سایت خبری تحلیلی کلمهhidden pichidden pichidden pichidden pichidden pic

اطلاعات فقهی دبیر شورای نگهبان!

چکیده :چگونه خطیب جمعه به خود اجازه می دهد افراد با سابقه درخشان و حضور مستمر و طولانی در انقلاب و مناصب کلیدی را به صرف اتهام و بدون این که اثبات شده باشد در حضور مردمی که بسیاری از آنان محصوران را بی گناه می دانند، "رو سیاه" خطاب کند؟ این است دعوت به تقوا که وظیفه خطیب جمعه است؟ این گونه می خواهیم مردم را به نظام و انقلاب و اسلام جذب کنیم؟ ...


احمد حیدری:

دیروز آیت الله جنتی خطیب جمعه تهران در باره میر حسین موسوی ومهدی کروبی که مدت ها است بدون محاکمه در دادگاه علنی و بدون شنیدن دفاعیاتشان محصور شده اند ومردم با رأی خود در انتخابات ریاست جمهوری ۹۲ و در مجامع مختلف و در سایت ها و روزنامه ها و … آزادی آنها را خواستار شده اند، سخنانی بر زبان راند که تاملاتی راجع به بعض فقرات سخن ایشان ارائه می شود.

ایشان در فرازی از سخن خود گفتند:

“آنان در عاشورای ۸۸ هتک حرمت کردند و خودشان را به خوبی نشان دادند و مشخص شد که چه کاره هستند، باطن خودشان را ظاهر کردند، نشان دادند که نه به اسلام عقیده ای دارند و نه نظام اسلامی را قبول دارند. نشان دادند که نظام جمهوری ایرانی می خواهند نه جمهوری اسلامی.
آنان علناً گفتند که امام حسین (ع) را هم قبول ندارند و پرچم های امام حسین (ع) را هم آتش می زنند، به عزاداران امام حسین (ع) هم حمله می کنند، امام خمینی (ره) را هم قبول ندارند و عکس امام را هم پاره می کنند، آنان ماهیت خودشان را نشان دادند و بلوا بر پا کردند.”

ما فرض می کنیم در تهران در عاشورای ۸۸ افرادی هتک حرمت کرده و بی اعتقادی خود به اسلام و نظام اسلامی را فریاد زده و پرچم های عزا را آتش زده و عکس امام را پاره کرده و بلوا بر پا نموده اند. با فرض قبول چند سؤال مطرح می شود:

۱. در کشوری که حتی غیر مسلمان ها به عاشورا، محرم و امام حسین ارادت دارند وعرض ارادت می کنند، چگونه عده ای گسترده و فراوان که ادعای مسلمانی دارند در روز عاشورا حرمت شکنی کرده اند؟ آیا این اصلا پذیرفتنی است؟

آیا تا به حال اپوزیسیون و مخالفان آشکار جمهوری اسلامی که علم مخالفت برافراشته و در خارج از کشورند مثل منافقان، سلطنت طلب ها، گروه های مارکسیستی و مخالفان سیاسی داخلی که خود را ملتزم و مدافع نظام می شمارند مثل ملی گراها ونهضت آزادی و اصلاح طلب ها نمونه ای از مخالفت با عاشورا و امام حسین از خود بروز داده اند که این دومین مورد آن باشد؟

آیا این گروه ها بر فرض بی اعتقادی جرأت اظهار آن را دارند؟ آیا نمی دانند که اظهار بی حرمتی به امام حسین و عاشورا از طرف هر گروهی و به هر بهانه ای سر بزند، آنها را منفور ملت می سازد؟

۲. بر فرض که چنین افراد و گروه هایی وجود داشته اند و در عاشورای ۸۸ هتک حرمت کرده اند، چرا این افراد یا حداقل بعضی از آنها توسط نیروهای انتظامی و امنیتی که همه تهران را زیر سلطه دوربین های خود دارند، شناسایی ومحاکمه نشده اند؟ اگر کم کاری شده چرا توسط مسئولان توبیخ نشده اند و چرا به کم کاری و سستی آنها از طرف دلسوزان از جمله خطیب محترم جمعه اعتراض نشده است؟

۳. بر فرض که در عاشورای ۸۸ در تهران به عاشورا، امام حسین و امام خمینی توهین شده چه ربطی به افرادی مثل آقایان میر حسین موسوی ومهدی کروبی دارد؟ آیا دلیل قابل ارائه ای وجود دارد که سازمان دهی آنها توسط موسوی و کروبی بوده است؟ اگر وجود دارد چرا ارائه نمی شود؟

۴. ممکن است بگویند همین که آقایان موسوی و کروبی به این بی حرمتی ها اعتراض نکرده و تظاهرات عاشورا را تایید کرده اند، دلیل بر همراهی با آنان است.

