سایت خبری تحلیلی کلمهhidden pichidden pichidden pichidden pichidden pic
  • صفحه اصلی
  • » تهدید آمریکا به تجدیدنظر در جریان صلح خاورمیانه...

تهدید آمریکا به تجدیدنظر در جریان صلح خاورمیانه

چکیده :جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا گفته است وقت آن رسیده که آمریکا در مورد تلاش‌های خود برای صلح میان اسرائیلی ها و فلسطینیان تجدید نظر کند....


جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا گفته است وقت آن رسیده که آمریکا در مورد تلاش‌های خود برای صلح میان اسرائیلی ها و فلسطینیان تجدید نظر کند.

به گزارش بی بی سی، این اظهارات جان کری همزمان با گسترده تر شدن بحران میان دو طرف مذاکرات بیان شده است.

او در رباط، پایتخت مغرب، گفت زمانی را که دولت آمریکا برای تشویق دو طرف به رسیدن به توافق صرف خواهد کرد، زمانی “محدود” است.

قرار بود که مذاکرات صلح در پایان ماه جاری به نتیجه برسد اما خودداریرژیم اسرائیل از آزاد سازی ۲۶ زندانی فلسطینی روند مذاکرات را به بن بست رسانده است.

جان کری در طول هفته های گذشته چندین بار برای گفتگو به منطقه خاور میانه سفر کرده است. اما او امروز در رباط گفت وقت آن رسیده که آمریکا تامل کند تا ببیند روند مذاکرات صلح اساسا به کدام سو می رود.

او گفت “وقت تجدید نظر است، ما قصد داریم قدم‌های بعدی خود را دقیقا ارزیابی کنیم.”

آغاز مجدد مذاکرات صلح در ماه ژوئیه سال گذشته منوط به آزادی چندین شهروند فلسطینی از زندانهای رژیم اسرائیل بوده است. اما اسرائیل از آزاد کردن گروه چهارم زندانیان، شامل ۲۶ نفر، خودداری کرد.

هدف رژیم اسرائیل طولانی کردن مذاکرات صلح بوده است. اسرائیلی ها نمی خواهند که تا پایان ماه جاری میلادی به توافق برسند.

دولت خودگردان فلسطینی در واکنش به این اقدام رژیم اسرائیل چندین معاهده بین‌المللی را بر خلاف خواسته اسرائیل و آمریکا امضا کرده است و گفته است درخواست عضویت قطعی و دائمی به چند نهاد وابسته به سازمان ملل متحد خواهد داد.

با این حال جان کری گفته است که هیچ یک از دو طرف جریان مذاکرات صلح را ترک نکرده اند.



Deprecated: File پوسته بدون comments.php is deprecated since version 3.0.0 with no alternative available. لطفاً یک قالب comments.php در پوسته‌ی خود قرار دهید. in /var/www/html/kaleme.com/wp-includes/functions.php on line 6085

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.