سایت خبری تحلیلی کلمهhidden pichidden pichidden pichidden pichidden pic

از آه مادران ستم دیده بترسید

چکیده :جناب آقای لاریجانی؛ از مادر ستار و بقیه خانم های دیدارکننده با خانم اشتون عذرخواهی کنید و از آه دل مادران داغدیده بترسید...


زهرا ربانی املشی

باسمه تعالی

جناب آقای لاریجانی رئیس قوه قضائیه

سلام علیکم

خدای را سپاس می گذارم که پس از سالها، با عقل و تدبیر، قدمهای مثبتی در راه رفع تحریمهای اقتصادی و سیاسی برداشته شد که سفر خانم کاترین اشتون به ایران نیز در این راستا بود.

از جمله برنامه‌های نماینده اتحادیه اروپا، دیدار با بعضی از خانمهایی بود که به نحوی حقوق آنها پایمال شده که تا اینجای قضیه امری طبیعی است. ولی قسمت غیرطبیعی آن برخورد مسئولین بالای نظام از جمله برخورد حضرتعالی با این دیدارهاست. جملهای از شما که دل را به درد میآورد این است که گفته بودید: “خانم اشتون با فتنه گران دیدار و گفتگو کرده است”. یعنی اینکه مادر ستار بهشتی فتنهگر است!. آیا در مورد این جمله خود تأمل فرموده بودید که به مادری پیر و داغدیده، که پسر جوانش در زیر مشت و لگدهای مأموران زیردست حضرات به قتل رسیده، چنین لقبی دادید؟ اگر این شیرزن با خانمی که نماینده ۲۸ کشور اروپایی است صحبت کند فتنهگر است؟ آیا اگر شما و مادر شما هم جای او بودید چنین نمیکردید؟ مادری که بیش از یک سال است به همه مسئولین نامه نوشته، تا به حرفش گوش کنند، ولی آیا شما و یا دیگران هیچ وقت به این فکر افتادید که سری به خانه محقر این زن بزنید و پای درد دلش بنشینید. آیا نمایندگان مجلس یا رئیس جمهوری که مادر ستار به آنان رأی داده است، چنین کاری را کردند؟ به یقین اگر امام علی(ع) در رأس حکومت بود خود شخصاً به خانه این مادر ستم دیده میرفت و از او دلجویی میکرد.

در این دیدار خانم اشتون به ایشان میگوید: “من تو را درک میکنم، چرا که خود یک مادرم”. چه خوبتر میشد که مادران و همسران مسئولین کشورمان، با این مادر داغدیده دیدار کرده و به اندازه همین یک جمله از او دلجویی میکردند.

مادر ستار نه فقط به عنوان فردی که به حق خود و فرزندش توجه نشده، با نماینده پارلمان اروپا ملاقات میکند بلکه او نماینده مادرانی است که در کهریزک و بقیه زندانها و خیابانها، فرزندانشان به شهادت رسیده است و از شنیدن یک اعتراف و عذرخواهی ساده از طرف مسئولین محرومند.

جناب آقای لاریجانی؛ زنان ایران را، یعنی نیمی از جمعیت کشور که البته بر نیم دیگر تأثیر به سزایی دارند، دست کم نگیرید. به آنها توهین نکنید. پشتکار و سماجتی که زنان در به دست آوردن خواسته های بر حق خود دارند از مردان بسیار بالاتر است، لذا با این کارها و حرفها آنان را نیازارید.

از مادر ستار و بقیه خانم های دیدارکننده با خانم اشتون عذرخواهی کنید و از آه دل مادران داغدیدهای که به قول خانم نرگس محمدی “محکوم بی‌عدالتی و تبعیض” هستند، بترسید. از آه مادرانی چون مادر مریم شفیع پورکه دستگاه قضای تحت امر حضرتعالی، دختر جوانش را به جرم همکاری با ستاد آقای کروبی و رسیدگی به خانواده های زندانیان سیاسی، به هفت سال زندان محکوم کرده است ساده نگذرید که این ناله‌ها بنیان برافکن است.

والسلام

منبع: جرس



Deprecated: File پوسته بدون comments.php is deprecated since version 3.0.0 with no alternative available. لطفاً یک قالب comments.php در پوسته‌ی خود قرار دهید. in /var/www/html/kaleme.com/wp-includes/functions.php on line 6085

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.