سایت خبری تحلیلی کلمهhidden pichidden pichidden pichidden pichidden pic

تحلیلی بر نه دی

چکیده :در سال گذشته نامه ای نوشتیم مستدل، و ثابت شد که آنچه به عنوان حماسه خودجوش نه دی مطرح می شود بدور از واقعیت است و برای اثبات این مدعا درخواست کردیم که مناظره یا محاکمه علنی برگزار شود تا آقایان موسوی و کروبی و سرکار خانم رهنورد آزادانه و در برابر دید همگان از خود دفاع کنند و حق معلوم شود؛ اما کسی متحمل این امر نشد....


بسمه تعالی

اینکه گفته می شود غیر مسئوین نمی گذارند سخنانشان به گوش مسئولین برسد دلیلش همین است که ماجمعی از ارادتمندان آیت الله العظمی سیدعلی محمد دستغیب (حفظه الله تعالی) در سال گذشته نامه ای نوشتیم مستدل، و ثابت شد که آنچه به عنوان حماسه خودجوش نه دی مطرح می شود بدور از واقعیت است و برای اثبات این مدعا درخواست کردیم که مناظره یا محاکمه علنی برگزار شود تا آقایان موسوی و کروبی و سرکار خانم رهنورد آزادانه و در برابر دید همگان از خود دفاع کنند و حق معلوم شود؛ اما کسی متحمل این امر نشد.

همچنین اخیرا درنامه ای محرمانه به آیت الله لاریجانی ریاست قوه قضاییه مطالبی را درباره ظلمهایی که بعد از۸۸ واقع شد از جمله نسبت به طلاب حضرت آیت الله دستغیب، بیان کردیم؛ اما بعد از آنکه پاسخی دریافت نشد! آن را به صورت علنی منتشر نمودیم. البته شاید افرادی مانع از دسترسی مسئولین به اینگونه نامه ها می شوند وگرنه ما خواسته ای غیر ازعمل به قانون وفرمایشات حضرت امام خمینی (ره) در فرمان هشت ماده ای ایشان نداشتیم ؛ لذا یکبار دیگر دومطلب ذکر شده، منتشر میگردد.

امید است که به گوش مسئولین برسد و پاسخ دهند.

جمعی از شاگردان وارادتمندان حضرت ایت الله العظمی سید علی محمد دستغیب (حفظه الله تعالی)۱۳۹۲/۱۰/۸

نامه اول

بسم الله الرحمن الرحیم

تحلیلی بر نهم دی ۱۳۸۸

وَ لَقَدْ أَرْسَلْنَا مُوسىَ‏ بَایَتِنَا أَنْ أَخْرِجْ قَوْمَکَ مِنَ الظُّلُمَاتِ إِلىَ النُّورِ وَ ذَکِّرْهُم بِأَیَّامِ اللَّهِ إِنَّ فىِ ذَالِکَ لاَیَاتٍ لکلّ صَبَّارٍ شَکُور.(ابراهیم؛۵)

(خداوند تبارک و تعالی در قرآن مجید می فرماید: ما موسی را با آیات خود فرستادیم و دستور دادیم اقوام خود را از ظلمات به نور بیرون آورد و ایام اللّه را به آنان متذکر شود، در این نشانه هایی است برای هر صبر کننده شکر گذار.)

این برنامه همه پیامبران الهی بلکه همه رهبران معنوی همه انسانها است که انسانها را از بدیها، زشتی ها، گمراهی ها، انحرافها، ظلم وستم ها، استثمارها، ذلت ها و زبونی ها، فساد وآلودگی ها، رعب و وحشت، فقر و تنگدستی، چپاول اموال ملت، قضاوتهای ظالمانه، شکنجه ها در سیاهچالها، عدم آزادی در گفتار و نوشتار، حکومت فردی، که همه ظلمت و تاریکی است، بسوی ایمان و توحید، پاکی و تقوا، آزادی و استقلال، سربلندی و عزت، رحمت و آسایش، غنا و توانگری، امانت داری در حفظ اموال ملت، قضاوتهای عادلانه، احترام به شخصیت شهروندان، آزادی در گفتار و نوشتار، حکومت مردم بر مردم، که همه نور و روشنایی می باشد هدایت کنند.

