداشته اند ، فرهنگ را در هوچی گری یافته و وحشیانه ، وحشت می آفرینند ، خشونت عین شخصیتشان شده و چون درماندگان و مفلوکین فکری که از خود هیچ ندارند خویش را به قدرت وصل می کنند تا در امان باشند . سودای غارتگری گذشته را در سر می پرورانند و اگر از ارشاد می گویند فقط به گشت ارشاد و بگیر و ببند دل خوش دارند و چون جاهلان سلسله خصومت می جنبانند .

براستی همه آنچه که در این روزگار سخت و تیره می رود و از این قوم دغا نمایان است لکه ننگی است که بر رخ تاریخ تا ابدالدهر برجای خواهد ماند . همان است که میر مظلوم به علم الیقین از بنیاد مکرشان در یافته بود و عقلها و دلها را به آن توجه داده بود که ” نقش و خط مار می کشند ، دروغ می گویند ، دزدی و غارت می کنند ، …….. ” و از همین بود که او را به حصر در کشیدند تا زبان عَذبگویش را خامش کنند .

که می گفت ” اینان می اندیشند با عقب راندن نخبگان و روشنفکران و دانشگاهیان و فعالان از صحنه سیاسی خواهند توانست بدون پرداختن ریشه ای به مسائل امروز کشور به دیروز قبل از انتخابات برگردند؟ اما کسانی که تاریخ را خوانده اند و کمی با ماهیت پیچیده جوامع آشنایی دارند می دانند که این تفکر ناشی از یک توهم واقع گریز و پناه بردن به رویکردهای کم عمق و گول زننده است .”

و همو می گفت ” گوساله و بزغاله خواندن بخش عظیمی از جامعه و خس و خاشاک نامیدن آنان و مباح کردن خون عزاداران حسینی فاجعه ای است که هم اکنون توسط افرادی مشخص و صدا و سیما در جامعه رخ داده است. این چه سخنرانی است که از تریبون دولتی مردم را به جنگ با یکدیگر دعوت می کند و یک عده را حزب الله می نامد و عده ای دیگر را حزب الشیطان؟ بارها در یک سخنرانی کوتاه اعلام می کند مردم توجه کنید جنگ است! آیا این سخنان دعوت به جنگ و شورش داخلی نیست ؟ با توجه به استفاده از اصطلاحات مذهبی و اشاره به آیات و روایات ، این مراجع عظام و روحانیون فاضل هستند که می توانند بگویند با این گونه اشخاص چه می توان کرد؟ …. عدم اذعان به بحران ، توجیه گر ادامه راه حل های سرکوبگرانه خواهد شد. اذعان به وضعیت بحرانی می تواند راه حل را نه در سرکوب که بر سر آشتی ملی قرار دهد . تهمت بی دینی و همراهی با قدرتهای بیگانه مستکبر و افراد بدنام و جریانهای منحوسی چون منافقین به فرض آنکه به حذف فیزیکی تعدادی از خدمتگزاران اسلام و مردم منتهی شود ناشی از چشم بستن به ماهیت مشکلات ملی کشور است…. ما پیروان اباعبدالله حسین علیه السلام هستیم. ما شیفتگان حریتی هستیم که منادیش آن امام مظلوم بود . ما پیرو کسی هستیم که در قلمرو وسیع اسلامی ربودن خلخالی از پای یک زن را برنمی تابید. ما معتقد به تفسیر رحمانی از اسلام هستیم که انسانها را یا هم کیش هم می دانند و یا همسانانی در خلقت. نگاهی که بر کرامت ذاتی انسان باور دارد و برنمی تابد که ضارب او در زندان با غذایی جز شبیه غذای او نگهداری شود و یا مورد شکنجه و امثال آن قرار گیرد.

بنده و دوستان عزیزم که امروز بسیاری از آنها در زندانها محبوس هستند پای بندان سرسخت استقلال کشور هستیم …. . ما می گوئیم و حاضریم در مباحثات نشان دهیم که امروز منافع و حقوق مستضعفان و کارگران و کارمندان و سایر اقشار ملت در یک فساد بزرگ در حال غرق شدن است . جنبش سبز مخالف دروغ است و آنرا آفتی خانمان برانداز برای کشور می داند و از این رو دروغ های سیاسی و امنیتی و اقتصادی و فرهنگی و امثال آنرا خطری بزرگ برای کشور می دانیم…. ”

و اکنون آنچه را غوغاسالاران در ” کف خیابان ” از خود به نمایش می گذارند مگر همان نیست که میر مظلوم ربوده شده پیش از این هشدار داده بود پس واجب است با او بیعتی دوباره کنیم و عهد و میثاق خویش تازه و همان دوستان که عهد شکستند ، یکبار دیگر عهد خود تازه کنند تا نشان دهند که مروت نامی بی نشان نیست.

منبع: وبلاگ اندیشه سبز



Deprecated: File پوسته بدون comments.php is deprecated since version 3.0.0 with no alternative available. لطفاً یک قالب comments.php در پوسته‌ی خود قرار دهید. in /var/www/html/kaleme.com/wp-includes/functions.php on line 6085

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.