اولا موسوی وکروبی موارد محدودی که در تظاهرات افراط شده و اقدامات ناپسندی صورت گرفته، محکوم کرده اند و هیچ مخالفتی نداشته و ندارند که اگر توهین کننده ای بوده شناسایی و محاکمه و کیفر شود و در بیانیه های خود هم مطرح کرده اند که از صدا و سیما و مطبوعات پخش نمی شود و فیلتر است و خودشان هم اجازه حضور در صدا و سیما و اعلام موضع و محکوم کردن نیافته اند و همین الآن می توان از آنها پرسید و جوابشان را پخش کرد.
ثانیا آنها به حکم قانون اساسی اعتراض وتظاهرات مسالمت آمیز را حق مردم دانسته و سرکوبی اعتراض های سالم مردم را محکوم کرده اند که در بیانیه آنان مشهود است.

ثالثا اگر دلیلی بر همراهی و سازماندهی از جانب آنان وجود دارد، در دادگاه عادلانه ارائه ومحاکمه شوند تا طرفداران آنها هم به باطن آنها پی ببرند.
خطیب جمعه در ادامه می گوید:

“فعلا این روسیاهان در خانه هایشان محبوس شدند، در خانه خودشان امکانات و وسایل زندگی شان را دارند، تلویزیونشان را دارند، رفاهیاتشان را دارند ولی در خانه خودشان محبوس هستند”

در این مورد هم چند نکته قابل تآمل است:

۱. چگونه خطیب جمعه به خود اجازه می دهد افراد با سابقه درخشان و حضور مستمر و طولانی در انقلاب و مناصب کلیدی را به صرف اتهام و بدون این که اثبات شده باشد در حضور مردمی که بسیاری از آنان محصوران را بی گناه می دانند، “رو سیاه” خطاب کند؟ این است دعوت به تقوا که وظیفه خطیب جمعه است؟ این گونه می خواهیم مردم را به نظام و انقلاب و اسلام جذب کنیم؟

وقتی خطیب جمعه مخالف محصور خود را که مقبول کثیری از مردم است این گونه به توهین خطاب می کند، چگونه می توان انتظار داشت جوانانی که موسوی وکروبی را قهرمانان خود می دانند، به اسلام و انقلاب جذب کرد.

۲. خطیب جمعه به گردن موسوی و کروبی منت می نهد که نظام آنان را محصور کرده و تلویزیون در اختیارشان قرار داده و دکتر برایشان می آورد و …؛
عجب، مگر می توان افراد را به صرف اتهام حصر کرد و بعد هم بر آنان منت نهاد؟ آنان که بارها خواسته اند محاکمه و محکوم شوند و مانند بقیه زندانیان در زندان باشند و از حقوق قانونی زندانی برخوردار باشند، چرا آقای جنتی و دیگران این لطف ناخواسته را ادامه داده و بعد هم به خاطر لطف ناخواسته و توفیق اجباری! منت می گذارند؟

خطیب محترم ادامه می دهد:

اگر رأفت فوق العاده اسلامی نبود، آنان باید اعدام می شدند.

بعد می گوید:

“می خواهم یک جمله ای بگویم تا افرادی که از این روسیاهان دفاع می کنند پاسخ آن را بدهند، یکی از عناوینی که در فقه اسلام و قرآن آمده و مجازات آن اعدام است، فساد فی الارض است. یک نمونه کوچک این جرم این است که اگر یک چاقوکشی در یک محله چاقویش را به دست گیرد و محله را ناامن کند، به او محارب و مفسد فی الارض گفته می شود و به حکم اسلام اعدامش می کنند.

آیا این افراد که ۸ ماه کشور را ناامن کردند و چقدر افراد و جوان ها را کشتند، چه آتش سوزی هایی راه انداختند و چه تخریب هایی را موجب شدند، مفسد فی الارض نیستند که شما از آنان دفاع می کنید و خجالت هم نمی کشید؟”

قبل از ایشان آقای مصلحی وزیر پیشین اطلاعات موسوی و کروبی را “باغی” خواند که حکمش در اسلام مرگ است و ایشان آنان را “مفسد فی الارض” می خواند!

عجب از اطلاعات فقهی وزیر محترم اطلاعات و فقیه محترم شورای نگهبان!

بله مسلمانان باید با باغی که علیه حاکم عادل اسلامی اسلحه کشیده و حاضر به پذیرفتن داوری قرآن نیست و می خواهد به زور اسلحه نظر خود را حاکم کند، مقابله کرده و آنان را کشته یا به تسلیم وادارند. همچنین است حکم کسی که با اسلحه کشیدن وکشتن افراد بی گناه امنیت مسلمانان را خدشه دار کرده است.

