سایت خبری تحلیلی کلمهhidden pichidden pichidden pichidden pichidden pic
  • صفحه اصلی
  • » تا دادگستری اصلاح نشود هیچ چیز در مملکت اصلاح نخواهد شد...

تا دادگستری اصلاح نشود هیچ چیز در مملکت اصلاح نخواهد شد

چکیده :تا همین روال در قوه قضاییه است وضعیت کشور اصلاح نخواهد شد، حتی اگر با چند نفر بعنوان پرونده بزرگ تخلف سه هزار میلیاردی یا چند زورگیر یا چند متجاوز و یا حتی برگزاری دادگاه برای افراد رده چندم اتفاقات مهم کشور چون کشتن معترضین در بازداشتگاه کهریزک یا پلیس امنیت برخورد کنند. بیش از صد سال است ملت ایران به دنبال عدالتخانه است و هنوز موفق نشده است که آنرا ایجاد و نهادینه کند درحالی که عدالت برای جامعه به مثابه آب وهوا برای انسان ها است. باز هم تذکر والد بزرگوارم را که حاصل تجربه تمام عمرش می باشد را یادآوری می کنم "تا دادگستری اصلاح نشود هیچ چیز در مملکت اصلاح نخواهد شد". آیا در مسوولان طراز اول کشور گوش شنوایی برای اجرای عدالت در کشور وجود دارد؟ ...


محمدامین هادوی:

این جمله را سال های سال است از والد بزرگوارم جناب آقای مهدی هادوی که عمر پربارش را (که خداوند زیاد فرماید) در راه اقامه عدل وداد صرف کرده است هزاران بار شنیده ام، چه در حکومت ستم شاهی که ایشان از پایین ترین رده ها در دادگستری شروع وتا مناصب عالی ادامه داده و چه پس از انقلاب که بعنوان اولین و تنها دادستان کل انقلاب اسلامی توسط رهبر انقلاب منصوب گردید و پس از فقط چند ماه که بی اطلاعی وبی توجهی حکام شرع دادگاههای انقلاب را از قانون و شرع لمس کرد و متوجه شد که فریاد قانون خواهی وی به جایی نمی رسد این منصب دنیایی را با چندبار استعفا و ارایه مدارک مستدل از آن تخلفات رها کرد و به دیگران که شیفته آن بودند واگذار کرد ولی همچنان بعنوان یک متخصص، کارشناس و دلسوز دادگستری کشور تا همین امروز ایرادات این دستگاه را به مسوولین قوه قضاییه ورهبری تذکر داده که اگر این دستگاه صحیح عمل ننماید هیچ دستگاهی درست کار نمی کند. مگر نه اینکه طبق قانون اساسی رهبر درمقابل قانون با افراد عادی برابر است.

پس دستگاهی که میتواند با کوچکترین تخلف رهبر کشور برخورد کند، به راحتی میتواند با اطرافیان، منسوبان، منصوبان وافراد دفتر ایشان برخورد کند و راحت تر وساده تر میتواند با رییس جمهور واعضای قوه مجریه، نمایندگان و مسوولان قوه مقننه، رییس وقضات وهر مقام وشخصی در کشور چه قوم و خویش و چه غریبه برخورد کند که تمامی آحاد کشور در مقابل قانون یکسان هستند چون قانون فوق افراد و مقامات کشور است.

اگر امروز در کشور اینهمه نابسامانی وجود دارد از ضعف و ناکارآمدی قوه قضاییه است، گرانی افسار گسیخته، مشکلات اقتصادی، اعتیاد، پاشیدگی خانواده ها، بیکاری وتورم، افزایش جرم وجنایت و… همه وهمه از علایم عدم اجرای صحیح قانون وبی توجهی مسولان طراز اول کشور به قانون بوده و از همه بدتر و خطرناکتر عدم برخورد قوه قضاییه با تخلفات مسوولان می باشد، تخلفاتی چون قانون گریزی، دروغ گویی، بی توجهی به وظایف قانونی، دخالت در قوای دیگر، ترویج تملق و چاپلوسی، اجرای انتخابات فرمایشی ومهندسی شده، ضرب و شتم مردم و حصر و زندانی کردن رهبران معترض به وضعیت کشور و انتخابات. تا همین روال در قوه قضاییه است وضعیت کشور اصلاح نخواهد شد، حتی اگر با چند نفر بعنوان پرونده بزرگ تخلف سه هزار میلیاردی یا چند زورگیر یا چند متجاوز و یا حتی برگزاری دادگاه برای افراد رده چندم اتفاقات مهم کشور چون کشتن معترضین در بازداشتگاه کهریزک یا پلیس امنیت برخورد کنند. بیش از صد سال است ملت ایران به دنبال عدالتخانه است و هنوز موفق نشده است که آنرا ایجاد و نهادینه کند درحالی که عدالت برای جامعه به مثابه آب وهوا برای انسان ها است. باز هم تذکر والد بزرگوارم را که حاصل تجربه تمام عمرش می باشد را یادآوری می کنم “تا دادگستری اصلاح نشود هیچ چیز در مملکت اصلاح نخواهد شد”. آیا در مسوولان طراز اول کشور گوش شنوایی برای اجرای عدالت در کشور وجود دارد؟

منبع: وبلاگ نویسنده



Deprecated: File پوسته بدون comments.php is deprecated since version 3.0.0 with no alternative available. لطفاً یک قالب comments.php در پوسته‌ی خود قرار دهید. in /var/www/html/kaleme.com/wp-includes/functions.php on line 6085

یک پاسخ به “تا دادگستری اصلاح نشود هیچ چیز در مملکت اصلاح نخواهد شد”

  1. Mohammad-sadegh گفت:

    داامروز در این کشور جایی به نام دادگری وجود ندارد تا داد ! گستری !
    آنچه هست، بیداد و تاریکی، نفرت و ستم است.
    با قرار گرفتن قوه قضائیه در دست بیت خامنه ای و اهریمنان بیت امکان دست یابی به داد خواهی وجود ندارد.
    این ضحاک اعتبارو ادامه ننگینش را از مسموم نمودن جوانان و قهرمانان مردمی و لهیده کردن پیکر های ستار و سهراب و .. تغذیه می کند. کاویانی می طلبد رشید تا فریدون عدالت از بند برهانند و ضحاک را به بند کشند.