سایت خبری تحلیلی کلمهhidden pichidden pichidden pichidden pichidden pic

ربنای شجریان + فایل دانلود

چکیده :نوای ربنا برای مردم ایران بخشی از این تجربه معنوی آنها در رمضان های عمر خویش است و از این رو نخواهند گذاشت به راحتی از سفره‌های افطار حذف شود. در چند سال گذشته، روزه‌داران سبز با تکثیر و پخش این نوای روحانی در سطح جامعه و در میان مردمی که دسترسی به ربنای روح افزای شجریان ندارند، به هر طریق ممکن کمک کردند تا مردم لحظه های روحانی افطار را در خانه‌ها و در پای سفره های نورانی خانواده ها با این نوای خاطره انگیز و ربانی به سر ببرند. امسال نیز همین عهد سابق برقرار است و همانطور که میرحسین موسوی بارها تاکید کرده است، قرار است ما مبارزه را زندگی کنیم و بلند کردن صدای ربنا در این رمضان، یکی از راههای زیستن این مبارزه است. ...


نوای ربنا برای مردم ایران بخشی از این تجربه معنوی آنها در رمضان های عمر خویش است و از این رو نخواهند گذاشت به راحتی از سفره‌های افطار حذف شود. در چند سال گذشته، روزه‌داران سبز با تکثیر و پخش این نوای روحانی در سطح جامعه و در میان مردمی که دسترسی به ربنای روح افزای شجریان ندارند، به هر طریق ممکن کمک کردند تا مردم لحظه های روحانی افطار را در خانه‌ها و در پای سفره های نورانی خانواده ها با این نوای خاطره انگیز و ربانی به سر ببرند. امسال نیز همین عهد سابق برقرار است و همانطور که میرحسین موسوی بارها تاکید کرده است، قرار است ما مبارزه را زندگی کنیم و بلند کردن صدای ربنا در این رمضان، یکی از راههای زیستن این مبارزه است.

ربّنای شجریان، یکی از آثار محمدرضا شجریان و شامل ۴ دعا از آیات قرآن است که همه با عبارت ربّنا آغاز می‌شوند. این اثر در تیرماه سال ۱۳۵۸ ضبط شده و برای مدت ۳۰ سال، جزء برنامه‌های اصلی رادیو و تلویزیون ایران در ماه رمضان بوده‌است. شجریان ربنا را در دستگاه سه‌گاه خوانده و با مرکب‌خوانی (مدولاسیون یا راه گردانی) سری به دستگاه‌ها و آوازهای دیگر ردیف موسیقی ایرانی از جمله آواز افشاری و گوشه عراق (صبا) می‌زند و با مهارت برمی‌گردد.

ربنای نخست:
﴿ربـنـا لَا تُزِغْ قُلُوبَنَا بَعْدَ إِذْ هَدَیْتَنَا وَهَبْ لَنَا مِنْ لَدُنْکَ رَحْمَهً ۚ إِنَّکَ أَنْتَ الْوَهَّابُ﴾ (سورهٔ آل‌عمران-آیهٔ ۸)
باراِلها، دل‌های ما را به باطل میل مده پس از آنکه به حق هدایت فرمودی، و به ما از لطف خویش اجر کامل عطا فرما که همانا تویی بخشندهٔ بی‌منّت.

ربنای دوم:

﴿إِنَّهُ کَانَ فَرِیقٌ مِنْ عِبَادِی یَقُولُونَ ربـنـا آمَنَّا فَاغْفِرْ لَنَا وَارْحَمْنَا وَأَنْتَ خَیْرُ الرَّاحِمِینَ﴾ (سورهٔ مؤمنون-آیهٔ ۱۰۹)
زیرا شمایید که چون طایفه‌ای از بندگان صالح من روی به من آورده و عرض می‌کردند باراِلها ما به تو ایمان آوردیم، تو از گناهان ما درگذر و در حق ما لطف و مهربانی فرما که تو بهترین مهربانان هستی.

ربنای سوم:

﴿إِذْ أَوَى الْفِتْیَهُ إِلَى الْکَهْفِ فَقَالُوا ربـنـا آتِنَا مِنْ لَدُنْکَ رَحْمَهً وَهَیِّئْ لَنَا مِنْ أَمْرِنَا رَشَدًا﴾ (سورهٔ کهف-آیهٔ ۱۰)
آنگاه که آن جوانان کهف (از بیم دشمن) در غار کوه پنهان شدند، از درگاه خدا خواستند: باراِلها تو در حق ما به لطف خاص خود رحمتی عطا فرما و بر ما وسیلهٔ رشد و هدایتی کامل مهیا ساز.

ربنای چهارم:

﴿وَلَمَّا بَرَزُوا لِجَالُوتَ وَجُنُودِهِ قَالُوا ربـنـا أَفْرِغْ عَلَیْنَا صَبْرًا وَثَبِّتْ أَقْدَامَنَا وَانْصُرْنَا عَلَى الْقَوْمِ الْکَافِرِینَ﴾ (سورهٔ بقره-آیهٔ ۲۵۰)
چون آنها در میدان مبارزه جالوت و لشکریان او آمدند، از خدا خواستند که باراِلها به ما صبر و استواری بخش و ما را ثابت قدم دار و ما را بر شکست کافران یاری فرما

امسال هم فایل صوتی این آوای ملکوتی جهت دسترسی مخاطبان علاقه‌مند در کلمه منتشر می‌شود و از عموم همراهان سبز می‌خواهیم ضمن دعا برای پایان رنجهای ملت ایران در این ماه رمضان به طور خاص برای آزادی میرحسین موسوی و زهرا رهنورد و مهدی کروبی و زندانیان سیاسی از حصر و حبس ها دعا کنند.

 



 

جهت دریافت فایل صوتی اینجا کلیک نمایید.

جهت دریافت نسخه موبایل اینجا کلیک نمایید.

چنانچه در دریافت فایل مشکل دارید ابتدا بر روی لینک دانلود کلیک راست نمایید و از منوی باز شده گزینه “Save Link as” در مرورگر های فایرفاکس و کروم و “Save as target” در اینترنت اکسپلورر را انتخاب کنید.

 



Deprecated: File پوسته بدون comments.php is deprecated since version 3.0.0 with no alternative available. لطفاً یک قالب comments.php در پوسته‌ی خود قرار دهید. in /var/www/html/kaleme.com/wp-includes/functions.php on line 6085

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.