سایت خبری تحلیلی کلمهhidden pichidden pichidden pichidden pichidden pic
  • صفحه اصلی
  • » ۱۹ ساعت قطع کامل اینترنت در سوریه...

۱۹ ساعت قطع کامل اینترنت در سوریه

چکیده :این دومین باری است که اینترنت سوریه در سطح ملی از دسترس خارج می شود.در حالی که دولت مخالفان را عامل این قطع اینترنت می داند، کارشناسان بر این باورند که قطع کامل اینترنت فقط از عهده دولت بر می آید. نوامبر سال گذشته نیز اینترنت در سوریه قطع شد....


همزمان با شدت گرفتن درگیری های داخلی در سوریه، ترافیک ورودی و خروجی اینترنت در سوریه بار دیگر قطع شد و با خاموش شدن روترها، سیستم آدرس دهی اینترنتی در سوریه از دسترس خارج شد.

به گزارش سی ان ان و بی بی سی، این دومین باری است که اینترنت سوریه در سطح ملی از دسترس خارج می شود.

در حالی که دولت مخالفان را عامل این قطع اینترنت می داند، کارشناسان بر این باورند که قطع کامل اینترنت فقط از عهده دولت بر می آید. نوامبر سال گذشته نیز اینترنت در سوریه قطع شد.

گوگل نیز تایید کرده که سرویس هایش در سوریه به مدت ۱۹ ساعت از کار افتاده اند.

مخالفان سوریه بر این باورند که قطع کامل اینترنت به دستور دولت بشار اسد برای جلوگیری از برنامه ریزی و قطع ارتباطات شهروندان با دنیای بیرون بوده است.

دن هوبارد از کمپانی Umbrella Security Labs تایید کرد که هر سه “گیت وی ” اصلی ورودی و خروجی اینترنت سوریه در سه شنبه شب خاموش شده است. به گفته دن از Umbrella Security Labs که شعبه ای از OpenDNS است، قبل از قطعی، گم شدن پکت و کاهش سرعت اینترنت که معمولا به دلایل فنی رخ می دهد، گزارش نشده است. بنابراین هم می تواند نمودی از قطعی کابل و یا قطعی اینترنت توسط حکومت باشد.

هوبارد تاکید کرد که از اول دسامبر ۲۰۱۲ و وصل مجدد اینترنت، هیچ اتفاق فنی مبنی بر کند شدن اینترنت و یا قطعی موقت گزارش نشده است و این نوع خاموشی کلی، عجیب است.

بر اساس گزارش مذکور، آی پی آدرسهای سوری از طریق یک کمپانی هندی TATA Network ، مدیریت می شوند و دومین هایی با پسوند .SY از کار افتاده اند.



Deprecated: File پوسته بدون comments.php is deprecated since version 3.0.0 with no alternative available. لطفاً یک قالب comments.php در پوسته‌ی خود قرار دهید. in /var/www/html/kaleme.com/wp-includes/functions.php on line 6085

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.