سایت خبری تحلیلی کلمهhidden pichidden pichidden pichidden pichidden pic
  • صفحه اصلی
  • » فاطمه راکعی: نتیجه قوانینی که وضع می‌شود خانه‌نشین کردن زنان است...

فاطمه راکعی: نتیجه قوانینی که وضع می‌شود خانه‌نشین کردن زنان است

چکیده :باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی شود که زنان مانند مردان بتوانند اشتغال داشته باشند و مانند آنان از آزادی‌های انسانی در حدی که برای هر انسان عاقل و بالغی در قانون اساسی پیش‌بینی شده است، بهره‌ ببرند. از جمله این آزادی‌ها با اختیار رفت و آمد به خارج از کشور، حق تحصیل در رشته‌های دلخواه و ازدواج با فرد مورد علاقه است....


دبیرکل جمعیت زنان مسلمان نواندیش با بیان اینکه عدالت جنسیتی به‌طور کامل محقق نشده است، گفت: زنان محور و ستون خانواده هستند و بنابر ویژگی‌های فیزیکی، وظیفه بارداری و شیردهی را برعهده دارند، بنابراین عدالت جنسیتی حکم می‌کند که در این زمینه قوانین خاص حمایتی وضع شود.

فاطمه راکعی در گفت‌وگو با ایسنا، افزود: باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی شود که زنان مانند مردان بتوانند اشتغال داشته باشند و مانند آنان از آزادی‌های انسانی در حدی که برای هر انسان عاقل و بالغی در قانون اساسی پیش‌بینی شده است، بهره‌ ببرند. از جمله این آزادی‌ها با اختیار رفت و آمد به خارج از کشور، حق تحصیل در رشته‌های دلخواه و ازدواج با فرد مورد علاقه است.

این فعال حوزه زنان تصریح کرد: در موارد خاص جنسی لازم است عدالت جنسیتی محقق شود، اما متاسفانه به این هدف دست پیدا نکرده‌ایم و در خانواده‌ها نیز عدالت جنسیتی دیده نمی‌شود. تاکید دین اسلام بر تشکیل خانواده است و افراد باید با شناخت درست، فردی را به عنوان زوج انتخاب کنند و زندگی خود را بر اساس مهر و مودت تشکیل دهند. در چنین خانواده‌ای آرامش حاکم است و منجر به تربیت فرزندان بهنجار و سالم می‌شود؛ البته زمانی به این هدف می‌توان دست یافت که زوجین به وظایف خود نیز آشنا باشند.

راکعی تصریح کرد: در بیشتر موارد زن و مرد به عنوان دو بال پرواز عمل نمی‌کنند و زنان به تنهایی مسئولیت‌های مربوط به کانون خانواده را به دوش می‌کشند که اداره امور منزل، تمام مسئولیت‌های فرزندان و زندگی مشترک را شامل می‌شود؛ اما مردان مسئولیتی در این زمینه احساس نمی‌کنند.

دبیرکل جمعیت زنان مسلمان نواندیش با اشاره به رویکرد جامعه به عدالت جنسیتی، اظهارکرد: متاسفانه قوانینی وضع می‌شود که منجر به خانه‌نشین کردن زنان می‌شود.

راکعی در پایان در زمینه نقش معاونت امور زنان و خانواده نهاد ریاست جمهوری برای تحقق عدالت جنسیتی در کشورمان، گفت: بسیار خوشحال هستم که شخص بسیار مناسبی به این سمت منصوب شده، چرا که خانم مولاوردی هم در حوزه زنان فعالیت‌های زیادی کرده‌اند و هم یک محقق در زمینه حقوق هستند. بنابراین امیدواریم که تلاش کنند با کمک زنان فعال در حوزه زنان بتوانیم خواسته‌های به حق زنان را جامه عمل بپوشانیم.



Deprecated: File پوسته بدون comments.php is deprecated since version 3.0.0 with no alternative available. لطفاً یک قالب comments.php در پوسته‌ی خود قرار دهید. in /var/www/html/kaleme.com/wp-includes/functions.php on line 6085

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.