آری از ایام اللّه همان روزهایی است که پیامبران الهی و رهبران خدایی، ملت را از آن ظلمت ها و آن نورها سوق دادند. پیامبر اسلام ص مردم مسلمان را از شرک و بت پرستی به توحید و پرستش خدای یکتا دعوت کرد، و مسلمانان را از ائمه کفر و شرک با جنگهای دفاعی خندق، خیبر و احد و غیره نجات داد، و برای آینده اسلام با معرفی مولا امیر ‌المومنین علی ع در غدیر خم، مردم را به نور علی بن ابیطالب و یازده فرزند گرامیش فرا خواند. ودر عصر حاضر حضرت امام خمینی (ره) مردم را که خواسته آنها نجات از ظلمتها و تاریکیهای مذکور به اذن پروردگار و با کمک خود آنها نجات داد که فرمود ‌:(انقلاب ما انفجار نور بود). آری ۲۲ بهمن ۵۷ و قبل از آن پانزدهم خرداد ۴۲ و بعد از آن سیزده آبان از ایام اللّه است که خداوند به مردم ایران عنایت کرد و شخصی را فرستاد تا آنها را از ظلمت به سوی نور سوق دهد. آری در آن ایام مردم ایران و از جمله علمای اسلام سربلند شدند و فهمیدند که مملکت از مال خودشان است و خودشان برای خود تصمیم می گیرند.

اما مسئله نهم دی ۱۳۸۸. نهم دی برخاسته از اتفاقاتی بود از این قرار: سرکوب کردن مردمی که در یک راهپیمایی آرام قریب سه و نیم تا چهار میلیون نفری گفتند رأی ما کجاست؟

زندانی کردن عده بسیاری از مبارزین پیش از انقلاب و آنها که صاحبان منصب در زمان امام خمینی (ره) بودند و اساتید دانشگاه و مهندسین و دکترها، و بسیاری از دانشجویان و جوانان غیور این سرزمین و محصور کردن دوبزرگوار آقای مهندس میر حسین موسوی نخست وزیر هشت سال دفاع مقدس زمان امام خمینی(ره) و همسر ایشان دکتر رهنورد، و محصور کردن بزرگوار حجه الاسلام والمسلمین آقای شیخ مهدی کروبی رئیس مجلس شورای اسلامی در چند دوره و از افراد مورد احترام خاصّ امام امت، ایجاد رعب و وحشت به وسیله کشتار عده ای و راه اندازی قضیه مشهور کهریزک، و تشکیل دادگاههای خلاف عدل و اعتراف گیری با شکنجه از زندانیان سیاسی و دستکاری آشکارا به رأی ملت و به روی کار آوردن شخصی که امروز حلقوم گیر آقایان گردیده و حمله به علما و مجتهدین و مدارس علمیه و مساجد. آنچه گفته شد همه بر خلاف نور بود، بلکه از مصادیق ظلمت و تاریکیهایی بود که شمردیم، در این صورت نهم دی که زاییده این اتفاقات است چگونه می توان گفت که از ایام اللّه است؟ خوب آنها که کهریزک و امثال آن را راه انداختند و آبروی اسلام بخصوص شیعه را در دنیا زیر سؤال بردند، محاکمه نشدند که ترفی درجه گرفتند! آنها که با اسلحه به مردم بی سلاح حمله کردند و کشتند و زخمی کردند محاکمه نشدند و به عکس مردم بی سلاح که از خود بدون اسلحه دفاع می نمودند زندان رفتند و به دستور نیروهای امنیتی محکوم شدند و نزدیک دو سال است که دو بزرگوار میر حسین موسوی و جناب حجه الاسلام مهدی کروبی فریاد می زنند ما را در دادگاه صالح در دید مردم محاکمه کنید که آیا گناه ما چیست، صدایی و جوابی از کسی در نمی آید!

اما خود جوشی مردم در نهم دی: یکشنبه ششم دیماه ۱۳۸۸، روز عاشورا بود مردم بسیار گسترده عزاداری می کردند، سینه می زدند، یا حسین یا حسین می گفتند، که ناگهان عده ‌ای به آنها حمله کردند و زدند و کشتند، و در میان حمله کنندگان اراذل و اوباش توهین به مقام مقدس حسین بن علی ع نمودند، همانگونه که در کهریزک رفتار کردند، این اتفاق در روز یکشنبه بود و فریادها زدند که همان راهپیمایان به اصطلاح فتنه گر بودند اما تابحال هیچ کدام از آنها (با وجودی که عکسها گرفته بودند) را نیاوردند که به مردم معلوم کنند با اختیار کامل که بگوید بله من از همان به اصطلاح فتنه گران هستم و من این کار را کردم!

