سایت خبری تحلیلی کلمهhidden pichidden pichidden pichidden pichidden pic

«آقا جلال» امام

چکیده :مهدی حاضری این ایام یادآور رحلت بزرگمردی دوست داشتنی و محبوب ملت ایران است که علی رغم گذشت قریب ربع قرن از عروج ملکوتی او هنوز داغش تازه و غم فقدانش دلها را میسوزاند. امسال ایام هجران امام با غم از دست دادن آیت الله جلال الدین طاهری یکی از یاران با اخلاص و صمیمی...


مهدی حاضری

این ایام یادآور رحلت بزرگمردی دوست داشتنی و محبوب ملت ایران است که علی رغم گذشت قریب ربع قرن از عروج ملکوتی او هنوز داغش تازه و غم فقدانش دلها را میسوزاند. امسال ایام هجران امام با غم از دست دادن آیت الله جلال الدین طاهری یکی از یاران با اخلاص و صمیمی امام مصادف گردید. کسی که امام او را با نام کوچک صدا می‌زد، رفتاری که در فرهنگ امام حاکی از صمیمیت زیاد و رابطه بسیار نزدیک بوده است.

هفته گذشته با آیات الله عباسعلی روحانی امام جمعه موقت سابق اصفهان و یکی از یاران نزدیک مرحوم آیت الله سید جلال الدین اصفهانی(رضوان‌الله‌علیه) دیداری داشتیم که ایشان در اثناء سخنان خود گفت: وقتی به نجف و مدرسه آیت الله بروجردی وارد شدم نماز عشاء امام تمام شده بود و ایشان هنوز بر سجاده نشسته بود که مرحوم حاج آقا مصطفی مرا به امام معرفی کرد و گفت ایشان از اصفهان آمده است. امام بلافاصله پرسیدند: «از آقا جلال چه خبر؟»

مرحوم آیت الله طاهری پس از آنکه در حوزه علمیه قم از محضر امام خمینی و دیگر اساتید بزرگ بهره‌های فراوان علمی برد و عالم به علوم آل محمد(ص) گردید برای انذار قوم به اصفهان بازگشت و در سنگر ارشاد و هدایت مردم قرار گرفت و درس‌های سیاست و مبارزه‌ای که از اسلام و امام عزیز آموخته بود را نیز به لباس عمل در آورد. او در دوران مبارزات نهضت امام خمینی رنج زندان و شکنجه و تبعید را بر خود هموار کرد و بارها توسط دژخیمان رژیم سرکوبگر پهلوی دستگیر شد، ولی لحظه‌ای از حرکت و فعالیت در مسیر قیام امام باز نایستاد آن مرحوم در اوج انقلاب رهبری مبارزات مردم شهید پرور اصفهان را بر عهده داشت و با همفکری و همراهی پنج تن از علمای بزرگ مستقر در استان‌های بزرگ کشور بخشی از کارهای انقلاب را هدایت می‌کرد. بزرگانی که برای باروری نهال انقلاب تا سر حد فدا کردن جان خود ایستادند و به «شهدای محراب» معروف شدند؛ آیت الله شهید سید اسدالله مدنی امام جمعه تبریز، آیت الله شهید سید عبدالحسین دستغیب امام جمعه شیراز، آیت الله شهید محمد صدوقی امام جمعه یزد و آیت الله شهید عطاء الله اشرفی اصفهانی امام جمعه کرمانشاه. و او در این میان «بقیّه السلف» این شهدای والامقام بود تا اینکه پس از سی سال انتظار روز یکشنبه ۱۲/۳/۹۲ش مصادف با ۲۲رجب المرجب ۱۴۳۴ق به جوار رحمت حق نائل آمد و به یاران شهید خود پیوست.

سال گذشته توفیقی دست داد تا به همراه جمعی از دوستان دیداری با ایشان داشته باشیم آن شیر مرد میادین مبارزه و جنگ در سالهای مبارزه و دفاع مقدس که همواره در خط مقدم جبهه حضور داشت و حضورش گرمابخش رزمندگان اسلام بود و حتی فرزند عزیزش را نیز در راه اسلام فدا کرد، تنها و غریب و فراموش شده در گوشه منزلش در محله حسین آباد اصفهان بر تخت بیماری بود و دائماً مشغول قرائت قرآن، به گونه‌ای که در همان دقایق محدودی که خدمتشان بودیم قرآن درخواست کرد تا تلاوت کند. با اینکه بیماری همه توانش را گرفته بود، اما لحظه‌ای از یاد خدا غافل نبود. ولی وقتی از امام سخن به میان آوردیم چنان به وجد آمد و از پیرمراد و معشوق خود یاد کرد که سخت متأثر شدیم.

و یکشنبه با خبر شدیم که او نیز بسان امام و مرادش به سوی محبوب حقیقی و دیار باقی پر کشید و انشاءالله چون امام خود با امید به فضل الهی به محضر ربوبی باریافت. خبری که برای عموم علاقه‌مندان امام و انقلاب اسلامی به ویژه مردم انقلاب و وفادار اصفهان، غم فراق و ارتحال امام در خرداد ۱۳۶۸ را تجدید کرد. امیدواریم خدای رحمان و رحیم او را با انبیاء و اولیاء محشور گرداند و او در جمع شهدای محراب و امام شهیدان متنعم به نعم الهی باشد و ما بازماندگان حافظ اهداف الهی و متعالی آنان باشیم. رحمت و رضوان الهی بر روح پاک او باد.

منبع: جماران



Deprecated: File پوسته بدون comments.php is deprecated since version 3.0.0 with no alternative available. لطفاً یک قالب comments.php در پوسته‌ی خود قرار دهید. in /var/www/html/kaleme.com/wp-includes/functions.php on line 6085

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.