سایت خبری تحلیلی کلمهhidden pichidden pichidden pichidden pichidden pic
» نامه ای به وزیر دادگستری

دستگاه قضایی کشور عادل نیست

چکیده :جناب آقای وزیر دادگستری! اینکه چرا شما را مورد خطاب قرار داده ام نه به این دلیل است که انتظار داشته باشم که مشکل قوه قضائیه به دست شما حل گردد بلکه به این خاطر است که سابقه حضور شما در وزارت اطلاعات و سازمان بازرسی کل کشور باعث می گردد که مطالب زیر را لااقل در خلوتتان تایید نمایید....


کلمه-بهروز کربلایی: 

جناب آقای وزیر دادگستری

اینکه چرا شما را مورد خطاب قرار داده ام نه به این دلیل است که انتظار داشته باشم که مشکل قوه قضائیه به دست شما حل گردد بلکه به این خاطر است که سابقه حضور شما در وزارت اطلاعات و سازمان بازرسی کل کشور (صرف نظر از آنچه که در مورد سوابقتان مطرح است) باعث می گردد که مطالب زیر را لااقل در خلوتتان تایید نمایید. ضمن اینکه شما در مقام مقایسه با رئیس بشدت جناحی قوه قضائیه، گوش شنوا تری دارید. البته فقط گوش شنوا.

***

دستگاه قضایی کشور همواره اصرار دارد که بر صراط عدالت گام بر می دارد و بنده با ذکر دلایلی که در پی می آید به خلاف آن اعتقاد دارم. عدالت مورد ادعای دستگاه قضایی با اوصافی چون صداقت ، سلامت ، شجاعت و . . . کیلومترها فاصله دارد. قوه قضاییه کشور نه تنها از قانونمندی دور شده است بلکه خدا ترسی و اخلاق مداری نیز تنها لقلقه زبان مسئولین این دستگاه می باشد. اساساً راز دوری دستگاه قضا از عدالت ، درعدم تمزیج عدالت ادعایی با اوصاف مذکور نهفته است. مادامی که مسئولین قوه قضائیه در انجام مسئولیت شان از خدا نترسند  و متخلق به اخلاق الهی نباشند، با عدالت مورد انتظار، فاصله بسیار دارند. اما دلایل این ادعا:

وقتی با کمال تاسف چند سال است که رهبران جنبش سبز بر خلاف قانون، در حصرند و آمران و عاملان این اقدام، هیچگونه پاسخ حقوقی ای به این عمل غیر قانونی نمی دهند و حتی سخنگوی مغرور قوه قضائیه نیز در مقام پاسخگویی به رسانه ها، حرف های عامیانه و غیر تخصصی تحویل خبرنگاران می دهد!

وقتی معترضان بنام و گمنام، با اغراض سیاسی و به بهانه های به اصطلاح قانونی، بطور غیر عادلانه ای محاکمه و با صدور احکام مضحک در حبس طولانی مدت بسر می برند و خانواده های ایشان با انواع گرفتاری های پیدا و پنهان روبرو بوده و در سخت ترین شرایط گذر ایام می کنند و در مقابل، بسیاری از شما و خانواده هایتان به زندگی آرام و بی دردسر خود ادامه می دهید!

وقتی در خلاء وجودی یک دستگاه قضایی قوی و سالم در کشور ، بعضی خطیبان نماز جمعه – تعدادی از نمایندگان مجلس – شماری از رسانه های تندرو – عده ای از بسیجیان احساسی جبهه ندیده و … به مراجع قضایی مبدل شده و کینه توزانه برای معترضان ، حکم مرگ صادر می نمایند!

وقتی هر روز دستگاه قضایی کشور(ضمن احترام به قضات پاکدل و کارمندان پاکدست) آلوده تر از گذشته می گردد و رشوه ، دلالی ، تبانی، رانت خواری ، اختلاس و انواع ظلم ها و مفسده ها به وفور رواج یافته و قوه قضاییه با انکار آن سعی در پاک کردن صورت مسئله داشته و با گفتن همه چیز خوبست ، به شعور مردم توهین می نماید!

وقتی صدا و سیمای کشور با استفاده از پول این مردم ، آلوده ی بازی های کثیف جناحی شده و با ژستی حق به جانب ، به دروغ پراکنی های سیاسی و قلب واقعیات می پردازد و همواره صدای مردم معترض را سانسور کرده و سیمای شان را می خراشد  و در مقابل دستگاه پر طمطراق قوه قضائیه ، نه تنها نظاره گر این موضوع بوده بلکه چراغ سبزهای معنا داری نیز به این غول تبلیغاتی جناحی نشان می دهد!

وقتی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از روی ارزش های اصیل انقلاب رژه می رود و شهوت سیاسی و اقتصادی اش باعث می گردد که به وضوح، قوانین کشور را زیر پا گذارده و آنقدر بزرگ شود که نظام نیز از مولود خود حساب برد، و در مقابل مسئولین دستگاه به اصطلاح دادگستر شما، برای حفظ قدرت نداشته، خود را به خواب می زنند!

