سایت خبری تحلیلی کلمهhidden pichidden pichidden pichidden pichidden pic

از معلم جان روشن یافتیم

چکیده :درس آب و نان و بابا، مادر و عشق و ایثار، در دل و جان کودکان با زمزمه محبت معلم نقش می‌بست. بر انگاره امروز که می‌نگریم، نان فقط یک درس نیست بلکه دغدغه ایی است. شاید بخاطر این است که مهرورزانه هدفمندش کرده‌اند! بابا همچنان نان می‌دهد اما به سختی، مادر همچنان مظهر عشق و عاطفه است اما با دیدگان پر از خون. امروز معلم‌‌ همان درس زیبای «بابا نان داد» را می‌دهد اما او هم با دغدغه نان!...


علیرضا کفایی:

اردیبهشت که می‌رسد مشام جان را می‌نوازد، غم و شادی، قهر و آشتی، یاد‌ها و خاطرات از کودکی تا جوانی و…. داستان چشمه و سنگ را به یاد می‌آورد.

درس آب و نان و بابا، مادر و عشق و ایثار، در دل و جان کودکان با زمزمه محبت معلم نقش می‌بست. بر انگاره امروز که می‌نگریم، نان فقط یک درس نیست بلکه دغدغه ایی است. شاید بخاطر این است که مهرورزانه هدفمندش کرده‌اند! بابا همچنان نان می‌دهد اما به سختی، مادر همچنان مظهر عشق و عاطفه است اما با دیدگان پر از خون. امروز معلم‌‌ همان درس زیبای «بابا نان داد» را می‌دهد اما او هم با دغدغه نان!

گریزی از واقعیت نیست پس بهتر آنکه گفته آید که «بر عدل معاونت کردن و حجت حق گفتن در دین و مروت موقعی بزرگ دارد»

امروز آن مرد که با شعار عدالت به تاراج بیت المال آمده بود رفته است که بی‌هنر سروری را نشاید. ندانست که «خزینه بیت المال لقمه مساکین است نه طعمه اخوان شیاطین» و «شدت نیکان روی در فرج دارد و دولت بدان سر در نشیب».

این یکی مرد که کلیدی در دست دارد و امید می‌دهد و به تدبیر فرا می‌خواند، راستگویی دیندار است اما تا داد از بیدادگران بستاند و قفل‌ها بگشاید راه درازی در پیش دارد و صبر و ثباتی از ملت می‌طلبد. آباد کردن ویرانه کاری است صعب و تدبیر سخره تقدیر است تا چه تقدیر باشد و چگونه دعای گوشه نشینان بلا بگرداند.

معلمان گرچه دغدغه معیشت دارند اما دریغ از جان خود هم نداشته و از مصالح حال و مآل غفلت نکرده‌اند و گوهر علم و ادب را به شایستگی در دل فرزندان این مرز و بوم به ودیعت نهاده‌اند تا نسلهای فردا جان روشن یابند.

می‌توان در سایه آموختن

گنج عشق جاودان اندوختن

اول از استاد، یاد آموختیم

پس، سویدای سواد آموختیم

از پدر گر قالب تن یافتیم

از معـلم جان روشن یافتیم

ای معلم چون کنم توصیف تو

چون خدا مشکل توان تعریف تو

ای تو کشتی نجات روح ما

ای به طوفان جهالت نوح ما

یک پدر بخشنده آب و گل است

یک پدر روشنگر جان و دل است

لیک اگر پرسی کدامین بر‌ترین

آنکه دین آموزد و علم یقین

استاد محمد حسین شهریار

منبع: وبلاک نویسنده



Deprecated: File پوسته بدون comments.php is deprecated since version 3.0.0 with no alternative available. لطفاً یک قالب comments.php در پوسته‌ی خود قرار دهید. in /var/www/html/kaleme.com/wp-includes/functions.php on line 6085

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.