سایت خبری تحلیلی کلمهhidden pichidden pichidden pichidden pichidden pic
  • صفحه اصلی
  • » سازمان محیط زیست: احزاب سبز فعال شوند‎...

سازمان محیط زیست: احزاب سبز فعال شوند‎

چکیده :درویش گفت: اکنون ۴۲۸ سازمان مردم نهاد محیط زیستی در بانک اطلاعات دفتر آموزش و مشارکت های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست به ثبت رسیده اند که ۱۲۳ سازمان مردم نهاد دارای سایت اینترنتی هستند .داشتن سایت یکی از مهمترین ابزارها برای فعالیت یک سازمان مردم نهاد است ...


مدیرکل دفتر آموزش و مشارکت های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست خواستار فعالیت احزاب سبز برای حفظ محیط زیست شد و گفت : این احزاب علاوه براین که میزان مشارکت مردم را در چرخه زیست محیطی پررنگ می کنند، توجه مسئولان کشور را به این مقوله مهم دو چندان خواهند کرد

به گزارش ایرنا، محمد درویش گفت: وقتی به کشورهایی که دارای احزاب سبز و فعال در زمینه محیط زیست هستند نگاه می کنیم این واقعیت آشکار می شود که به واسطه فعالیت احزاب سبز میزان مشارکت مردم در چرخه تصمیم گیری های زیست محیطی در کشور گسترش یافته و همین امر موجب افزایش میزان آگاهی عمومی مردم شده است .

وی یادآور شد : دراین کشورها احزاب سبزی که در زمینه محیط زیست و ملاحظات زیست محیطی فعالیت می کنند بسیار قدرتمند و هدفمند هستند.

درویش افزود: مطالبات مردم در حوزه محیط زیست باید مشخص شود و این موضوع باید یکی از اولویت های احزاب سبز در کشور باشد و این احزاب همین مطالبات را از مدیران و مسوولان کشور بخواهند.

وی گفت : در اصل پنجاهم قانون اساسی حفظ محیط زیست یک وظیفه عمومی اعلام شده است. از سوی دیگر یکی از اهداف سند چشم انداز بیست ساله کشور در افق ۱۴۰۴ نیز رسیدن ایرانی ها به رفاه است که یکی از شرط های آن برخورداری از محیط زیست مطلوب عنوان شده است. از این رو باید در حوزه محیط زیست ظرفیت سازی شود و ارایه آموزش های همگانی توسط سازمان های مردم نهاد افزایش یابد.

درویش افزود: تاکنون سازمان حفاظت محیط زیست برنامه ها و فعالیت های زیادی را برای اطلاع رسانی در مورد حفظ محیط زیست ارایه کرده است که از جمله آنها می توان به امضای تفاهم نامه بین سازمان حفاظت محیط زیست و وزارت آموزش و پرورش با هدف وارد شدن مطالب زیست محیطی به صورت جذاب در کتاب های درسی در مقاطع ابتدایی و متوسطه اشاره کرد که این تفاهم نامه در این هفته امضا می شود.

مدیر کل دفتر آموزش و مشارکت های مردمی سازمان محیط زیست افزود: آموزش های زیست محیطی از پایه موجب تقویت این بخش در کشور می شود و کودکان و نوجوانان می توانند این آموزش ها را وارد خانواده کنند و در آینده که یک پست مدیریتی را بر عهده گرفتند بسیاری از دغدغه های زیست محیطی امروز را نخواهیم داشت.

وی تاکید کرد: در واقع مسوولیت اجتماعی مردم در حوزه محیط زیست زمانی عینیت پیدا می کند که مردم بدانند چه مخاطراتی محیط زیست آنها را تهدید می کند، علت این مخاطرات چیست و چگونه می توان با بهبود عملکرد یا تغییر رفتار به رفع آنها کمک کرد.

درویش گفت: ابتدا باید تمهیدات و زیرساخت های لازم را از مبدا طراحی کنیم بعد از مردم انتظار داشته باشیم که با دولت و مسوولان در زمینه حفظ محیط زیست همکاری کنند، به عنوان مثال اول باید حمل و نقل ریلی و عمومی را گسترش دهیم بعد از مردم بخواهیم از وسیله نقلیه شخصی استفاده نکنند.

وی درمورد تقویت فرهنگ زیست محیطی در کشور اظهار داشت: مهمترین برنامه کوتاه مدت سازمان حفاظت محیط زیست در این بخش در دو حوزه است، یکی توانمند سازی جوامع محلی با تقویت سازمان های مردم نهاد به خصوص در مناطق دور افتاده که می توانند به عنوان بازوهای آموزشی سازمان عمل کنند و دوم امضای تفاهم نامه با وزارت آموزش و پرورش است که با این کار معلمان و دبیران آموزش و پرورش نیز وارد عرصه زیست محیطی می شوند.

درویش گفت: اکنون ۴۲۸ سازمان مردم نهاد محیط زیستی در بانک اطلاعات دفتر آموزش و مشارکت های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست به ثبت رسیده اند که ۱۲۳ سازمان مردم نهاد دارای سایت اینترنتی هستند .داشتن سایت یکی از مهمترین ابزارها برای فعالیت یک سازمان مردم نهاد است



Deprecated: File پوسته بدون comments.php is deprecated since version 3.0.0 with no alternative available. لطفاً یک قالب comments.php در پوسته‌ی خود قرار دهید. in /var/www/html/kaleme.com/wp-includes/functions.php on line 6085

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.