سایت خبری تحلیلی کلمهhidden pichidden pichidden pichidden pichidden pic
  • صفحه اصلی
  • » چهارمین جلسه دادگاه قضات کهریزک‎؛ دوشنبه ۹ صبح...

چهارمین جلسه دادگاه قضات کهریزک‎؛ دوشنبه ۹ صبح

چکیده :ساعت 9 صبح امروز چهارمین جلسه محاکمه قضات تعلیق شده کهریزک در شعبه 76 دادگاه کیفری استان تهران برگزار می شود، با این حال هنوز وضعیت علنی یا غیرعلنی بودن دادگاه مشخص نیست....


کلمه – گروه خبر: نزدیک به دو ماه دیگر جنایت کهریزک وارد چهارمین سال خود می شود اما هنوز جلسات متهمان آن به سرانجام مشخصی نرسیده است. در چنین شرایطی، امروز دوشنبه قرار است چهارمین جلسه محاکمه قضات تعلیق شده کهریزک برگزار شود.

به گزارش کلمه، ساعت ۹ صبح امروز چهارمین جلسه محاکمه قضات تعلیق شده کهریزک در شعبه ۷۶ دادگاه کیفری استان تهران برگزار می شود، با این حال هنوز وضعیت علنی یا غیرعلنی بودن دادگاه مشخص نیست.

طی سه جلسه گذشته شکات پرونده و وکلای آنها به طرح شکایت پرداخته و خواستار مجازات مسببان ماجرای کهریزک شدند. با این حال سعید مرتضوی ، دادستان سابق تهران تحت حمایت های حکومتی در دفاع از خود به سیاق قبل تمام اتهامات را رد کرده است.

به هر صورت، متهم ردیف اول حالا با کیفرخواست جدید دیگری رو به روست؛ اتهام معاونت در قتل سه قربانی کهریزک.

خبرگزاری مهر در مورد جلسه فردا گزارش می دهد: با توجه به اینکه مرتضوی در جلسات قبل در جمع خبرنگاران به تشریح دادگاه پرداخت و متن کامل دفاعیاتش را در اختیار رسانه ها قرار داد، برخی وکلای قربانیان احتمال دادند که جلسه چهارم به صورت علنی برگزار شود.

قاضی محسن افتخاری، سرپرست دادگاه های کیفری استان تهران، اما گفته است: علنی یا غیرعلنی بودن دادگاه در اختیار قضات دادگاه است. اما با توجه به غیرعلنی بودن سه جلسه قبلی بعید به نظر می رسد این جلسه علنی برگزار شود.

نخستین جلسه رسیدگی به اتهامات متهمان پرونده قضات کهریزک هشتم اسفند ماه سال گذشته برگزار شد و تاکنون سه جلسه آن دایر شده است.

یکی از وکلای اولیای دم چندی قبل در مصاحبه ای اعلام کرده بود در چهارمین جلسه دادگاه به اتهامات دو متهم دیگر پرونده رسیدگی می شود که سرپرست دادگاههای کیفری استان تهران این موضوع را قطعی ندانست و اظهار داشت: احتمال دارد در این جلسه برخی شهودی که دو طرف پرونده خواستار حضور آنها شده بودند در دادگاه حاضر شده و به اتهامات متهم ردیف اول رسیدگی شود.

مرتضوی در جلسه اول دادگاه در حالی که خبرنگاران منتظر خروجش از دادگاه بودند، از دری دیگر خارج شد. اما در پایان دو جلسه دیگر در جمع خبرنگاران حاضر شد و به تشریح روند دادگاه پرداخت. او همچنین دفاعیات خود را به طور کامل در دو خبرگزاری منتشر کرد.

او پس از دفاع از اتهاماتش و لایحه ۴۳ صفحه ای خود در جمع خبرنگاران مدعی شد: کوچکترین اتهامی متوجه قضات نیست و قضات مسئول رسیدگی قضایی به پرونده هستند و اگر در خصوص متناسب نبودن قرار با اتهام و یا نحوه رسیدگی به موضوعی وجود داشته باشند مورد مواخذه قرار می گیرند.



Deprecated: File پوسته بدون comments.php is deprecated since version 3.0.0 with no alternative available. لطفاً یک قالب comments.php در پوسته‌ی خود قرار دهید. in /var/www/html/kaleme.com/wp-includes/functions.php on line 6085

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.