موسوی و کروبی و طرفداران آنها کجا سپاه آراسته و حمله کرده اند؟

اگر به فرض کسی در اعتراضات به ناحق اسلحه داشته و مرتکب قتل فردی شده و به ادعای خطیب محترم جمعه بسیجی ای را کشته، جرم کرده و باید شناسایی و محاکمه و اعدام شود ولی مگر به صرف وجود چنین فرد یا افرادی می توان یک جمع را باغی یا مفسد فی الارض خواند؟
باغی ومفسد در فقه کاملا معین شده و شرایطی دارند که همگی آنها در باره موسوی وکروبی مفقود است و معلوم نیست به چه جرأتی خطیب محترم و وزیر سابق آنان را مفسد فی الارض و باغی می نامند و حکم صادر می کنند؟ [امیدوارم فقهای عزیز اسلام وعلمای حوزه در باره این سخن که به نوعی تحریف و توهین به فقه اسلام است، موضع گرفته وتوضیح دهند]

موسوی و کروبی به ادعای خودشان دلایلی بر عدم سلامت انتخابات ۸۸ در مراحل مختلف آن داشتند [که در بیانیه ۱۴ و ۱۵ کمیته صیانت از آرای موسوی و کروبی به تفصیل بیان شده است] و مدعی بودند قبلا شورای محترم نگهبان که خطیب محترم جمعه دبیر آن است، با کمتر از اینها انتخابات را باطل کرده یا تایید نکرده اند و چون به ادعای آنها اعضای شورای نگهبان قبلا علیه این کاندیداها موضع گرفته ومخالف شده و مخالفت خود را اظهار کرده بودند، نمی توانند محکمه و رسیدگی کننده به اعتراض آنان باشند و …

در هر حال آنان معترض بوده وهستند ولی اسلام و نظام و ولایت فقیه را قبول دارند و به آن تصریح کرده اند و نمی دانیم چگونه تلاش می شود آنان را بی اعتقاد بنامند!!

خطیب محترم در آخر اظهار می کند: “آنان حاضر نیستند اظهار ندامت کنند”

بله این آقایان هنوز خود را محق می دانند و بر صحت دلایل خود باور دارند و خطیب محترم و دیگرانی مثل ایشان بدون اینکه بطلان ادعاهای آنان را ثابت کنند، اننتظار توبه دارند!

آقای جنتی؛

لازم نیست موسوی و کروبی توبه کنند بلکه اگر شماها بتوانید مردم را قانع کنید و به صحت اعمال خود مطمئن سازید، به طور طبیعی مردم از آنان روخواهند گرداند و در انتخابات به کاندیدایی که مورد توجه شماست رأی خواهند داد و از رأی دادن به کاندیدایی که متمایل به آنان است خودداری خواند ورزید و دیگر توبه نکردن کروبی وموسوی اهمیتی نخواهد داشت تا خطیب محترم را دل مشغول خود سازد.

نکته نهایی:

خطیب محترم جمعه، وزیر سابق اطلاعات ، نمایندگان محترم اصولگرای مجلس و دیگرانی که در این روزها به هر بهانه به فتنه ۸۸ می پردازید و بر این خاکستر می دمید تا خدای ناکرده دوباره شعله ور شود؛

امروز مردم ایران گرفتار مصیبت های ناشی از ناکارآمدی دولت سابق شما و تحریم های ظالمانه استکبار جهانی هستند و بسیاری غم نان شب خود را دارند. امروز دولت منتخب مردم در صدد است با تدابیر اقتصادی بر این زخم های عمیق مرهم گذارد تا التیام یابند و گروه مذاکره کننده در جبهه مذاکرات به دفاع از حقوق مردم مشغول است تا بتواند تحریم های ظالمانه را کم کند یا بردارد و برای موفقیت دولت در جبهه اقتصادی و در جبهه مذاکرات، به اتحاد ملی و آشتی عمومی بخصوص ملت و دولت ومسئولان به شدت نیازمندیم و مردم و کاندیداهای معترض انتخابات۸۸ ، آن انتخابات و رفتار حکومت در آن را به فراموشی سپرده اند و به دولت فعلی امیدوارند.

پس بیائید همگی گذشته را به فراموشی بسپاریم و به فکر ساختن آینده باشیم .

نبش قبر فتنه ۸۸ بیش از آن که اسباب شرمندگی موسوی و کروبی و … را فراهم آورد، کسانی را که بر مهاجمان به دانشگاه ها و خوابگاه های دانشجویی، ترتیب دهندگان کهریزک ها، به خاک و خون ;شندگان تظاهرات اعتراضی و آرام، خس و خاشاک خوانندگان ملت، خریداران رأی ملت با سهام عدالت و … را سرافکنده خواهد کرد.

ما خواهان سرافکندگی کسی نیستیم وسربلندی ملت بخصوص بعد از انتخابات ۹۲ آن قدر ارزش دارد که فتنه دردآور ۸۸ را کنار نهیم.



Deprecated: File پوسته بدون comments.php is deprecated since version 3.0.0 with no alternative available. لطفاً یک قالب comments.php در پوسته‌ی خود قرار دهید. in /var/www/html/kaleme.com/wp-includes/functions.php on line 6085

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.