خوب اگر حامیان ولایت همان مردم خودجوش هستند لازم بود فردایش بین دوشنبه یا روز سه شنبه بجوشند. اما متأسفانه در روز چهار شنبه با تعطیلی بالاجبار مدارس، دانشگاهها، و مراکز دولتی و سرازیر شدن اتوبوسهای حامل افرادی با عنوان بسیجی در در روز چهارشنبه نهم دیماه ۱۳۸۸ در تهران جوشاندند.

یک خاطره از خودجوشی:

در شب ۲۱ بهمن ۱۳۵۷ شایعه شد که حکوت دست نشانده قصد دارد به مقرّ امام امت حمله کند، همان شب بیش از نیم میلیون نفر بدون تبلیغات و خرج کردن اموال عمومی اطراف مقرّ امام امت حلقه زدند و تا صبح دفاع کردند این را می گویند خود جوش.

اگر ترس از اخراج نبود و ترس از نحوه های دیگر نبود مردم در روز چهارشنبه به زندگی خودشان مشغول بودند اما چه باید کرد که مسأله به نحو دیگری است، اگر بنا باشد که ۹ ‌دی از ایام اللّه باشد، خوب ۱۱ سپتامبر را از ایام اللّه بنویسید، دقت کنید! این همه اموال بیت المال را خرج فراهم کردن میتینگ در تهران و شهرستانها می کنید، این ها اشکال شرعی دارد. عده بسیاری از مردم این مملکت خواستار آزادی بی قید و شرط دو محصور عزیزشان میر حسین موسوی و کروبی هستند، خواستار آزادی بی قید و شرط زندانیان سیاسی که مردمان فهمیده ، درس خوانده و غالبا مؤمن می باشند، این کارها را انجام دهید تا دلگرمی برای آنها باشد، مردم خواهان انتخابات آزاد بلکه برگشت حقّ به جناب میر حسین موسوی هستند،طالب آزادی بیان و قلم و آزادی تحصیل علم و محاکمه آنها که بیت المال را در جهات مختلف شخصی خود خرج کردند می باشند، خواهان آزادی بیان علمای وارسته می باشند، این کارها را بکنید تا مملکت استقرار یابد.

و متأسفانه این گونه برگزاری میتینگ ها موجب می شود که مملکت بناخواسته به دست کسانی بیفتد که هیچ اعتقادی به انقلاب حضرت امام خمینی نداشته و ندارند، اعتقادی به جبهه و شهدا نداشتند و آنرا انحراف می دانستند. از همه مهمتر این ها کسانی هستند که قائل هستند باید جامعه را خراب کرد تا امام زمان ع ظهور کند لذا می بینیم که گفته می ‌شود ما هیچ اعتقادی به اصلاح طلبان نداریم چون این ها به علمشان عمل می کنند، اصلاح طلب امر بمعروف ونهی از منکر می کند، پیاده شدن قوانین اسلام و قانون اساسی را می خواهد. اتفاقا امام زمان ع اینگونه افراد را می خواهد، او منبع رحمت است او به دنبال پر شدن ظلم وستم نیست و امام زمان احتیاج به افرادی که فسفات مغزشان تمام شده ندارد. او به دنبال عدالت است.

شما بعد از ۲۲/۳/۸۸ تا۶/۱۰/۸۸، تمام سعی را جهت سرکوب و کشتن و زندانی کردن طرفداران آقای میر حسین موسوی و کروبی بکار گرفتید و به گفته خودتان نتوانستید این به اصطلاح فتنه را خاموش کنید. توجه کنید، اشتباه می کنید، اگر این ها می خواستند اهانت به اصل ۱۱۰ و امام حسین ع بکنند، همان روز اول و دوم که بیش از سه میلیون نفر بودند انجام می دادند، پس آنها را از لابلای خودتان بیابید، این همه سرکوب ها و زندانها به کجا رسید و چه نفعی بردید. راه نجات برگشت به قرآن و سنت و عمل کردن به تمام بندهای قانون اساسی و بازگشت به ملت با صفا و صمیمیّت است. در غیر این صورت مجبورید همیشه در حال سرکوب و ارعاب و وحشت باشید. و بالاخره این روز۹ ‌دی ۸۸، چه تناسبی با ایام اللّه دارد؟! خداوند عاقبت همه را ختم به خیر کند.

