سایت خبری تحلیلی کلمهhidden pichidden pichidden pichidden pichidden pic
  • صفحه اصلی
  • » منتجب‌نیا: وزارت کشور در مورد وضعیت احزابی که مورد بی‌مهری قرار گرفتند، تعیین تکل...

منتجب‌نیا: وزارت کشور در مورد وضعیت احزابی که مورد بی‌مهری قرار گرفتند، تعیین تکلیف کند

چکیده :قائم مقام دبیرکل حزب اعتماد ملی همچنین با اشاره به مشکلاتی که برخی احزاب در دولت قبل با آن مواجه شدند، گفت: از وزارت کشور می‌خواهیم که در مورد وضعیت این احزاب، یعنی احزابی که مورد بی‌مهری قرار گرفتند، تعیین تکلیف کند. تمام اسناد و مدارک آن حزب به تاراج رفته است و هیچ مقام و نهادی مسئولیت این کار را نپذیرفته است....


قائم مقام دبیرکل حزب اعتماد ملی با اشاره به اهمیت «حزب» در نظام‌های سیاسی، بر لزوم توجه بیشتر وزارت کشور به این مقوله تاکید کرد و گفت: حزب ارزش است و ضد ارزش نیست.

به گزارش کلمه، اولین نشست هم اندیشی احزاب و تشکل های سیاسی روز شنبه در سالن پیامبر اعظم(ص) وزارت کشور در حالی برگزار می شود که جبهه مشارکت ایران اسلامی و سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی که موسسین و اعضای آن از فرزندان انقلاب و مسئولان دوران جنگ و اصلاحات هستند هنوز با احکام غیر عادلانه ی صادر شده در سال ۸۸ و اتهامات واهی در زندان به سر میبرند.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام والمسلمین رسول منتجب‌نیا در نشست وزیر کشور با نمایندگان احزاب و تشکل‌های سیاسی که در سالن پیامبر اعظم (ص) وزارت کشور برگزار شد، اظهار کرد: اگر در کشورمان شاهد هستیم که حزب نهادینه نشده است، اگر ملاحظه می‌کنیم که در ایام انتخابات بر روی شایستگان کمتر تکیه می‌شود و پس از انتخابات شایسته‌سالاری آنچنان مورد توجه قرار نمی‌گیرد و فضای امنیتی بجای فضای سیاسی در کشور حاکم می‌شود و اگر تحمل جامعه در رابطه با دیدگاه‌های متفاوت و مختلف پایین است، همه و همه اینها در اثر این است که برخی مسئولان نسبت به وظیفه خود در مورد تحزب و فرهنگ‌سازی تحزب در جامعه عمل نکرده‌اند.

وی در ادامه با بیان اینکه “برخی از احزاب نیز نتوانستند با عملکرد مثبت خود به نهادینه شدن تحزب در جامعه کمک کنند”، گفت: در دولت قبل شاهد این بودیم که با فرهنگ تحزب مقابله می‌شد ولی در دولتی که هدفش را تحقق مردم‌سالاری دینی و توجه به مردم قرار داده، انتظار این است که احزاب که چکیده مردم و عصاره سیاسی مردم هستند مورد توجه بیشتر واقع شوند و وزارت کشور برای آنها برنامه داشته باشد.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب به بخشی از وظایف ذاتی وزارت کشور اشاره کرد و افزود: وزارت کشور ضامن تحقق مسائل سیاسی و دفاع از حقوق حقه آحاد مردم است و باید در ارتباط با احزاب و نهادینه شدن هرچه بیشتر فرهنگ تحزب برنامه‌ریزی کند و از طریق رسانه‌های مختلف برای جامعه تبیین کند که حزب ارزش است و ضد ارزش نیست و جزو نهادهای انقلاب است نه بیگانه با آن.

منتجب‌نیا با بیان اینکه “وزارت کشور باید با آغوش باز در مورد احزاب برخورد کند”، تصریح کرد: وزارت کشور از تأسیس احزاب استقبال کند و باید توجه داشت که از تکثر احزاب و صداها نباید نگران باشیم.

وی با بیان اینکه “جامعه از صدای مخرب و کسانی که بازی و قاعده بازی سیاسی را رعایت نمی‌کنند، ضربه می‌بیند نه از تکثر احزاب و صداها”، تاکید کرد: وزارت کشور باید برای احزاب بعد از تأسیس برنامه‌ریزی کند. در واقع یک برنامه مستمر داشته باشد و علاوه بر اینکه در جامعه تحزب را فرهنگ‌سازی می‌کند برای کادرهای احزاب نیز جهت آموزش بیشتر برنامه‌ریزی کند.

منتجب‌نیا با بیان اینکه “احزاب حلقه وصل بین مردم و حکومت هستند”، گفت: اگر احزاب تقویت شوند، دولت نیز تقویت می‌شود؛ چراکه احزاب در کادرسازی و معرفی نیروهای مفید، مؤثر هستند.

وی با بیان اینکه “وزارت کشور باید در ارتباط با وظایف خود در مورد احزاب تلاش بیشتری کند”، افزود: دولت تدبیر و امید سیاست خارجی خود را به دست وزیر خارجه سپرده و موفقیتی بزرگی نیز تاکنون در این عرصه کسب شده است. ما نیز از دکتر رحمانی فضلی وزیر کشور می‌خواهیم که سیاست‌ داخلی را به گونه‌ای تدوین کند که برخی از بی‌تحملی‌ها، بی‌صبری‌ها و برخوردهای غلط به برخوردهای کرامت‌آمیز که قرآن و اسلام بر آن تاکید دارند تبدیل شود تا مردم بتواند در برهه‌های مختلف از جمله انتخابات، در کنار هم فعالیت کند.

قائم مقام دبیرکل حزب اعتماد ملی همچنین با اشاره به مشکلاتی که برخی احزاب در دولت قبل با آن مواجه شدند، گفت: از وزارت کشور می‌خواهیم که در مورد وضعیت این احزاب، یعنی احزابی که مورد بی‌مهری قرار گرفتند، تعیین تکلیف کند.

منتجب‌نیا در پایان با اشاره به اینکه “یکی از این احزاب دو میلیون درخواست عضویت داشته است”، گفت: تمام اسناد و مدارک آن حزب به تاراج رفته است و هیچ مقام و نهادی مسئولیت این کار را نپذیرفته است.



Deprecated: File پوسته بدون comments.php is deprecated since version 3.0.0 with no alternative available. لطفاً یک قالب comments.php در پوسته‌ی خود قرار دهید. in /var/www/html/kaleme.com/wp-includes/functions.php on line 6085

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.