سایت خبری تحلیلی کلمهhidden pichidden pichidden pichidden pichidden pic

برای روح بزرگ ریحانه

چکیده :ما را چه شده است و مملکتمان به کجا رفته است که انسان هایی بی گناه برای جرم ناکرده باید به چند نهاد و دستگاه قضایی و امنیتی جواب دهند و غارتگران و جانیان واقعی در نهایت آزادی و آرامش به جرائم خود ادامه دهند؟...


کلمه- مریم شربتدار قدس:

دخترم ریحانه!

چند روز دیگر می شود یک ماه از صبح روزی که مادرت خبر داد که دوباره بردندت، و من در این هفته ها، هر روز با وعده ی آزادیت به دلم، نوشتن برایت را به بعد موکول کرده ام. هیچگاه فکر نمی کردم روزی از تو نوشتن برایم اینقدر سخت شود. برای دختری که همواره او را سرشار از انرژی می دیدیم و صفا و صمیمیتش او را بسیار محبوب می ساخت. برای ریحانه ای که شاید قبل از دستگیری اش اینقدر شناخته شده نبود و به لطف خدا و همت برادران، به جرگۀ تاریخ سازان این دیار پیوست.

ریحانه جان!

این روزها برخی همکاران بیگناهت که مانند تو به بهانه هایی واهی راهی زندان و سلول های انفرادی شده بودند یکی یکی از راه می رسند و خبری از تو نیست اما … نه از تو و نه از صبای عزیز و مظلوم … و هربار تنها صدای گرم و استوار مادرت خبر می دهد از سلامتت.

در شگفتم که اگر این خشونت ها را پشتوانه ای عقلانی بود، آیا آزموده را باز می آزمودند؟ مگر بازجوهای سپاه را سودی عاید شد از دستگیری و بازجویی از تو که دیگر بار، دستگاهی دیگر، این خطا را مرتکب شده است؟

عزیزم، ریحانه!

آن روز که سرافرازانه از زندان آمدی چقدر برایمان عجیب بود که از برخورد خوب بازجوهای سپاه می گفتی و این نیز حکایت از بزرگی نفس و روح تو داشت، اما این بار که توسط دستگاه رسمی اطلاعاتی به محبس و بازجویی رفته ای چه خواهی گفت که متأسفانه برخی از مأموران و بازجوها گوی سبقت را در خشونت ها و بدرفتاری ها ربوده اند.

ما را چه شده است و مملکتمان به کجا رفته است که انسان هایی بی گناه برای جرم ناکرده باید به چند نهاد و دستگاه قضایی و امنیتی جواب دهند و غارتگران و جانیان واقعی در نهایت آزادی و آرامش به جرائم خود ادامه دهند؟

ریحانه جان، دختر دلسوزم!

خودت می گفتی که انفرادی ها برایت مفید بوده و همه دیدیم که این حبس ها و شکنجه ها بالاترین دستاوردش رشد و شکوفایی هر چه بیشتر تو و دیگر بیگناهان در بند بود؛ پس باز هم طاقت بیاور که ظلم هیچگاه پایدار نبوده و شعله هایش پیکر ظالمین را نیز می سوزاند.

می دانم روزی نه چندان دور، دوباره خانه تان پر از عطر ریحان شده و صدای زیبای خنده هایت شادی را برایمان به ارمغان خواهد آورد. آن روز با افتخاری بیشتر به مادر مهربانت تبریک خواهیم گفت.

آشنایان ره عشق در این بحر عمیق

غرقه گشتند و نگشتند به آب آلوده



Deprecated: File پوسته بدون comments.php is deprecated since version 3.0.0 with no alternative available. لطفاً یک قالب comments.php در پوسته‌ی خود قرار دهید. in /var/www/html/kaleme.com/wp-includes/functions.php on line 6085

۳ پاسخ به “برای روح بزرگ ریحانه”

  1. زهرا گفت:

    ریحانه ی عزیز و استوار برای آمدنت دعا میکنم .

  2. عبدالله خان گفت:

    گناه و خطای او چیست که بیش از پنجاه هزار دلار وثیقه سپرده است؟ آن قاتل و شریک قاتل چقدر وثیقه سپرده است که در خیابانها راست راست راه میرود و با تمسخر به ریش مردم می خندد و میگوید: قانون چند من؟؟؟؟؟؟

  3. ناظر گفت:

    “مگر بازجوهای سپاه را سودی عاید شد از دستگیری و بازجویی از تو که دیگر بار، دستگاهی دیگر، این خطا را مرتکب شده است؟”
    بازجوهای سپاه که حتما سودی عایدشان شده است و سردارانی که پروژه ریشه کنی فتنه را به مقاطعه برداشته اند . انها باید روزانه صورت وضعیت ارائه کنند و برای همین هم ناچار روزانه چند نفری را میگیرند از این مردم و به زندان میبرند ، مردم معترض یا بزعم حکومت فتنه گر .