سایت خبری تحلیلی کلمهhidden pichidden pichidden pichidden pichidden pic
  • صفحه اصلی
  • » تازه‌ترین برآورد مرکز آمار ایران/ رشد اقتصادی نیمه اول امسال؛ منفی ۲ درصد...

تازه‌ترین برآورد مرکز آمار ایران/ رشد اقتصادی نیمه اول امسال؛ منفی ۲ درصد

چکیده :در حالی که طبق برنامه چهارم و پنجم توسعه رشد اقتصادی به طور متوسط باید به هشت درصد می رسید در سال 90 این رشد سه درصد ، در سال 91 منفی پنج و هشت دهم درصد و در شش ماهه اول امسال منفی دو درصد بوده است...


معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور اعلام کرد: برآورد مقدماتی مرکز آمار ایران نشان می دهد رشد شش ماهه اقتصادی ایران در سال جاری منفی دو درصد است.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدباقر نوبخت در جشنواره آموزش و پژوهش در نظام اداری که در مرکز آموزش مدیریت دولت برگزار شده است‌، گفت: در حالی که طبق برنامه چهارم و پنجم توسعه رشد اقتصادی به طور متوسط باید به هشت درصد می رسید در سال ۹۰ این رشد سه درصد ، در سال ۹۱ منفی پنج و هشت دهم درصد و در شش ماهه اول امسال منفی دو درصد بوده است.

وی افزود : از لحاظ منابع انسانی و مادی بسیار غنی و شایسته رشدهای اقتصاد به مراتب بالاتر هستیم.

نوبخت ادامه داد: در هشت سال گذشته حدود ۷۰۰ میلیارد دلار منابع درآمدی داشتیم و با وجود این منابع بالای درآمدی امروز شاهد رشد منفی اقتصاد هستیم.

سخنگوی دولت افزود: رشد منفی اقتصاد را نباید تماما به پای تحریم گذاشت هرچند تاثیر تحریم را نمی نخواهم انکار کنم.

معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنانش گفت : طبق قانون بودجه سال ۹۲ ( قبل از اصلاحیه مهر) منابع کشور ۲۲۰ هزار میلیارد تومان پیش بینی شده بود که ۵۷ هزار میلیارد تومان از این مبلغ باید صرف کارهای عمرانی می شد و این در حالی است که آنچه تاکنون برای طرح های عمرانی کشور اختصاص یافته ، متاسفانه ده هزار میلیارد تومان است آیا با این مقدار اندک می توان انتظار تحول داشت؟

نوبخت از ساختار بخش اجرایی کشور نیز انتقاد کرد و گفت: در حالی که طبق سیاست های کلی نظام دستگاه اداری باید کوچک و چابک باشد در حال حاضر شاهد بخش اداری فربه و ناکارآمد هستیم.

معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور با تاکید بر اهمیت و نقش پژوهش در بهبود قدرت اجرایی کشور گفت : مدیران اجرایی باید از نتایج تحقیقات و پژوهش ها در ارتقای کیفیت کار خود استفاده کنند.

سخنگوی دولت خطاب به استادان مرکز آموزش مدیریت دولتی گفت : سه انتظار مهم از شما دارم اول کمک در جهت تهیه و تنظیم لایحه الگوی اسلامی – ایرانی پیشرفت که هرچند باید تا آخر امسال آماده می شد اما متاسفانه هیچ مستند علمی در این باره در دست ما نیست.

وی ادامه داد: تدوین لایحه برنامه ششم توسعه و سیاست های اجرایی اقتصاد مقاومتی نیز از دیگر مواردی است که باید با کمک بخش های پژوهشی و فکری دولت از جمله مرکز مدیریت دولتی تهیه شود.



Deprecated: File پوسته بدون comments.php is deprecated since version 3.0.0 with no alternative available. لطفاً یک قالب comments.php در پوسته‌ی خود قرار دهید. in /var/www/html/kaleme.com/wp-includes/functions.php on line 6085

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.