سایت خبری تحلیلی کلمهhidden pichidden pichidden pichidden pichidden pic

یکی هم از اینترنت پرسرعت بگوید

چکیده :آقایان کاندیداها، مخصوصا آنها که می دانند رای نمی آورند، سعی کنند دست کم در این روزها که تریبونی دارند، از پیشرفت علمی و تکنیکی هم سخن بگویند. از اینترنت پرسرعت، از زیرساخت های لازم برای آن، از کتابخانه های غنی، از توسعه دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی و اموری دیگر که به حوزه علم و دانایی ملت شریف ایران مربوط می شود. ...


رسول جعفریان

باز هم یارانه و باز هم ترویج فقر از طریق کمکهای مستقیم… اما علم و دانشگاه و اینترنت و کتابخانه و فن آوری….. در وعده ها دیده نمی شود.

این روزها نقد دولت فعلی همراه با دادن وعده های بی شمار برای آینده، نقل مجالس سخنرانی و مصاحبه های روزنامه ای و سایتی کاندایداهای فراوانی است که به میدان آمده‌اند. وعده یارانه بیشتر و این که به چه کسی باید داده شود. وعده اصلاح وضع اقتصادی. وعده مدیریت درست و صحیح و دهها وعده و وعید دیگر، از همان نوع وعده هایی که دولت قبلی را بر سرکار آورد و آمدن نفت سر سفره مردم…. همه اینها درست….

اما راه پیشرفت کشور یا به تعبیری اتوبان پیشرفت کشور از کجا می گذرد؟ جز از راه دانشگاه ها و راه علم و راه توسعه فن آوری و راه گسترش مراکز علمی و آموزشی و تقویت آنها … و راه تسهیل انتقال معلومات وعلم به جوانانی که جوانی شان را برای کسب علم می گذارند و عاقبت …. پس از گرفتن مدرک، غالبشان در رشته هایی جز رشته تحصیلی، مشغول به کار می شوند…. و این که در نتیجه، علم منجمدی در دانشگاه ها می ماند و آن طرف یک علم بازاری فقط در کف کارخانه ها با حداقل و به صورت تجربی به کارش ادامه می دهد… و هفتاد سال همچنان یک کولر آبی با همان مشخصات و قیافه….. و باز هم وارد کردن از خارج….

اینترنت یکی از ابزارهای جدی است که این روزها دهها اشکال سخت افزاری و نرم افزاری و تولید برنامه و تسهیل دستیابی به اطلاعات علمی دارد. سرعت پایین که مانع مهمی برای دستیبابی سریع به اطلاعات علمی است، تحریم بسیاری از برنامه های عادی که در تمام دنیا مرسوم است، تحریم دسترسی به منابع اطلاعاتی در حوزه علوم و فنون مختلف، ضعف دستگاه اداری مملکت در ارتباط با تقویت بنیه سخت افزاری این ابزار مهم و دهها مشکل دیگر، از مشکلاتی است که مانع از توسعه علم خواهد شد. بخش آی تی کشور یکی از عقب مانده ترین بخشهای کشور در طول سالهای تسلط این دولت بود که از اساس باور جدی به علم و دانش نداشت، هرچند در اثر توجه رهبری و بسیاری از دلسوزان در بخش های مختلف، گام های عادی خوبی برداشته شد.

امروزه سرعت دسترسی به اطلاعات حرف اول را در پیشرفت علمی زند و فریاد کردن و داد زن و سخنان شگفت ابراز کردن مشکلی را در حوزه علم حل نمی کند.

تقسیم پول میان فقرا بسیار مهم است، بسیار مهم، اما وقتی کشور عقب مانده شد تعداد فقیر هم بیشتر می شود و باز هم باید درآمد ناچیز را بین همین فقرا تقسیم کنید.

صحبت کردن از تقسیم مساوی درآمد کشور بین مردم، وقتی درست است که در امر توسعه و پیشرفت، امکانات فراهم باشد. اگر عقب مانده شدیم، اگر فقیر ماندیم، این پول را به تساوی هم تقسیم کنید راه به جایی نخواهید برد. فقیر روی فقیر و همه کارمند دولت …. برای چندرغاز سر ماه….
وقتی یک پشتوانه اطلاعات علمی درست و حسابی نداریم، همچنان باید با چرتکه زندگی کنیم و فقط و فقط با تورم، آمار پولمان را و صفرهایش را اضافه کنیم، اما از درآمد واقعی خبری نخواهد بود.

وقتی پیشرفت درست و حسابی در پزشکی نداریم…. و دیگران کلیه آدمی درست می کنند… ما باید دایره المعارف پزشکی قدیممان را که حرف های لاطائل است، دوباره توسط فرهنگستان علوم پزشکی مان چاپ کنیم و هزار دوره هزار دوره مجانا تقسیم میان پزشکهایی کنیم که در حسرت یک مقاله علمی درجه اول و عدم امکان دستیابی به آن پشت کامپیوترهاشان مانده اند….

بنابرین این، آقایان کاندیداها، مخصوصا آنها که می دانند رای نمی آورند، سعی کنند دست کم در این روزها که تریبونی دارند، از پیشرفت علمی و تکنیکی هم سخن بگویند. از اینترنت پرسرعت، از زیرساخت های لازم برای آن، از کتابخانه های غنی، از توسعه دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی و اموری دیگر که به حوزه علم و دانایی ملت شریف ایران مربوط می شود.



Deprecated: File پوسته بدون comments.php is deprecated since version 3.0.0 with no alternative available. لطفاً یک قالب comments.php در پوسته‌ی خود قرار دهید. in /var/www/html/kaleme.com/wp-includes/functions.php on line 6085

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.