سایت خبری تحلیلی کلمهhidden pichidden pichidden pichidden pichidden pic
  • صفحه اصلی
  • » دادگاه کهریزک بار دیگر اختلافات را آشکار کرد؛ انتشار اسناد قضایی در سایت دولتی...
» بازداشتگاه کهریزک قانونی و تحت نظارت سازمان زندانها بود

دادگاه کهریزک بار دیگر اختلافات را آشکار کرد؛ انتشار اسناد قضایی در سایت دولتی

چکیده :در حالی که هفتمین دادگاه رسیدگی به جنایت کهریزک روز گذشته به پایان رسید، سعید مرتضوی و عصای دستش حیدری فر از روند رسیدگی به این پرونده رضایت ندارند و بارها انتقادات خود را اظهار کرده اند.اینک در حالی حیدری فر از انتشار اخبار دادگاه توسط خانواده قربانیان گلایه مند است که دفاعیات سعید مرتضوی به طور غیرقانونی در سایت دولتی ایران منتشر شد. ...


کلمه- گروه خبر: درپی اظهارات مدیرکل زندانهای استان تهران مبنی بر غیر قانونی بودن بازداشتگاه کهریزک، علی اکبر حیدری فر دادیار سابق تهران ادعا کرده است که این بازداشتگاه قانونی و تحت نظارت بودن آن توسط سازمان زندانها بوده است.

دادیار سابق امنیت دادسرای تهران که متهم به حمل مواد مخدر و زورگیری است، گفت: علی رغم تاکید ریس دادگاه مبنی بر این که شکات از انجام مصاحبه و بیان مطالب دادگاه خودداری کنند، متاسفانه مطالب تحریف شده و کذبی از زبان خانواده شکات منتشر شده که به منظور جلوگیری از تشویش اذهان عمومی ضروری به نظر می رسد.

وی یکی از سه قاضی تعلیق شده جنایت کهریزک است. کسی که نامش نه تنها در صدر یکی از ننگین ترین پرونده های جنایت در کشور درج شده، بلکه در لیست تحریم های بین المللی کشور نیز از او یاد می شود. او اما یکی از قضات جوانی بود که همچون سعید مرتضوی می دانست برای پیشرفت در ساختار قضایی باید از کدام راه میان بر استفاده کند.

از قاضی علی اکبر حیدری فر، جوان سی و سه ساله ای که توانسته به بازپرسی دادستانی تهران برسد، به عنوان ”عصای دست مرتضوی” یاد می شود. او همان کسی است که به همراه متهم اصلی کهریزک جوانان مردم را به نام ” اراذل و اوباش” به کهریزک فرستاد.

حیدری فر پس از جنایت کهریزک با بی پروایی نامه ای نوشت و همه بازداشت شدگان کهریزک را اراذل و اوباش خواند و با مقصر دانستن مطبوعات در پررنگ کردن جنایات رخ داده، خواست که از او تقدیر شود که توانسته است سر فتنه را بزند!

در دادگاه رسیدگی به جنایت کهریزک، سعید مرتضوی ادعا کرد هیچ نقشی در پرونده کهریزک ندارد، علی‌اکبر حیدری فر متهم دیگر این پرونده گفته است: سعید مرتضوی هیچ نقشی در این پرونده ندارد و انتقال متهمین به کهریزک دستور مستقیم من بوده است.

وی همچنین عکس هایی از قربانیان این جنایت که در تظاهرات شرکت داشته اند را به دادگاه ارائه کرده است.

در حالی که هفتمین دادگاه رسیدگی به جنایت کهریزک روز گذشته به پایان رسید، سعید مرتضوی و عصای دستش حیدری فر از روند رسیدگی به این پرونده رضایت ندارند و بارها انتقادات خود را اظهار کرده اند.

اینک در حالی حیدری فر از انتشار اخبار دادگاه توسط خانواده قربانیان گلایه مند است که دفاعیات سعید مرتضوی به طور غیرقانونی در سایت دولتی ایران منتشر شد.

روز گذشته، سهراب سلیمانی مدیرکل سازمان زندان‌های استان تهران به عنوان گواه دردادگاه حاضر شد و به صورت مشخص در رابطه با ۳ موضوع از ایشان تحقیق شد اول اینکه از نامبرده سوال شد که در تیرماه ۱۳۸۸ به صورت رسمی و در مصاحبه با ایسنا ایشان اعلام کرده که متهمان در اثر مننژیت فوت کرده‌اند در این اتباط علت این اظهارنظر سوال شد که آقای سلیمانی ضمن قبول این اقدام اعلام کرد علت این اظهارنظر، نظریه پزشک ایشان به صورت رسمی و در مصابحه با خبرگزاری ایسنا این مطلب را بیان کردند، پذیرفتند.