وقتی در اثر تند روی های اول انقلاب و ظلم های پس از انقلاب نسبت به حقوق دیگران توبه نکرده و حاضر نیستیم بابت ظلم هایی که پس از انقلاب نسبت به اقشار مختلف روا داشته ایم، عذرخواهی نماییم  و با کمال تاسف سیستم قضایی کشور در مقابل دادخواهی و تظلم این افراد ، از خود سلب مسئولیت می کند!

وقتی بعضی از نمایندگان قلابی و غیر واقعی ، برخی از رسانه های هتاک ، تعدادی ازانقلابی نماهای فحاش ، با الفاظ رکیک ، لجن پراکنی می کنند و فرهنگ بد اخلاقی و بی ادبی را در جامعه ترویج می دهند و قلدر مآبانانه هر آنچه می خواهند ، می گویند و هر آنچه صلاح بدانند انجام می دهند و دستگاه بی حال قوه قضائیه تنها نظاره گر است!

وقتی بسیاری از هموطنان ما در سنوات دور و نزدیک مجبور شده اند که سفر را بر حضر ترجیح دهند و کاسبکاران سیاسی و اقتصادی، حقوقشان را نادیده گرفته و با تهدید کردن آنها به حبس و سایر مجازات ها ، مانع ورود آنان به کشور می شوند و قوه قضائیه نیز در این امر خودخواهانه ، مشارکت می نماید!

وقتی محمود احمدی نژاد و بسیاری چون او ، بارها به مردم دروغ گفته وکراراً مردم را فریب داده اند و دستگاه قضایی ما تخلفات و جرایم ایشان را به فراموشی می سپارد!

وقتی بعضی از مداحان کاسب ، سابقه مداحی های خالصانه و غیر سیاسی دوران جنگ را زیر سئوال برده و با سوء استفاده از احساسات مذهبی مردم ، زبان به توهین ، دروغ ، افترا ، تهدید انسان ها باز می کنند و دادستان شهر زیر ترازوی بالای سرش ، چرت می زند!

وقتی افرادی چون بهزاد نبوی ، میردامادی ، تاج زاده ، قدیانی ، امین راده ، مومنی ، زید آبادی و … در حالی با محکومیت های سنگین مواجه می شوند که بسیاری از فعالان سیاسی دیگر نیز ، همان حرف هایی را می زنند که آنان زده اند و همان اعتقاداتی را داشته که آنان دارند ، این بدان معناست که تنها تعدادی از افراد به صورت گزینشی و نمایشی ، محاکمه و محبوس گردیده اند. آیا این نوع قضاوت های سیاسی ، با قضاوت های مولایمان حضرت علی (ع) قرابتی دارد؟

وقتی شماری از همکاران بنده یا محبوسند ، یا محرومند و یا اینکه تحت فشار عده ای ، مرعوبند و با کمال تاسف کانون وکلای کشور نیز سکوت پیشه کرده و هیچ اقدام یا اعتراضی انجام نمی دهد وقوه قضائیه نیز از این سکوت مصلحت جویانه یا عافیت طلبانه ، بشد ت مسروراست!

وقتی خداوند باریتعالی روزی کافران و مشرکان را قطع نمی کند ولی بسیاری از حاکمان جامعه امروز ما ، روزی مشروع مخالفان و معترضان را قطع می نمایند و قوه قضائیه نیز نه تنها جلوی این کار را نمی گیرد بلکه در مواردی نیز در این کار غیر خدا پسندانه ، مشارکت می نماید!

وقتی

جناب آقای وزیر

به دلایلی که گفته شد دستگاه قضایی کشور عادل نیست و تا دستگاه قضایی کشوراصلاح نگردد ، کشور در صراط مستقیم گام بر نمی دارد و اینجانب از این جهت که نمی توانم تغییری در اوضاع موصوف ایجاد کنم ، شرمگینم. لذا در این شرایط ، وکالت نمودن برای بنده افتخاری نداشته و اگر اوضاع سیستم قضایی کشور بر همین منوال پیش رود و زندانیان سیاسی آزاد نشوند اینجانب در اعتراض به آنچه که آمد ، بزودی وکالت در محاکم دادگستری را ترک می گویم. این کمترین هزینه ای است که باید همچون دوستان و همفکران محصور، محبوس و محرومم پرداخت نمایم.

به امید آزادی زندانیان سیاسی این کشور بلا زده اما مدعی.

ایاک نعبدو و ایاک نستعین



Deprecated: File پوسته بدون comments.php is deprecated since version 3.0.0 with no alternative available. لطفاً یک قالب comments.php در پوسته‌ی خود قرار دهید. in /var/www/html/kaleme.com/wp-includes/functions.php on line 6085

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.