سایت خبری تحلیلی کلمهhidden pichidden pichidden pichidden pichidden pic
  • صفحه اصلی
  • » «صدای مردم»؛ انتشار ویراست دوم گفته ها و نوشته های میرحسین موسوی...

«صدای مردم»؛ انتشار ویراست دوم گفته ها و نوشته های میرحسین موسوی

چکیده :جلد اول از مجموعه‌ی «صدای مردم»، که مجموعه‌ی گفته‌ها و نوشته‌های میرحسین موسوی از زمان نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری تا آغاز حصر خانگی را در بر دارد، منتشر شد....


جلد اول از مجموعه‌ی سه جلدی «صدای مردم»، که گفته‌ها و نوشته‌های میرحسین موسوی از زمان نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری تا آغاز حصر خانگی را در بر دارد، منتشر شد.

در پیشگفتار ویراست دوم این مجموعه آمده است: «ویراست دوم این اثر درحالی عرضه می‌شود که ابتدا نام کتاب از «چنین گفت میرحسین» به «صدای مردم» تغییر پیدا کرده و سپس کتاب در قالب سه فصل جداگانه در سه جلد عرضه می‌گردد. … در طی این مدت، گردآورندگان خوشبختانه به منبع‌های بیشتری دست یافتند که در هنگام نشر ویراست نخست در دسترس نبودند. از همین رو، خوشحالیم که اعلام کنیم ویراست دوم که پیش روی شماست، کامل‌تر و غنی‌تر از ویراست پیشین است.»

گردآورندگان این مجموعه در پیشگفتار ویراست نخست این مجموعه (خرداد ۱۳۹۱) با بیان اینکه برای دستیابی به روایتی منسجم از ایده‌هایی که جنبش سبز را به هم پیوند داد به دنبال منبعی قابل اطمینان بودند می‌افزایند: « بیانیه های میرحسین موسوی نه فقط روایت اصیلِ فردی که آرا و حمایت جمع بزرگی از هموطنانمان را پشت خود داشت، که صدای خود مردم بود. همان چیزی که در پی آن بودیم. هنر بزرگ میرحسین فهم و نزدیکی با نبض جامعه است. این موضوع وقتی برایمان روشن تر شد که بیانیه های میرحسین را به دنبال هم مرور کردیم. این متن ها صدای مردم معترضی است که امید به یک آیندۀ روشن تر داشتند. با خواندن پیوسته این متن ها ما به عمق تاریخ جنبش می رویم. این متنها داستان مردمی است که جنبش سبز را آفریدند. روایت ترس ها و بیم های ماست. ترسیم‌گر خواست ها و رویاهای ما. حاوی گفتگو های ما مردم و میرحسین.»

کتاب صدای مردم – فصل یکم، نسخه چاپ کاغذی

کتاب صدای مردم – فصل یکم، نسخه کتابخوان

کتاب صدای مردم – فصل یکم، نسخه A۴

به گفته‌ی مسئولین گروه «روایت سبز» به زودی کتاب‌هایی در همین زمینه عرضه خواهد شد که از آن جمله می‌توان به یادداشت‌های مصطفی تاجزاده و همچنین یادداشت‌های ضیا نبوی از زندان، دل‌نوشته‌های خانواده‌های زندانیان سیاسی، نامه‌های هواداران جنبش سبز به میرحسین میرحسین موسوی و مهدی کروبی اشاره کرد که در قالب کتاب‌های جداگانه‌ای در دسترس مخاطبان قرار خواهند گرفت.

متن پیشگفتار ویراست دوم را به گزارش گروه روایت سبز در ادامه می‌خوانید:

ویراست دوم این اثر درحالی عرضه می‌شود که ابتدا نام کتاب از «چنین گفت میرحسین» به «صدای مردم» تغییر پیدا کرده و سپس کتاب در قالب سه فصل جداگانه در سه جلد عرضه می‌گردد. تغییر نام به این دلیل صورت گرفت که گردآورندگان کتاب، هرچند که حتی پس از نشر آن علاقه‌شان به شخص میرحسین افزایش پیدا کرده، اما نام کتاب را مظنون به آلودگی به کیش شخصیت تشخیص دادند. بعلاه گردآورندگان این نام، یعنی «چنین گفت میرحسین» را توصیف‌کننده‌ی شایسته‌ای برای محتوای کتاب نیافتند. به همین دلیل پس از بازخوانی دوباره‌ی کتاب و گفتگوهای بسیار، عنوان «صدای مردم» را شایسته‌ی نام‌گذاری بر این مجموعه یافتند.

در طی این مدت، گردآورندگان خوشبختانه به منبع‌های بیشتری دست یافتند که در هنگام نشر ویراست نخست در دسترس نبودند. از همین رو، خوشحالیم که اعلام کنیم ویراست دوم که پیش روی شماست، کامل‌تر و غنی‌تر از ویراست پیشین است.

به این دلیل که امکان چاپ کاغذی (هرچند محدود) از کتاب بوجود آمد و حتی برخی از علاقمندان که خودشان دسترسی به دست‌گاه‌های چاپگر داشتند علاقه‌داشتند کتاب را روی کاغذ هم چاپ کنند، هر کدام از سه فصلی که به صورت همزمان در ویراست نخست قرار گرفته بودند، در این ویراست به صورت جداگانه نشر یافتند تا هم چاپ آسان‌تر گردد و هم به توجه به اینکه هر فصل از کتاب دوره‌ی متفاوت و ویژه‌ای را از حضور میرحسین موسوی در سپهر عمومی در بر می‌گیرد، دسترسیِ موضوعی به مطلب‌ها آسان‌تر گردد.

همچنین برای دسترسیِ بازهم آسان‌تر علاقه‌مندان و پژوهشگران با دستگاه‌ها و امکان‌های مختلف و مختلف، این کتاب در سه نسخه‌ی A4برای چاپگرهای خانگی، نسخه‌ی کاغذی برای چاپ کتاب در قطع کاغذی معمولی (نزدیک به اندازه‌ی رقعی) و نسخه‌ی الکترونیکی، برای خواندن کتاب بر روی دستگاه‌های کتاب‌خوان، از جمله کیندل، کوبو، سونی، آی‌پد و انواع تبلت‌های آندروئیدی عرضه می‌شود.

صفحه فیسبوک گروه روایت سبز
صفحه فیسبوک کتاب صدای مردم



Deprecated: File پوسته بدون comments.php is deprecated since version 3.0.0 with no alternative available. لطفاً یک قالب comments.php در پوسته‌ی خود قرار دهید. in /var/www/html/kaleme.com/wp-includes/functions.php on line 6085

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.