دوم اینکه از وی سوال شد که آیا قبول دارید در ۱۸ تیر و زمان اعزام متهمان به کهریزک، زندان اوین، ظرفیت پذیرش زندانی جدید را نداشته است که وی اعلام کرد پاسخ به این امر باید با استعلام از زندان اوین صورت گیرد ولی اینجانب به عنوان مدیرکل استان اعلام می کنم که تراکم زندانی در اوین بسیار بالا بود و در هر اتاقی چندین برابر ظرفیت، متهم مستقر شده بود.

سوم اینکه در رابطه با این موضوع که آیا سازمان زندان‌ها بر بازداشتگاه کهریزک نظارت می نموده است یا خیر؟ و آیا از کهریزک بازدیدی داشته اند یا خیر سوال شد که پاسخ آقای سلیمانی منفی بود.

حیدری فر در ادامه گفت: اولین سند مربوط می شد به صورتجلسه مورخه ۲۳/۱/ ۱۳۸۵ که در آن آقای درویشی ،معاون اداره کل سازمان زندانهای تهران به همراه ۷ مقام دیگر از بازداشتگاه کهریزک بازرسی وبازدید بعمل آورده بودند و صراحتاً با امضای هر ۷ نفر آقای درویشی بهره برداری از بازداشتگاه کهریزک را بلامانع اعلام و در خاتمه این صورتجلسه احصاء کردند که در رابطه با اعزام به متهمان به کهریزک با هماهنگی دادسرا اقدام شود.

دومین سند که در جلسه دادگاه قرائت شد مربوط است به مجوز شماره ۲۳۰۴۱/۲۰۵ مورخه ۱۹/۸/۸۶ که طی این مجوز آقای سهراب سلیمانی خطاب به معاون قضائی رئیس کل دادگستری و مسئول دفتر امور زندانیان دادگستری استان تهران با ذکر رفع نواقص و ایرادات این بازداشتگاه صراحتاً اعلام کرده که این اداره کل نیز مانند دیگر بازداشتگاههایی که در اختیار نیروهای مسلح است بر بازداشتگاه مذکور نیزنظارت خواهد نمود و رونوشت این مجوز به دادستانی تهران در همان زمان ابلاغ شده است.

همچنین در این جلسه سعید مرتضوی، متهم جنایت کهریزک به مجوز قوه قضائیه طی شماره ۸۶/۱۱۲۱۶/م مورخ ۷/۱۱/۸۶ اشاره کرد که طی آن قوه قضائیه خطاب به آقای یساقی صراحتاً حکم نموده که لازم است بازداشتگاه کهریزک با نظارت مستقیم سازمان زندانها برای متهمان دادسرای تهران باشد.

حیدری فر افزود: دادستان سابق تهران در این جلسه هم خطاب به رئیس دادگاه وهم آقای سلیمانی گفتند که پس از صدور این مجوزها و ابلاغ آن هیچگونه نامه یا حکمی از سوی قوه قضائیه دال بر لغو و بلااثر شدن این احکام صادر و یا ابلاغ نشده است و با توجه به این که هیچگونه ابلاغی پس از صدور این احکام رسمی از سوی مقامات صلاحیت دار فوق پیرو ابلاغیه های مذکور به دادسرای تهران ابلاغ نشده بنابراین ، این احکام برای دادسرا ملاک عمل و قانونی بوده است.

حیدری فر مدعی شد: تحریف اظهارات منعکس شده در دادگاه به گونه‌ای که قلب واقعیت شود و برخلاف توصیه رئیس دادگاه انجام شود کاری اخلاقی نبوده و مغایر عدل و انصاف اسلامی است.

وی ادعا کرد: مگر امکان دارد بازداشتگاهی حدود ۱۲ سال در کشور فعال بوده و هم اکنون نیز با نام سروش ۱۱۱ در حال فعالیت باشد آنگاه پیرامون مجوز آن تشکیک نمایند.



Deprecated: File پوسته بدون comments.php is deprecated since version 3.0.0 with no alternative available. لطفاً یک قالب comments.php در پوسته‌ی خود قرار دهید. in /var/www/html/kaleme.com/wp-includes/functions.php on line 6085

یک پاسخ به “دادگاه کهریزک بار دیگر اختلافات را آشکار کرد؛ انتشار اسناد قضایی در سایت دولتی”

  1. mohammad گفت:

    خدایا خودت به فریادمون برس