سایت خبری تحلیلی کلمهhidden pichidden pichidden pichidden pichidden pic

بیت المال و توبه

چکیده :اخیرا تریبونهای همسو با اصولگرایان خواستار توبه و عذرخواهی چهره های شاخص اصلاح طلبان در زمینه اعتراضات پس از انتخابات سال ۸۸ شده اند و رفع حصر آقایان میرحسین موسوی و مهدی کروبی و خانم رهنورد را منوط به توبه ایشان از مواضع انتقادی نسبت به دولت دانستند. هر وجدان بیدار و منصفی امروز می تواند براحتی قضاوت نماید که آیا آقایان میرحسین موسوی و مهدی کروبی باید توبه نمایند یا حامیان دولت اصولگرای محمود احمدی نژاد با لیست بلند بالایی از حیف و میل بیت المال...


سید سراج الدین میردامادی:

در معارف اسلامی یکی از موضوعاتی که بسیار مورد تاکید و سفارش قرآن و نیز احادیث پیامبر و ائمه بوده رعایت امانتداری در ” بیت المال مسلمین ” است.

در اندازه کلان کشوری بیت المال مسلمین امانتی نزد رییس جمهور و مجموعه مدیران اجرایی کشور است که باید بصورت درست و در راستای تامین منافع مردم مصرف شود و درغیر اینصورت آگاهانه یا غیر آگاهانه رییس دولت و همکارانش در زمینه بیت المال امانتداری نکرده و باید یا خسارت وارده را جبران کنند یا توبه نموده و از مردم عذرخواهی کنند.

گزارش صد روزه ریاست محترم جمهور جناب آقای دکتر حسن روحانی حکایت از آن دارد که دولت نهم و دهم در زمینه حفاظت و پاسداری از بیت المال تقصیر و قصورهای فراوان داشته و بی تردید این گناهی نابخشودنی است که در دنیا و آخرت گریبان مرتکبین را می گیرد.

بی شک نمی توان تصور نمود که پولدارترین دولت بدهکارترین دولت باشد الا اینکه در زمینه تدبیر و وسواس در خرج بیت المال تقصیر و قصورهای عدیده ای صورت گرفته باشد.

آیا کسی در مجلس و قوه قضاییه پیدا شد که از رییس مدعی پاک ترین دولت تاریخ ایران بپرسد چرا پولدارترین دولت بدهکارترین دولت شد؟ این پولها را کجا خرج کردید؟ چرا و بر اساس کدام قانون بودجه و برنامه پنج ساله و مقررات و مجوز مجلس؟

نمی توان تصور نمود که ایران دومین صادرکننده گاز جهان باشد اما شرکت ملی گاز ایران رسما اعتراف به ورشکستگی نماید و این نیست جز اینکه دولت قبلی در زمینه مدیریت و تدبیر امور یا بی کفایتی داشته یا نادرستی و عدم سلامت که عملا نتیجه آن خسارات عظیمی را برای مردم ببار آورده است و به اصطلاح فقهی ” موجب ضمان” است و خسارت وارد کننده باید شرعا خسارت را جبران نماید.

گزارش روزنامه شرق به نقل ازتارنمای خانه ملت خبرگزاری رسمی مجلس اصولگرا حکایت از آن دارد که سازمان تامین اجتماعی تحت مدیریت آقای سعید مرتضوی در سال ۹۱ فقط حدود هشتصد میلیون تومان پاداش به اعضای هیات مدیره وهیات امنا پرداخت کرده است و مدیران سازمان حقوق های ماهیانه ده میلیون تومانی دریافت می کرده اند و این درحالی است که سازمان مذکور کسر بودجه میلیاردی داشته و دارد.

رییس دولتی که ساختار اداری سازمان تامین اجتماعی را تغییرداد تا سعید مرتضوی را دراین مقام نگهدارد و دولت به مجلس دروغ گفت ، فریبکاری نمود و وزیرش استیضاح شد که سعید مرتضوی در این مقام بماند و این مقدار تخلف نماید!

