سایت خبری تحلیلی کلمهhidden pichidden pichidden pichidden pichidden pic
  • صفحه اصلی
  • » حضور خانواده های زندانیان سیاسی در دادستانی؛ دادستان باز هم اجازه ملاقات نداد...
» نامه اعتراض خانواده های زندانیان سیاسی به دادستان

حضور خانواده های زندانیان سیاسی در دادستانی؛ دادستان باز هم اجازه ملاقات نداد

چکیده :خانواده های سلطانی، قدیانی، تاجزاده، میردامادی، دری، قادری و چالاکی نامه ای را به نمایندگی از سایر خانواده ها خطاب به دادستان بردند تا تحویل خود او دهند و بتوانند با دادستان تهران ملاقات کنند. اما برخلاف اصرار خانواده ها، دفتر دادستان تهران اجازه ملاقات نداد و نهایتا تنها نامه را تحویل گرفتند....


امروز تعدادی از خانواده های زندانیان سیاسی برای ملاقات با دادستان تهران در دادستانی حضور پیدا کردند اما موفق به دیدار با جعفری دولت آبادی نشدند.

به گزارش خبرنگار کلمه خانواده های سلطانی، قدیانی، تاجزاده، میردامادی، دری، قادری و چالاکی نامه ای را به نمایندگی از سایر خانواده ها خطاب به دادستان بردند تا تحویل خود او دهند و بتوانند با دادستان تهران ملاقات کنند. اما برخلاف اصرار خانواده ها، دفتر دادستان تهران اجازه ملاقات نداد و نهایتا تنها نامه را تحویل گرفتند.

در خلال این دیدار خدابخشی معاون دادستان تهران درخواست ملاقات حضوری زندانیان سیاسی با خانواده هایشان را در همان مکان تایید می کرد اما هنگامی که نوبت به درخواست همسر سیدمصطفی تاجزاده رسید، اعلام کرد که نمی تواند این درخواست را تایید کند و تصمیم گیرنده در خصوص وضعیت مصطفی تاجزاده فرد دیگری است.

این پاسخ منجر به گفت وگوی تند محتشمی پور با خدا بخش شد. پس از این گفت و گو محتشمی پور در سالن ملاقات نشست تا خود دادستان بیاید که بعد از مدتی ماموران دادستانی ضمن تهدید به بازداشت؛ همسرتاجزاده را از مجموعه داستانی خارج کردند.

این اتفاق در حالی رخ داد که مصطفی تاجزاده در آستانه سه سالگی روزه سیاسی خود قرار دارد. معاون سیاسی وزارت کشور دولت اصلاحات سه سال است که به صورت انفرادی در زندان اوین دوران محکومیت خود را می گذراند و در اعتراض به شرایط نگه داری سه سال پی در پی روزه سیاسی گرفته است.

از طرف دیگر چندی است که در ملاقات های حضوری که به خانواده های زندانیان سیاسی داده می شود، زندانبانان به شکل شرم آوری اقدام به تفتیش خانواده زندانیان می کنند. به طوریکه روز دوشنبه خانواده عماد بهاور به نحوه تفتیش خود اعتراض کردند.

متن نامه خانواده زندانیان سیاسی در اعتراض به رفتارهای صورت گرفته که در اختیار کلمه قرار گرفته به شرح زیر است:

به نام خداوند مهربان

ریاست محترم دادستانی عمومی تهران آقای دولت آبادی!

با سلام و احترام ؛ ما خانواده های زندانیان سیاسی و عقیدتی آمده ایم که یادآوری کنیم قرار بود مسئولان قضائی به مردم ایران عیدی بدهند؛ این خبر خوش که در پی اعلام آزادی ۸۰ تن از زندانیان سیاسی و در قالب عیدی و …. منتشر شد موجی از مسرت و امیدواری در میان زندانیان سیاسی، خانواده هایشان و عموم ملت درد آشنای ایران عزیز نسبت به دولت تدبیر و امید ایجاد کرد.

اما هر روز که گذشت وعده های خوش و اخبار ضد و نقیض به محاق رفت و از عید و عیدی خبری نشد!

اینک ما خانواده های زندانیان سیاسی در پایان صبوری های چندین و چند ساله ی خود بار دیگر مطالبه جدی خود را مبنی بر آزادی آزادگان در بندمان اعلام می داریم. خواهشمندیم شما به عنوان مجری قانون در ارتباط با زندانیان سیاسی که هم اکنون در حال گذراندن دوران محکومیت خویش هستند و با وجود آشنا بودن به علم حقوق ، حضرت عالی مستحضرید که احکام تا چه حد غیر عادلانه است، پاسخگو باشید.

و نیز اطلاع دارید که برخی از زندانیان از بدیهی ترین حقوق قانونی خود؛ مثل مرخصی، تلفن، اجازه ی درمان و آزادی مشروط و مرخصی های متصل به آزادی و… محروم هستند و هنوز مامورین سالن ملاقات به شیوه های تحقیر آمیز قرون وسطائی مهر بر دست ها می نشانند و کیف هارا به دنبال آن چه هرگز نخواهند یافت کنکاش می کنند.

اینک بنا به مراتب فوق تقاضای جدی جهت ۱- رفع دل نگرانی و نا امیدی جامعه را که با آزادی عزیزان دربندمان میسر می شود داریم .. ۲- درخواست مکرر اجرای قانون حفظ حقوق شهروندی و که موارد آن ذکر شد . ۳- اعمال قانون جدید مجازات اسلامی و آزادی های مشروط ۴- بازگرداندن زندانیان سیاسی که با حکم ناروای تبعید به شهرستان های دور دست انتقال یافته اند.

با احترام جمعی از خانواده های زندانیان سیاسی



Deprecated: File پوسته بدون comments.php is deprecated since version 3.0.0 with no alternative available. لطفاً یک قالب comments.php در پوسته‌ی خود قرار دهید. in /var/www/html/kaleme.com/wp-includes/functions.php on line 6085

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.