نامه دوم:

بسم الله الرحمن الرحیم

ولاتقولنّ لشئٍ انیّ فاعلٌ ذلک غداً(سوره کهف: آیه۲۳)

و قل رب اعوذُ بک من همزات الشّیاطین.و اعوذُ بک ربّ ان یحضُرون(مؤمنون : ۹۷،۹۸)

حضور محترم حضرت آیه الله آقای صادق آملی لاریجانی ریاست محترم قوّه قضائیّه کشور جمهوری اسلامی ایران.

شما توجّه دارید که کار بزرگی را به عهده گرفته اید،رئیس قوّ ه قضائیّه هستید،یعنی تمام قضاه در سراسر کشور زیر نظر شما است یعنی تخطّی از شرع و قانون از هر کدام از آنها به حساب شما گذاشته می شود. باید دو جهت مهم در شما باشد:

۱-اجتهاد مطلق. ۲-عدالت واقع که نمونه آن خدا را در نظر داشته باشید و رفتا و گفتار شما جهت رضای خدا وند باشد.آثار اجتهاد وعدالت شما،اولاً استقلال قوّه قضائیّه در سراسر کشور،و ثانیاً شنیدن فریاد مظلومین،و به فریاد آنها رسیدن.

به نظر ما آنچه در خارج مشاهده می شود عدم استقلال قوّه قضائیّه است،که قاضی باید تابع جریان خاص باشد.

توضیح و شواهد:

۱-مسأله فتنه،جنابعالی در یک سخنرانی چندین مرتبه نام فتنه را می برید و عده ای را که معلوم است آقایان میر حسین موسوی و مهدی کروبی و خانم رهنورد و زندانیان سیاسی می باشند متّهم و بدون محاکمه مجرم خطاب می کنید!

بیان مطلب:در سال هشتادوهشت به خوبی واضح شد که مردم و بزرگان تابع امام امّت(ره) که به آقای موسوی رأی دادند اهل فتنه و سیاست شیطانی و حفظ دنیای بدون رضایت حضرت حق نبودند،بلکه شرکت آنها در انتخابات حسب تکلیف شرعی و عقلی خود.امّا این مسؤلین وقت بودند که شخصی را که از ناحیه قانون اساسی فاقد شرائط رئیس جمهور شدن بود تحمیل کردند،پس معلوم است که چه کس و کسانی فتنه را خلق کردند.مردم در رابطه با این مسأله که بنا بود از طریق نظامی رئیس جمهور برگزیده شودهیچگونه نقشی نداشتند و بعد هم حق انتقاد از آنها گرفته شد.ولذا ملاحظه کردید که در انتخابات سال نودودو همین مردم تابع امام امّت با شعار یاحسین میرحسین شرکت کردند و ثابت کردند که فتنه گر کیست، این اتّهامات و خطاب مجرم باشخاص مذکور بدون محاکمه شرعی از ناحیه عدم رعایت احکام شرع و اهمیّت ندادن به قانون اساسی می باشد.

شما را به خدا آیا اینهائی که به اتهام فتنه و بدون محاکمه در زندان یا حصرهستند مطابق شرع است؟هر مجتهد مطلق و عادل و خدا ترسی می گوید زندان و حصربدون محاکمه جایز نیست آن هم توسط قاضی مجتهد عادل با داشتن حق دفاع در چنین مواردی علنی مگر در موارد خاص که در کتب فقهی ثبت است آن هم بطور موقّت و محدود و بدون ارعاب-شما بفرمائید کدام یک از زندانیان سیاسی چنین سیری را داشته؟.

