سایت خبری تحلیلی کلمهhidden pichidden pichidden pichidden pichidden pic
  • صفحه اصلی
  • » سازمان ملل: هفته ای یک روزنامه نگار در درگیری ها کشته می شوند...

سازمان ملل: هفته ای یک روزنامه نگار در درگیری ها کشته می شوند

چکیده : به گزارش مرکز اطلاعات سازمان ملل متحد دفتر تهران در پیام بان کی مون به همین مناسبت آمده است، تنها در سال گذشته میلادی 70 روزنامه نگار در هنگام فعالیتشان کشته شدند که بسیاری از آنان به دلیل مبادله آتش طرف ها درگیر در مخاصمات مسلحانه جان خود را از دست دادند...


دبیر کل سازمان ملل متحد به مناسبت روز جهانی آزادی مطبوعات برابر ۱۳با اردیبهشت اعلام کرد: از سال ۲۰۰۹ تاکنون بیش از یک هزار روزنامه نگار در جهان به قتل رسیده که میانگین آن قتل یک روزنامه نگار در هر هفته است.

به گزارش مرکز اطلاعات سازمان ملل متحد دفتر تهران در پیام بان کی مون به همین مناسبت آمده است، تنها در سال گذشته میلادی ۷۰ روزنامه نگار در هنگام فعالیتشان کشته شدند که بسیاری از آنان به دلیل مبادله آتش طرف ها درگیر در مخاصمات مسلحانه جان خود را از دست دادند.

در بخش دیگری از این پیام با اشاره به این که در سال گذشته ۲۱۱ روزنامه نگار در زندان و از سال ۲۰۰۸ تا کنون ۴۵۶ روزنامه نگار در تبعید اجباری به سر می برند، افزود، این آمار هشدار دهنده است زیرا در پس این آمار مرد یا زنی قرار دارد که فقط می خواسته کار قانونی خود را انجام دهد.

دبیر کل سازمان ملل تاکید کرد، به هیچ وجه نباید برای آنانی که روزنامه نگاران را هدف خشونت و ارعاب قرار می دهند و یا از فرایند حقوقی به منظور ایجاد اختلال یا عقب انداختن کار روزنامه نگاران سوء استفاده می کنند، گریز از مجازات وجود داشته باشد.

بان کی مون افزود: آزادی رسانه باید همواره در مرکز تلاش ها ما برای ارتقای امنیت، منزلت و خوشبختی همگان باشد.

وی خاطر نشان کرد: آزادی بیان، رسانه ها مستقل و دسترسی جهانی به دانش، تلاش های ما برای دستیابی به پیروزی پایدار برای همه مردم سیاره زمین را مستحکم می کند.



Deprecated: File پوسته بدون comments.php is deprecated since version 3.0.0 with no alternative available. لطفاً یک قالب comments.php در پوسته‌ی خود قرار دهید. in /var/www/html/kaleme.com/wp-includes/functions.php on line 6085

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.