از همه تقصیر و قصورات در زمینه اداره کشور هم حتی اگر بگذریم نمی توان بی تدبیری و نابخردی در زمینه مذاکرات هسته ای را نادیده گرفت که مجموعه خسارات مادی و معنوی تحریم های صورت گرفته ضربات مهلکی به مردم ، کشور و بیت المال مسلمین وارد کرد.

تیم مذاکره کننده هسته ای سابق با بی تدبیری و درشت گویی و رجزخوانی و تحریک جامعه جهانی نتیجه ای جز انبوهی از قطعنامه های تحریمی برای کشور و مردم ببار نیاورد و حال که تیم مذاکره کننده هسته ای دولت تدبیر به ریاست جناب دکتر ظریف پس از سه نشست روند رو به تزاید تحریم ها را متوقف نمود. حال می فهمیم کجا بودیم و به کجا رسیدیم.

افکار عمومی این سئوال جدی را از تیم سابق هسته ای می پرسد که چرا مذاکره کنندگان هسته ای سابق نتوانستند سایه شوم تحریم ها را از روی کشور بردارند؟ حاصل این همه نشست و مذاکره چه بود جز خسارت برای بیت المال مسلمین ؟ بعد از سالهای سال مذاکره آقای سعید جلیلی و همکارانش چه کردند و چه گفتند و چه شنیدند که آقای ظریف بعد از سه جلسه کشور را از حداقل از نقطه بحران دور کرد.

لیست بلند بالایی از اختلاس و کلاهبرداری و ولخرجی و پاداشهای کلان و رانتها و ویژه خواری در دولت نهم و دهم هر روز تیتر رسانه ها است و تمامی منابع نه رسانه های اصلاح طلب منتقد دولت قبل بلکه مقامات قضایی و کمیسیونهای تحقیق مجلس اصولگرا و رسانه های همسو با جناح حاکم برعلیه دولت نهم و دهم است.

نرخ تورم بالای ۴۰% و رشد اقتصادی ۶- و کسب مقام اول فرار مغزها در دنیا و کسری بودجه ۸۰ میلیارد تومانی دولت و بدهکاری ۱۸۳ هزار میلیارد تومانی دولت به بخش خصوصی و فروش نسیه نفت توسط ویژه خواران و عدم تحقق درآمدهای نفتی و مفقود شدن جواهرات و هدایای رییس دولت نهم و دهم از موزه ریاست جمهوری و … لیست بلند بالایی از تقصیر و قصورهای دولت قبلی در زمینه بیت المال مسلمین است که بی تردید خسارات آن به این زودیها جبران نمی شود.

اخیرا تریبونهای همسو با اصولگرایان خواستار توبه و عذرخواهی چهره های شاخص اصلاح طلبان در زمینه اعتراضات پس از انتخابات سال ۸۸ شده اند و رفع حصر آقایان میرحسین موسوی و مهدی کروبی و خانم رهنورد را منوط به توبه ایشان از مواضع انتقادی نسبت به دولت دانستند.

هر وجدان بیدار و منصفی امروز می تواند براحتی قضاوت نماید که آیا آقایان میرحسین موسوی و مهدی کروبی باید توبه نمایند یا حامیان دولت اصولگرای محمود احمدی نژاد با لیست بلند بالایی از حیف و میل بیت المال مسلمین؟

آیا موسوی و کروبی باید عذرخواهی نمایند یا آنانکه در سایه حمایت و پشتیبانی شان حتی تا آخرین روز کاری از دولت قبلی این ارقام نجومی دزدی و اختلاس و بریز و بپاش صورت گرفت؟

فاعتبرو یا اولی الابصار

منبع: خط امام



Deprecated: File پوسته بدون comments.php is deprecated since version 3.0.0 with no alternative available. لطفاً یک قالب comments.php در پوسته‌ی خود قرار دهید. in /var/www/html/kaleme.com/wp-includes/functions.php on line 6085

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.