آیا بدرفتاری با زندانیان سیاسی شرعأ جایز است؟آیا بدرفتاری با خانواده آنها شرعأ جایز است؟آیا محروم کردن افرادی از حقوق اجتماعی خود و اخراج آنها از دانشگاهها وادارات به اتّهام طرفداری از آقایان میرحسین و کروبی،و به عنوان فتنه گر شرعأ جایز است؟مگر مملکت ما و کشور ما،مملکت رسول الله(صلی الله علیه وسلم)پیغمبر رحمت نیست؟ مگر دستور خداوند به پیامبران جهت هدایت مردم نبوده؟ جنابعالی از عملکرد خود و زیر دستانتان در طول این چهار سال و قبل و بعد از آن چگونه دفاع می کنید؟

آیا نامه هائی که ازجمله از طرف خانواده زندانیان سیاسی که برای قوّه قضائیّه بعنوان شکایت و یا رنجنامه وانتقاد از عدم رعایت احکام شرع به شما نوشته شد آیا گذاشتند که به دست شما برسد،و اگر رسید توانستید رسیدگی کنید؟

ودر همین رابطه هزاران نفر از مغزهای متفکّر و کسانی که می توانستند برای مملکت کاری کنند و نمی خواستند خارج شوند اما به ناچار وطن خود را با ناراحتی رها کردند زیرا جوابگوئی در تظلّم و داد خواهی خود نداشتند.

۲- ما شاگردان حضرت ایه الله سید علی محمد دستغیب طیّ چندین نامه به شما نوشتیم در باره حمله به مسجد قبا و حوزه ابوصالح(عج) و منزل حضرت ایه الله دستغیب و مزاحمت برای شاگردان ایشان،تا به این همه اهانتها و جنایتها و محرومیّتها رسیدگی کنند، اما خبری نشد و جوابی نیامد!آیا شما می دانید چه کسانی به مسجد قبا و حوزه علمیه ابو صالح(عج) حمله کردند،تا آنجا که حتی عده ای از بسیجیان با تقوی و خدا ترس اعتراض نمودند؟ افرادی که حمله کردند بعضا از اراذل و او باشهای سرشناس بعضی از شهرستانها بوده اند!آیا برای بستن و حمله کردن به مسجد خانه خدا باید از اینگونه افراد استفاده کرد این منطق شما و یا دوستان شماست؟ تاریخ از واقعه حمله به مسجد قبا و بیت حضرت ایه الله دستغیب و اهانت بطلّاب شرم دارد. اینها تماما ضبط شده و موجود است هم صدا و هم سیما وهم شواهد عینی.

مگر طلّاب حضرت آیه الله دستغیب چه می گفتند و چه می گویند و چه خواهند گفت،جز حرف حق و طلب یک دادگاه عدل الهی از شما.

اما چه کنیم مثل اینکه شما از اجتهادتان فاصله گرفته اید.آیا فردای عالم برزخ و قیامت می توانید بگوئید بنده اطلاع نداشتم

۳- شما به عنوان یکی از اعضاء مجلس خبرگان انتخابات سال هشتادوهشت را تأیید کردید، به نظر می رسد این از ناحیه تقلید بود ونه از طریق اجتهاد، والّا این همه خلاف شرع ها که در این مدت(هشتادو چهار تا نودودو) صورت گرفت که هیچ فقیه و مجتهدی آنها را تأیید و تصدیق نمی کند، اما شما و بعضی از اعضاء خبرگان با سکوت و بعضأ گفتار مهر تأیید زدید!

آیا شما مناظره سال هشتادو هشت را که علیه شخص حاضر، و غائب بدون مدرک اتّهام زده شد،و به شخص غائب اجازه داده نشد که از خود دفاع کند را شرعی می دانید؟و آن همه اهانتها که بدون مدرک انجام دادند در صدا وسیما و از نمایندگان مجلس و تریبونهای نماز جمعه به اشخاصی که جرمشان ثابت نشده بود را شرعی می دانید؟ آیا اهانت به بعض مراجع و حمله به بیت آنها را از اشخاص معلوم الحال را جایز می دانید؟

اگر نمی دانید چگونه ندائی،اعتراضی دیده نشد؟چون مجتهد در هر حال باید به وظیفه خودعمل کند.و اگر جایز می دانید دلیل فقهی و اجتهادی شما چیست؟

جمعی از شاگردان حضرت ایه الله سید علی محمد دستغیب

منبع: حدیث سرو



Deprecated: File پوسته بدون comments.php is deprecated since version 3.0.0 with no alternative available. لطفاً یک قالب comments.php در پوسته‌ی خود قرار دهید. in /var/www/html/kaleme.com/wp-includes/functions.php on line 6085

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.